Hvad læser I - når I læser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2010

Hobitten-vb

Heidi Nielsen skrev:
Jeg er helt vild med Harry Potter...kan læse dem igen og igen..... :blush: filmene er også blevet set rigtig mange gange :blush: ved ikke hvad det er men der er noget i denne serie som bare fanger mig.....jeg er slet ikke til at komme i kontakt med når jeg er gået igang med enten en bog eller en film...... Mary Higgins Clark, Dan Brown og Camille Läckberg er blandt mine absolutte favoritter....har læst stort set alt hvad de har skrevet.... Men ellers er jeg mest til gyser, krimier og eventyr genren.......
Jeg tror sagtens vi kunne dele bogreol.. ;) Er også fuldstændig fanget af Harry Potter universet.. Og har læst dem alle mindst 4 gange (de første en del flere..) Mangler den nyeste Camilla Läckberg, og har en god stak af Mary Higgins Clark - Har dog ikke læst noget af Dan Brown (endnu..) Min søster fik mig overtalt til at læse twilligt for et års tid siden, og dem er jeg sikker på at skulle igennem igen inden alt for længe.. :P Har lige slugt Jo Nesbø's serie om Harry Hole, og lige bagafter Jussi Adler Olsens bøger om afdeling Q. Er pt. igang med Liza Marklund's Paradiset, og har de næste i rækken liggende klar. Men favorit forfatterne er nu Stephen King og Dean R. Koontz - har næsten alt de har udgivet på dansk, og arbejder på at finde dem jeg mangler.. Har altid læst meget, og kan ikke lægge mig til at sove før der er læst et kapitel eller to (og pludselig var klokken 02.00 :blink: )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

Lars F-vb

Jeg læser alt muligt. Jeg har lige genlæst Forbrydelse og Straf, er næsten færdig med en krimi af Elisabeth Egholm (som lydbog - passer perfekt til vasketøj og denslags), genlæst Tosserier i Udvalg af Halfdan Rasmussen (digte), læst Poesibog af Naja Marie Aidt (digte), er midt i You Are Not a Gadget af Jaron Lanier (debatbog om teknologi og kultur), er næsten færdig med en samling noveller af H.G.Wells (samlet af Ursula Le Guin), og jeg har fået læst Lykkelig i nørdland at Dorte Toft. Jeg holder meget af nyere dansk literatur - Helle Helle, Ida Jessen, Jan Sonnergård, Katrine Marie Guldager, Erling Jepsen, osv - jeg er vild med klassikere (Den guddommelige komedie, Æneiden, Aischylos tragedier, osv), jeg har læst en masse krimier, både skandinaviske og anglosaxiske, jeg holder meget af at gå på opdagelse i både ældre og nyere Europæisk litteratur (alt fra Mann og Goethe og Camus til Lessing, Houllebecq og Haddon), nok især fransk, engelsk, og tysk. Og naturligvis danske klassikere som Johannes V., This Jensen, Scherfig, Kierkegaard, Blixen, osv. Jeg har læst stabler at SF (Asimov, Le Guin, Gibson, Hamilton), Fantasy (Tolkien, masser af Tolkien, Donaldson, Rowling, Pullman), jeg læser i perioder masser af amerikansk literatur, og jeg holder meget af biografier, især om musik og videnskab. Noget af det bedste er når man falder over små perler som man ikke anede noget om - fx Balzac og den lille kinesiske skrædderinde af Silja Dai, en helt vidunderligt komponeret fortælling fra Kina under kulturrevolutionen, så meget mere poetisk end De vilde svaner, og så samtidig meget mere maskulin. Eller Walter Moers vidunderligt tossede og pludrende Kaptajn Blåbjørns 13 1/2 liv. Og rene tosse-streger som Princess Bride.

Anmeld

3. maj 2010

Elverpigen-vb

Lars F skrev:
Jeg har læst stabler at SF (Asimov, Le Guin, Gibson, Hamilton), Fantasy (Tolkien, masser af Tolkien, Donaldson, Rowling, Pullman), jeg læser i perioder masser af amerikansk literatur, og jeg holder meget af biografier, især om musik og videnskab.
Du er godt nok aktiv Lars :) Lidt godt fantasy og dykke ned i er: Janny Wurts, skriver både serier og enkeltstående romaner Katharine Kerr, har skrevet en længere serie, som er ret fed. Raymond E. Feist, har også skrevet en længere serie, som er delt op i små serier.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.