Hvad læser I - når I læser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

536 visninger
32 svar
0 synes godt om
28. april 2010

Leah-vb

Jeg har altid været rigtig glad for at læse, lige indtil jeg fik børn, så var der ikke tid til det mere. Så blev det mere et dameblad på sofaen i weekenden, for når jeg læser læser jeg gerne laaang tid, kan ikke det der med at læse 15 minutter og så kalder en af ungerne og jeg må lægge bogen fra mig .... MEN NU kan jeg mærke at jeg er ved at få tiden tilbage igen, forstået på den måde at mine piger ikke behøver så meget opmærksomhed og praktisk hjælp mere, så jeg får mere og mere tid til mig selv (når jeg ikke vælger at bruge den på at styrte rundt og rydde op og gøre rent altså ;) ). Så i de sidste måneder har jeg fået læst nogle rigtig gode bøger, og hvor er det da bare fedt!!! :cheer: Jeg er lige blevet færdig med Ken Folletts 'Jordens søjler' og 'Uendelige verden' - nogle ordentlig moppedrenge, men jeg blev fuldstændig draget ind i middelalderverdenen og havde slet ikke lyst til at nå den sidste side ... Derudover elsker jeg historiske romaner og går heller ikke af vejen for en god krimi. Hvad læser I af bøger - hvis I overhovedet læser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Spunk-vb

Lige for tiden bliver det mest til krimi og chick lit - er simpelthen for træt til at læse noget der kræver dybere overvejelser. Har i lang tid haft 'Øst for paradis' liggende - havde egentlig tænkt at et gensyn ville være rart, men det er ikke blevet til noget. Jeg kan også godt lide historiske romaner - specielt Maria Helleberg er god, og så har jeg en lang liste over 'klassikere' som jeg gerne vil læse.

Anmeld

28. april 2010

Leah-vb

Ja, Maria Helleberg er bare rigtig god :)

Anmeld

28. april 2010

kongster-vb

Jeg læser alt! Hvis der ikke lige ligger en bog på bordet læser jeg bagpå havregrynspakken, jeg læser bag på shampooflasken når jeg bader, jeg læser blade, krimier, store romaner, triviallitteratur, chick-lit, faglitteratur etc etc. Lige nu er det Jo Nesbø der ligger på natbordet, sammen med chick-lit bogen 'Eat, pray, love'. Af nyeste store oplevelser var 'Grapes of wrath' helt formidabel og så har jeg genlæst 'Tom Sawyer' som jeg læste højt for børnene. Og 'Vindens skygge' var jeg også ret vild med. Jeg elsker elsker David Lodge (især 'Thinks' som jeg genlæser årligt, sammen med 'Greven af Monte Cristo' og 'A prayer for Owen Meany' - de tre bliver ved med at være på repetoiret :-) ) Normalt læser jeg ikke sci-fi, men 'Enders game' synes jeg var helt fantastisk! Den kan absolut anbefales. Derudover læser jeg faglitteratur om Java programmering og didaktik i forbindelse med mit arbejde og lidt naturvidenskab og filosofi for sjov.

Anmeld

28. april 2010

Leah-vb

Uh, du er da godt nok hard-core læser Kongster! Gætter på at du ikke har helt små børn? :) Vil lige tjekke 'Enders game' ud. Java-programmering ... Er du programmør?

Anmeld

28. april 2010

kongster-vb

Nej mine børn er ikke små :-) De er 6 og 9 år og glade for at få læst højt. Min mand har også læst Hobitten for dem og svigermor læste 'Hosekræmmeren' for datteren for nylig, så de er godt vant.. Enders game: http://da.wikipedia.org/wiki/Ender%27s_Game Virkelig en smuk og foruroligende bog om en lille dreng med hele verdens skæbne på sine skuldre.. Men prøv også noget David Lodge, som mestendels er humoristiske romaner om midaldrende akademikere (jamen hvor kan jeg relatere det det...). Det lyder mærkeligt, men er ret sjovt. Læs fx 'Paradise News', 'Thinks', 'Changing Places' eller 'Therapy' som alle er gode Og ja, jeg er uddannet programmør, men nu underviser jeg i Java programmering. Og jeg er bachelor i filosofi, så derfor også lidt filo fra tid til anden.

Anmeld

28. april 2010

Pia S-vb

Jeg har lige læst Hypnotisøren og Camilla Läckbergs seneste. Jeg læser også næsten alt. I øjeblikket læser jeg højt for sønnen. Det er Josephine Ottesen - tror den hedder Krigeren. Der er flere passager som jeg må springe over, da det ikke helt egner sig for en 10-årigs ører. Men moren syn's nu den er god!

Anmeld

28. april 2010

MAMMARAZZI-vb

Jeg holder læsepause, for jeg forsvinder også fuldstændig ind i bogen, når jeg først kommer i gang... Jeg har brugt mange timer i selskab med Hulebjørnens klan og Kvinden der husker - men der går nok lige et par år, inden jeg forsvinder ind i bøgerne igen :(

Anmeld

28. april 2010

ma08-vb

Jeg har altid læst meget siden jeg var barn, men tiden er jo ikke helt den samme nu ;) Jo Nesbø er jeg med på, derudover fx Arne Dahl, Leif GW Persson, Jussi Adler Olsens serie om Carl Mørck, Henning Mankell, Jan Guillou, Leif Davidsen. Uden for krimi-genren fx En kæde af stemmer af André Brink, Vita Andersen, Jens Christian Grøndahl. Conn Iggulden har også skrevet nogle fantastiske bøger, fx en serie der foregår i vikingetiden. Hvis du er til sådan noget vil jeg bestemt også anbefale Røde orm og Erik Menneskesøn.

Anmeld

28. april 2010

kongster-vb

Røde Orm vil jeg snart læse for datteren. Hun er igang med tredje Erik-Menneskesøn bog sammen med sin far lige for tiden, og vildt optaget af den. Hvis man er til det lidt ældre, kan jeg også anbefale Decameron - http://da.wikipedia.org/wiki/Dekameron - som er 100 små (erotiske) noveller fra renæssancen. Egner sig specielt til højtlæsning i dobbeltsengen :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.