Dilema

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2010

MAMMARAZZI-vb

NikiFin skrev:
MAMMARAZZI skrev:
NikiFin skrev:
Bellis skrev: http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/feedtroll1.gif Hvorfor tror du at jeg er 'troll'
Hvorfor tror du, at det er dig Bellis mener ?
fordi jeg har øjne og hjerne :laugh:
Ja det har du jo :laugh: mener du modsat mig :blush: Jeg ved af gode grunde ikke hvad Bellis mente, men jeg tænkte, det kunne være, hun hentydede til dit råberi ad børnene :ohmy:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2010

Lotte1976-vb

Bellis skrev:
Børn er et produkt af dig - hvis de opfører sig tosset er det dig, der har fået dem til det, i tidernes morgen. quote] Nemlig - dit barn reagerer på din adfærd, og hvis du opfatter dit barn som uartigt, så bliver det uarigt! Børn spejler sig i forældrene, så derfor skal du være et godt eksempel for dine børn og vise dem, hvodan man skal opføre sig. Man skal ikke råbe ad sine børn. Det betyder ikke, at man ikke kan skælde ud. Bare man gør det på en måde, så barnet ikke bliver krænket. Børn skal til tider have tingene at vide 1 mio gange, før de husker dem. Derfor må man ikke som forældre blive irriteret over, at tøsen ikke husker, at man i går havde sagt, at det der ville jeg ikke ha.

Anmeld

25. september 2010

Det er stadig mig-vb

Min mangeårige erfaring med børn har lært mig, at hvis de ikke reagerer på det jeg beder dem om, så er det fordi jeg spørger dem på en forkert måde. Råben og skrigen er ikke noget vi bruger hér! Selvfølgelig kan jeg råbe hvis de er i gården og skal op og spise, for ellers ka' de jo ikke høre mig. Lige som jeg kan råbe fra soveværelset at de skal huske håndklædet, hvis de er ude på toilettet osv. Men jeg råber ikke for at få dem til at høre efter. Jeg råber heller ikke når jeg skælder ud. Faktisk ved ungerne instinktivt, at jeg er meget meget MEGET sur, når jeg begynder at tale lavt og nærmest siger tingene ud gennem tænderne - så ved de, at NU skal de stikke piben ind, hurtigt! Hvis der er noget jeg selv hader, så er det når folk råber og/eller begynder at tale ualmindelig højt til mig. Så står jeg fuldstændigt af! Jo mere man råber og skriger af børn, jo mere vil de skide på hvad man siger. Tilsidst vil man opleve, at de begynder at råbe lige så højt tilbage og at de mister respekten for én, fuldstændigt, og istedet vil begynde at provokerer, drille og tage kontrol.

Anmeld

25. september 2010

MAMMARAZZI-vb

Hear hear :laugh: Mener også, at det er fuldstændig omsonst, at råbe af sine børn - eller bare i det hele taget. Jeg har det som Helene, at hvis de ikke reagerer, er det fordi jeg bruger en forkert metode - der er nemlig ikke nogle af mine børn der er hørehæmmede ;)

Anmeld

25. september 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg tænker mere, at jeg selv HADER når folk råber, så hvorfor skulle børn have det anderledes? Tænk hvis min kæreste råbte af mig hele tiden, jeg ville lige nøjagtigt begynde at råbe dobbelt så højt tilbage og aldrig igen høre efter hvad han siger, og totalt miste respekten for ham. Sådan reagerer børn også! Så hvis man ikke forstår sine børn, så hjælper det engang i mellem at sætte sig ind i deres sted og kigge lidt på sig selv udefra. Der findes som udgangspunkt ikke dumme og provokerende børn, men kun dumme og provokerende forældre der gang på gang kun får det værste frem i deres børn ved simpelthen ikke at kunne læse deres signaler!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.