Det er rigtigt - min ældste datter hedder Leah, og jeg har valgt at bruge det som synonym herinde :)
Leah (med h) er ret sjældent. Jeg har altid vidst, lige siden jeg var teenager, at hvis jeg nogensinde fik en pige, så skulle hun hedde Leah - (med h). Jeg er ikke sikker på hvor jeg har det fra - måske fra en sang ...
Mine kriterier for valg af navne har været at de skulle kunne bruges internationalt. Jeg har selv et job, hvor hele verden er min 'legeplads' og kan se hvor meget nemmere det er at begå sig når man har et navn der kan udtales og staves. Og Leah er jo den engelske udgave af Lea, så det matchede fint mit kriterie. Derudover har jeg valgt korte navne, måske som en modpol til den trend der har været de senere år om lange- og gerne flere fornavne. Synes navne som Caroline Mathilde eller Amalie Rose er rigtig søde, men besværlige at bruge i hverdagen, fordi de er så lange .... Min yngste datter hedder derfor kort og godt Ida :)
Jeg selv har 4 navne - et fornavn og 3 efternavne og har ALTID problemer med at skulle stave dem, og jeg bliver kaldt de mest mærkelige ting i breve. Mit fornavn kan staves med både s og z, efternavnene med eller uden ch, v eller w og det sidste efternavn, ja, det SKAL bare staves, selvom det kun er på 4 bogstaver ... Så jeg kender alt til problemer med besværlige navne, men på den anden side, så er jeg den eneste i hele verden der hedder det, og det kan jeg også godt lide :)
Anmeld