Børnenes forskellige navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2010

Spunk-vb

KH Bibi skrev:
Spunk skrev:
KH Bibi skrev:
...navne som kan henføre til filmfigurer af dyreart.
Tænker du på noget specielt Bibi?
Otto er et næsehorn Gurli gris Kamelen Johanna feks.
Det ville da også være ondt at kalde sit barn for Gurli...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Spunk-vb

KH Bibi skrev:
'Ørkenens juvel' http://www.scope.dk/film/354-orkenens-juvel
Jeg troede, at det var kamelen fra Bubbers badekar....

Anmeld

28. april 2010

Soap-vb

Spunk skrev:
KH Bibi skrev:
'Ørkenens juvel' http://www.scope.dk/film/354-orkenens-juvel
Jeg troede, at det var kamelen fra Bubbers badekar....
Jaaaa nemli Kamelen Johanna født i Savannah :laugh: :laugh: :laugh:

Anmeld

28. april 2010

Spunk-vb

lib1982 skrev:
For mig er det vigtigt, at det er et navn, barnet ikke skal stave hele sit liv - hedder selv Christensen og hadede bare at få spørgsmålet 'er det med Ch eller K', så Camilla, Kristian, Jacob osv., er helt udelukket for mig! Mine pigenavne-liste ville være noget i retning af: - My - Sif - Lærke ... er så os lidt på kompromis, for er vild med 'Victoria' - dog ville min datter (forudsat jeg havde en) aldrig få det navn! Mine drenge hedder Hjalte & Loke - troede kun det kunne staves på een måde, indtil en guldsmed valgte at stave 'Loke' som 'Loge' - ved godt det er noget helt andet, men det ved alle tilsyneladende ikke!! Og hold da op hvor er han blevet kaldt Toke mange gange - og hader det bare!!!!!!!!
Jeg kan sagtens følge logikken, men tror bare at det er svært at komme udenom. Sif kan f.eks. staves med to f'er. og Hjalte kan staves uden h.

Anmeld

28. april 2010

Soap-vb

Spunk skrev:
lib1982 skrev:
For mig er det vigtigt, at det er et navn, barnet ikke skal stave hele sit liv - hedder selv Christensen og hadede bare at få spørgsmålet 'er det med Ch eller K', så Camilla, Kristian, Jacob osv., er helt udelukket for mig! Mine pigenavne-liste ville være noget i retning af: - My - Sif - Lærke ... er så os lidt på kompromis, for er vild med 'Victoria' - dog ville min datter (forudsat jeg havde en) aldrig få det navn! Mine drenge hedder Hjalte & Loke - troede kun det kunne staves på een måde, indtil en guldsmed valgte at stave 'Loke' som 'Loge' - ved godt det er noget helt andet, men det ved alle tilsyneladende ikke!! Og hold da op hvor er han blevet kaldt Toke mange gange - og hader det bare!!!!!!!!
Jeg kan sagtens følge logikken, men tror bare at det er svært at komme udenom. Sif kan f.eks. staves med to f'er. og Hjalte kan staves uden h.
Min hund hedder Sif og da vi skulle ha´forsikring på hende måtte jeg også fortælle at det var med 1 f og ikke 2 :)

Anmeld

28. april 2010

Spunk-vb

Jeg må tilstå, at jeg også er ret vild med Dyveke, men ville ikke give spunken et unormalt navn som hun kan blive drillet med, og da vi har et mærkeligt efternavn der altid skal staves (og som regel ender med at blive stavet forkert alligevel) syntes vi at hun skulle have et helt almindeligt fornavn. Men det ender vist alligevel med at hun alligevel altid kommer til at svare på om det er med eller uden h - det havde vi ikke tænkt på.

Anmeld

28. april 2010

Soap-vb

Spunk skrev:
Jeg må tilstå, at jeg også er ret vild med Dyveke, men ville ikke give spunken et unormalt navn som hun kan blive drillet med, og da vi har et mærkeligt efternavn der altid skal staves (og som regel ender med at blive stavet forkert alligevel) syntes vi at hun skulle have et helt almindeligt fornavn. Men det ender vist alligevel med at hun alligevel altid kommer til at svare på om det er med eller uden h - det havde vi ikke tænkt på.
Hvordan udtales det ? Dyv-eke eller Dy-ve-ke eller på en hel anden måde ? Det er i hvert fald et navn jeg aldrig har hørt før, hvor stammer det fra ? :)

Anmeld

28. april 2010

Spunk-vb

Lige ud af landevejen - svagt mere tryk på dy og så lige meget tryk på de to sidste stavelser. Det er vist et ret gammelt navn - har en idé om at der måske var en dronning der hed sådan engang for lææææænge siden. Dyveke : Hollandsk pigenavn, der betyder 'lille due'. I perioden 1985-1996 fik 7 danske piger navnet Dyveke. Ifølge Danmarks statistik var der 112 personer med navnet Dyveke i Danmark pr 1. januar 2008.

Anmeld

28. april 2010

Mor-3-vb

Vi har Isabella Lucas Marcus min søsteres hedder Liva og Liam..

Anmeld

28. april 2010

MAMMARAZZI-vb

Velkommen til - og tillykke :flag: Mine børn har også helt almindelige danske navne - opkaldt efter oldemor og oldefar. Synes også man skal undgå alt for specielle navne - selvom forældrene sikkert synes det er med til at gøre netop deres lille guldklump helt speciel. Det er mit indtryk, at det ofte giver barnet ubehagelig opmærksomhed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.