Hvad læser I - når I læser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2010

Leah-vb

Aj, hvor er der meget god inspiration at hente her ... der er flere titler jeg kender, men også mange jeg ikke kender. God ide med Røde orm og Erik-Menneskesøn til datteren - dem har jeg selv læst da jeg ikke var ret gammel. Hun er iøvrigt også igang med Josephine Ottesens vikingebøger - de er supergode :) Og Enders Game, den køber jeg simpelthen i weekenden - den må jeg læse! Kan iøvrigt også anbefale trilogien om Nesjø af Anne B. Ragde - lidt dyster, men rigtig velskrevet og spændende familie saga :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

kongster-vb

Jeg håber også at kunne læse Greven af Monte Cristo for datteren snart :-) Der kan jeg anbefale en udgave der kom i 1991 og er illustreret af Roald Als. Den er fornemt, men meget letlæseligt, oversat og illustrationerne er formidable!

Anmeld

28. april 2010

Frede-vb

Lige nu får jeg ikke læst noget for mig selv, men når jeg gør, er det gerne krimier, især af hende, som jeg ikke kan huske, hvad hedder, men som bl.a. har skrevet 'Grønt støv' mv. For tiden er jeg er i gang med at læse hele serien om 'Skammerens Datter' for min 8-årige datter. Det er nogle rigtigt gode bøger, som jeg aldrig troede, at selv jeg ville blive grebet af, da jeg normalt ikke gider læse noget inden for fantasy-genren. Jeg kan ikke sk''', falde i søvn eller spise uden noget at læse i - men jeg læser dog ikke i badet, ligesom Kongster.

Anmeld

28. april 2010

Heidi Nielsen-vb

Lige nu læser jeg heller ikke så meget...men jeg elsker at sætte mig med en go bog.... Jeg er helt vild med Harry Potter...kan læse dem igen og igen..... :blush: filmene er også blevet set rigtig mange gange :blush: ved ikke hvad det er men der er noget i denne serie som bare fanger mig.....jeg er slet ikke til at komme i kontakt med når jeg er gået igang med enten en bog eller en film...... Mary Higgins Clark, Dan Brown og Camille Läckberg er blandt mine absolutte favoritter....har læst stort set alt hvad de har skrevet.... Men ellers er jeg mest til gyser, krimier og eventyr genren.......

Anmeld

28. april 2010

kongster-vb

Leah skrev:
Kan iøvrigt også anbefale trilogien om Nesjø af Anne B. Ragde - lidt dyster, men rigtig velskrevet og spændende familie saga :)
Arseniktårnet, af samme forfatter, er også god! Næsten bedre, synes jeg. Og jeg var også vild med Nesjø trilogien, men syntes dog den endte lidt tamt desværre.

Anmeld

28. april 2010

Johannamor-vb

Jeg har også altid læst meget - lige indtil jeg fik børn. Efter at børnene kom til er læsningen blevet indskrænket til 2-3 bøger, der bliver slugt i løbet af en ferie. Men jeg er begyndt at få lyst til at læse i hverdagene også - så mon ikke snart der bliver luft til det? Nu hvor solen skinner og dørene står åbne løber børnene rundt med deres venner et par timer i træk i weekenden, og når ikke lige de alle er hos os, har jeg jo lidt fri... Dem kunne jeg jo tilbringe med en bog på en liggestol i solen... 'Hypnotisøren' ligger på mit natbord - uåbnet - den skal med på ferie. Og så er jeg netop begyndt at læse 'Yakoubians Hus'. Ellers er jeg glad for krimier - de er lette at gå til i opbygningen, og for bøger med et godt sprog - det er fx 'Jordens søjler' og 'Frk. Smillas fornemmelse for sne'.

Anmeld

28. april 2010

Leah-vb

Arseniktårnet står også på min ønskeliste :) Og så har du iøvrigt helt ret mht. slutningen af Nesjø trilogien ...

Anmeld

28. april 2010

Spunk-vb

Frede skrev:
Lige nu får jeg ikke læst noget for mig selv, men når jeg gør, er det gerne krimier, især af hende, som jeg ikke kan huske, hvad hedder, men som bl.a. har skrevet 'Grønt støv' mv.
Sara Blædel.

Anmeld

28. april 2010

Spunk-vb

Tora-trilogien af Herbjørg Wassmo kan også anbefales - men den kræver en pakke kleenex - den er ret tragisk. Yacoubians hus har jeg også haft med hjemme fra biblio, men nåede desværre aldrig at læse den. Den må have endnu et forsøg på et tidspunkt. Nogen Karen Blixen fans? Jeg har adskillige gange haft 'Den afrikanske farm' med hjemme, men jeg falder altid i søvn når jeg har nået et par sider. Jeg elsker ellers filmatiseringen, så man skulle da tro, at jeg kunne komme igennem den.

Anmeld

28. april 2010

Elverpigen-vb

Jeg elsker også at læse bøger, det bliver mest til fantasy. Pt. er jeg ved at genlæse Robert Jordans serie The Wheel of Time. Er i gang med bog 4 ud af ind til vidre 11. Så jeg har mange gode læse timer foran mig. For det meste læser jeg på engelsk, for de bøger jeg gerne vil læse udkommer ikke på dansk, og de få der gør, er tit oversat forfærdeligt. :angry:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.