Dilema

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2010

Caidas-vb

NikiFin skrev:
Kirle skrev:
og ps. jeg ville aldrig efterlade et varmt strygejern i børnehøjde...
aldrig sige aldrig. Jeg har troet jeg aldrig gøre masse ting men pludselig kommer jeg til at gøre dem. MEN jeg kan finde på at hæve stemmen af mit barn i følgende situationer : hvis han løber fra mig i offentligheden eller hvis han ikke hører efter ude i køkkenet, men jeg råber sjældent og 'skriger' slet ikke.
og sætte dig på hug foran barnet giv barnet et knus smil og sig 'Jeg vil gerne have at du...' og når barnet gør det så sig 'tusind tak for hjælpen min skat'.
hvorfor tror at jeg ikke gør det? Og hvorfor tror du at hvis dit barn reagerer på en måde i den situation de andre børn ville reagere præcis på den samme mode? Hvis du selv aldrig har mødt børn, som reagerer anderledes bedyder det ikke at de ikke eksisterer
Rigtig mange børn vil reagere på samme måde. Hvis jeg er træt og de bliver ved med de samme ting, så kommer jeg også til at hæve stemmen. Og straks er de selv oppe at køre. Men tager jeg mig sammen, trækker vejret dybt, så kan de hurtigt komme ned igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

NikiFin-vb

Webredaktøren skrev:
Ovenstående sker yderst sjældent, da jeg forsøger at tænke et skridt fremad. Dvs. det varme strygejern lægges, hvor de ikke kan nå det, vinduerne er børnesikrede osv. - men okay - det kan måske ske.
Jeg kan give dig 100 eksampler hvordan sådan nogle ting kan ske.
Som forleden hvor vi holdt parkeret, og knægten sad på forsædet, mens vi begge var i gang med at justere barnesædet på bagsædet. Nøglen sad i tændingen og pludselig drejede han på den så bilen begyndte at trille. Jeg blev forskrækket og råbte derfor - 'Åhh, det må du aldrig gøre' ... eller noget i den stil ;)
OK, så du forstår hvad jeg mener at nogle gang er man nødt til at råbe. Har du prøvet at give bil nøglerne til børnene, at sætte dem ind i billen og de løser bilen indefra. Du fortæller dem hvad de skal gøre men de enten forstår ikke eller vil bare ikke gøre hvad du siger. Hvad laver du så? Jeg skulle til min mands kontor til at hente hjemnøglerne og så hjem til at hente de andre bil nøgler. Bare prøve at forestille dig den idiotisk situation. Og der er mange flere fra den slags hvor de gør dig til at føle sig som den største idiot. Et frisk eksampel fra i aftes. Jeg er alene med de tre. Eva sidder på toilettet og jeg skal sidde sammen med hende ellers vil hun ikke på toilettet. Drengene skriger fra stuen at de gerne vil se video. Jeg skriger at jeg kommer om lidt fordi hvis jeg kommer til dem at fortæle dem det kommer Eva med de hele med. Om 1 minut kommer drengene på toilettet med en masses åbnede DVDer, de havde prøvet selv men de kunne dikke og skriger at jeg hjælper dem. jeg er bange for at de ødelager dem og DVDen og skynder mig for at spille dem. Eva skriger fra badeværelset og jeg råber at jeg kommer. Der er et simpelt eksampel hvordan og hvorfor jeg er nødt til at råbe. Og jeg kan ikke se noget så frygtelig ond jeg har lavet. Og nu har jeg lagt dem i sengen for næsten 2 timer siden men Eva fortsætter at komme hele tiden, hun vil ikke sove og eftersom hans far ikke er her synes hun at hun må godt bare lade være. Det var lige den 4 de gang jeg har sendt hende tilbage i sengen.

Anmeld

10. maj 2010

Caidas-vb

NikiFin skrev: OK, så du forstår hvad jeg mener at nogle gang er man nødt til at råbe. Har du prøvet at give bil nøglerne til børnene, at sætte dem ind i billen og de løser bilen indefra. Du fortæller dem hvad de skal gøre men de enten forstår ikke eller vil bare ikke gøre hvad du siger. Hvad laver du så? Jeg skulle til min mands kontor til at hente hjemnøglerne og så hjem til at hente de andre bil nøgler. Bare prøve at forestille dig den idiotisk situation. For det første ville jeg ikke give nøglerne til mine børn. Men jeg har da oplevet at Luise har trykket på dørlåsen lige inden jeg havde nået at åbne min egen dør. Ellers gælder det bare om ikke at gå i panik, og stille og roligt forklare at hun skal hive op i den igen. Og for guds skyld ikke begynde at råbe op, for det gør ikke situationen bedre.

Anmeld

10. maj 2010

MAMMARAZZI-vb

NikiFin skrev:
Et frisk eksampel fra i aftes. Jeg er alene med de tre. Eva sidder på toilettet og jeg skal sidde sammen med hende ellers vil hun ikke på toilettet. Drengene skriger fra stuen at de gerne vil se video. Jeg skriger at jeg kommer om lidt fordi hvis jeg kommer til dem at fortæle dem det kommer Eva med de hele med. Om 1 minut kommer drengene på toilettet med en masses åbnede DVDer, de havde prøvet selv men de kunne dikke og skriger at jeg hjælper dem. jeg er bange for at de ødelager dem og DVDen og skynder mig for at spille dem. Eva skriger fra badeværelset og jeg råber at jeg kommer. Der er et simpelt eksampel hvordan og hvorfor jeg er nødt til at råbe. Og jeg kan ikke se noget så frygtelig ond jeg har lavet. Og nu har jeg lagt dem i sengen for næsten 2 timer siden men Eva fortsætter at komme hele tiden, hun vil ikke sove og eftersom hans far ikke er her synes hun at hun må godt bare lade være. Det var lige den 4 de gang jeg har sendt hende tilbage i sengen.
Ja her i huset havde konsekvensen STILLE OG ROLIGT været, at der ikke blev noget af, at se film. ...og nej, jeg tror da ikke, at du har lavet noget frygteligt ondt, som du siger - men det er ikke nødvendigt at råbe og skrige.. Børn kopierer dét du GØR, og IKKE dét du siger.. Prøv at læse bogen SKÆLDUD af Erik Sigsgaard - et tankevækkende citat; 'Jeg har ondt inde i mig.' - 'Det er ligesom at slå med stemmen.' Sådan siger to 5-6 årige børn om skældud.

Anmeld

10. maj 2010

Bellis-vb

Jeg siger én ting mere. Børn er et produkt af dig - hvis de opfører sig tosset er det dig, der har fået dem til det, i tidernes morgen. Og nej, jeg giver ikke mine børn bilnøgler, nej jeg lader ikke strygejernet stå tændt - og NEJ jeg ville ikke gøre det. Slut prut finale http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/feedtroll1.gif

Anmeld

10. maj 2010

MAMMARAZZI-vb

Fed smiley Bellis - hvor kommer den fra :laugh:

Anmeld

10. maj 2010

Bellis-vb

Hæhæ, ja den fortjener en gentagelse ikke :laugh: Fundet på nettet. http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/feedtroll1-20100510.gif

Anmeld

10. maj 2010

NikiFin-vb

Bellis skrev: http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/feedtroll1.gif Hvorfor tror du at jeg er 'troll'

Anmeld

10. maj 2010

Bellis-vb

Jeg svare denne gang, men så er det slut med denne tråd, for mit vedkommende. Fordi du laver en tråd, hvor du spørger om noget, jeg svare hvad jeg mener, men uanset vil du ikke lytte eller se det fra anden side. Jeg mener helt bestemt: Man kan opdrage uden at råbe (selv med 'slemme børn') Børn har ikke godt af, at der bliver råbt af dem. Der er Maaaaange andre muligheder end at råbe. Mange af de ting, du kommer ud i, kunne sagtens være undgået med lidt mere omtanke - og JO, den kan man sagtens have med, det er også noget med selvkontrol. Børn er ligeværdige med mig og jeg råber ikke af ligeværdige, jeg råber faktisk ikke af nogen fordi budskabet går tabt så. Jeg kan jo godt læse mig til, at hvis man ikke er enige med dig, så er man bare total uvidende, fred være med det, fint for mig - glad for det ikke er mine børn og ja, jeg kan jo bare gøre som smiley siger. http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/feedtroll1-20100510-2.gif

Anmeld

10. maj 2010

MAMMARAZZI-vb

NikiFin skrev:
Bellis skrev: http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/feedtroll1.gif Hvorfor tror du at jeg er 'troll'
Hvorfor tror du, at det er dig Bellis mener ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.