Hjælp jeg kommer for sent til at afhente mit barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2010

Willysmor-vb

Okay... :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

ma08-vb

I min kommune kan man vælge mellem 3 modeller, hvis man vælger dagpleje; enten tidlig aflevering og afhentning eller sen tilsvarende eller midt imellem. Vi valgte vuggestue for at have fleksibiliteten i nogle dage at kunne aflevere/hente tidligt og andre dage omvendt. Nu har hun kun været i VS siden september, men vi har aldrig været i nærheden af at hente for sent og x'er fingre for, at det heller aldrig kommer til at ske. Jeg pendler med s-toget hver dag og prøver altid at sikre mig en ordentlig tidsbuffer, men man kan jo være uheldig. I øvrigt kan jeg undre mig over at bo i en udpræget pendlerkommune og så komme til en stort set tom VS ved 16-16.30 tiden (den lukker 17.15)???

Anmeld

27. april 2010

4mor-vb

At komme forsent og hente sit barn kan skyldes mange ting, for det første kan det være trafikken der driller, men så må man køre det før afsted for at hente. Nogle forældre - og dette siger jeg ikke for at træde nogen over tæerne - men de har efter min mening for travlt med at gøre karriere samtidig med at de har små børn, og de to ting hænger i min verden ikke sammen på fuldtid. Små børn kræver mere opmærksomhed af en og de kræver faste rammer og rytmer der er ens hver dag - og kan man ikke selv hente dem til tiden så må man få andre til det eler gå ned i tid de år de går i institution. Man kan også ændre sin egen rytme, ser mange forældre som halder ind inden de henter børnene, tag dem dog med ud og handle ind - det lærer de også af. Samtidig kan man ændre så man ikek skal handle ind til aftensmaden hverdag - så spare man også tid i længden - tid man kan bruge på sine dejlige børn ;)

Anmeld

27. april 2010

lib1982-vb

4mor skrev:
Nogle forældre - og dette siger jeg ikke for at træde nogen over tæerne - men de har efter min mening for travlt med at gøre karriere samtidig med at de har små børn, og de to ting hænger i min verden ikke sammen på fuldtid. Man kan også ændre sin egen rytme, ser mange forældre som halder ind inden de henter børnene, tag dem dog med ud og handle ind - det lærer de også af. Samtidig kan man ændre så man ikek skal handle ind til aftensmaden hverdag - så spare man også tid i længden - tid man kan bruge på sine dejlige børn ;)
Tænker, at for nogen er der økonomiske årsager til, at man er nødt til at arbejde på fuldtid - hvis man tjente fuldtidsløn ved kun at arbejde f.eks. 30 timer, ville mange nok gøre det!!! I øvrigt skulle det godt nok være en dårlig dag, hvis jeg ville blive NØDT til at slæbe mine unger med ud og handle efter en lang dag i dagpleje - synes det er helt håbløst, at forældre henter deres børn pga. dårlig samvittighed, for så at hive dem med igennem en butik fuld af indtryk, når de i forvejen er trætte efter en dag i institution eller dagpleje - det er der ikke meget kvalitetstid i... i min verden :blink:

Anmeld

27. april 2010

lib1982-vb

Willysmor skrev:
Okay... får de mere i løn end pædagogerne i vuggestuerne, siden de kan tillade sig at holde længere åbent
Dagplejere har et højt fradrag pga. slitage på hjemmet, madindkøb osv... MEN regner man de timer sammen, hvor de står til rådighed, blir det til lige omkring 100,- i timen :ohmy: I vores kommune er der ingen institutioner, som åbner før 6.45 og det er for sent for os - åbningstider var nu heller ikke det eneste årsag til vi valgte dagpleje, der var også økonomien i det! Vi skulle vælge om vi ville have drengene passet 32, 45 eller 48 timer om ugen, og så der ud fra får man en dagpleje som har åbent efter de behov man har... Vi endte med 45 timer, kan godt blive lidt knebent nogle dage, pga. skiftende arbejdstider, men vi satser på at få det hele til at fungere!

Anmeld

28. april 2010

MAMMARAZZI-vb

Min søns VS har åbent hver dag 6.15 - 17.00. De tilbyder 9 1/2 og 7 timers pladser - man kan så købe ekstra tid, hvis det er nødvendigt, dog indenfor åbningstiden. Jeg har da tit mine børn med ud at handle - det er da altid hyggeligt. Jeg vælger selvfølgelig ikke de dage, hvor jeg ved de er trætte. Min datter elsker at være med til at vælge råvarer til maden - synes det er fedt, når hun udbryder 'ej mor, skal vi ikke snart ha' noget med spinat' - der er som regel altid nogle der kigger dybt forundret på hende. Den mindste elsker at sidde og holde ved tingene oppe i vognen. Til gengæld gider jeg ikke at have dem med, når jeg skal købe tøj ol. til mig selv - det er en 'dræber' for alle parter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.