Hjælp jeg kommer for sent til at afhente mit barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

Spunk-vb

Jeg tror bare, at nogle mennesker er sådan. På mit job er der også nogle der har svært ved at forstå, at de skal skride når man kommer og siger at det er lukketid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Signe1704-vb

Jeg har også arbejdet i vuggestue/børnehave. Der var det altid et bestemt forældrepar der kom lige på slaget eller 5 minutter for sent. De tog sig samtidig rigtig god tid til at hente og en dag gik de sågar ud på legepladsen fordi den ene datter gerne lige ville vise noget. Det så jeg ikke så jeg låste døren, da jeg var i gang med runden hvor man tjekkede vinduer og døre. Pludselig kunne vi ikke finde dem, men fandt dem jo så derude. Møgirreterende :angry: at folk er så ligeglade med andres tid. Vi lukkede først kl.17.30 så det burde da være muligt at komme lidt før - eller om ikke andet så kunne man da skynde sig lidt når man så endelig ankom :skrap: . Vi havde også enkelte gange nogle der sad fast i trafikken eller på anden måde blev forhindret og det har alle fuld forståelse for - det er dem der konsekvent forhindrer personalet i at gå til tiden man bliver træt af :sur: . Og nej. Vi henter aldrig for sent. Jeg møder 6.30 og har derfor også tidligt fri og min mand møder sent (ca kl. 9) og har sent fri. Så han afleverer og jeg henter. Det fungerer godt.

Anmeld

22. april 2010

Willysmor-vb

Jaa det må være hårdt at vente på de samme forældre hver dag :( Jeg tager mig altid god tid når jeg henter William, og hører hvordan dagen er gået, og om han har sovet, spist osv... måske er jeg en plage for pædagogerne, men henter altid kl 16 hver dag, og det er stadigvæk en del børn dernede selvom de lukker 16.30 :)

Anmeld

22. april 2010

Johannamor-vb

Nej, jeg har aldrig hentet for sent. På trods af at både jeg og min mand pendler over Øresundsbroen og det kan give ret voldsomme forsinkelser, hvis man er uheldig. Men: Børnene går altså også i en børnehave, der først lukker kl. 18. Jeg synes, at det er hul i hovedet at bygge institutioner, hvor børnene fx skal hentes kl. 15 om fredagen (sådan én har jeg gået forbi hver fredag kl. 15, så jeg kender myldretiden) - ingen 'almindelige' mennesker med 'almindelige' arbejdstider kan da klare det uden at bøje reglerne på arbejdspladsen. Hvis samfundet forventer, at vi dels skal være aktive og fleksible på arbejdsmarkedet, dels skal være gode forældre, så må samfundet altså også indrette institutioner, der gør det muligt at håndtere både arbejde og børn. Og det mener jeg faktisk ikke er muligt, hvis der ingen reel mulighed er for at få passet sit barn til fx kl. 17... Ikke fordi man har brug for det hver eneste dag, men fordi det kan være et behov ind imellem...

Anmeld

22. april 2010

Willysmor-vb

I vores vuggestue lukker de kl 16.30 hver dag undtagen fredag hvor de lukker kl 16 :) Og jeg har kun muligheden for at hente ham, da jeg er under uddannelse, men ellers henter farmor ham om torsdagen :)

Anmeld

22. april 2010

lib1982-vb

Johannamor skrev:
Jeg synes, at det er hul i hovedet at bygge institutioner, hvor børnene fx skal hentes kl. 15 om fredagen (sådan én har jeg gået forbi hver fredag kl. 15, så jeg kender myldretiden) - ingen 'almindelige' mennesker med 'almindelige' arbejdstider kan da klare det uden at bøje reglerne på arbejdspladsen.
Er fuldstændig enig!!!! Vores dagpleje lukker også tidligere om fredagen - hvis jeg stadig havde arbejdet på kontor, havde jeg ikke kunnet nå at hente, der arbejdede jeg fra 8.30-16.30 HVER dag... OGSÅ fredag!! Ved der findes 'døgn-vuggestuer/børnehaver', men det er så vidt jeg ved kun i større byer - hvad gør man, hvis man er enlig og bor i provinsen langt væk fra familie??

Anmeld

22. april 2010

lib1982-vb

Willysmor skrev:
Jaa det må være hårdt at vente på de samme forældre hver dag :( Jeg tager mig altid god tid når jeg henter William, og hører hvordan dagen er gået, og om han har sovet, spist osv... måske er jeg en plage for pædagogerne, men henter altid kl 16 hver dag, og det er stadigvæk en del børn dernede selvom de lukker 16.30 :)
Ville du tage dig ligeså god tid, hvis dit barn var det sidste, personalet gik og ryddede op og du i øvrigt vidste, at de lukkede for 10 minutter siden??

Anmeld

22. april 2010

Willysmor-vb

Nej ville nok ikke ta mig god tid, hvis mit barn var det sidste...:)' Ved squ ikke hvad de enlige mødre gør med de tidligere lukketider :(

Anmeld

22. april 2010

Riwe-vb

Nej, jeg hører heller ikke til gruppen der kommer efter lukketid. men ved det sker i min datters institution - det er bare for DÅRLIGT! det er respektløst overfor pædagogernes privatliv at hente for sent. Der kan selvfølgelig ske uforudsete ting som i Lars tilfælde og det skal der også være plads til. Jeg kender fra min tid som spejderleder til problemet med børn der blev hentet op til 15-20 min efter mødet var slut - hvad regner de forældre med? At lederne ikke har et liv ved siden af...

Anmeld

22. april 2010

Hobitten-vb

Jeg har hørt om flere steder hvor personalet gør de sidste børn klar, så de sidder med jakken på når forældrene kommer. :dry: Det syntes jeg nu er lidt synd for de børn - da det jo ret ofte er de samme børn hver dag. Det er jo ikke deres skyld at deres forældre måske ikke kan være der før.. I min børnehave prøver vi på at nå så meget som muligt inden den næstsidste personale går, så man kan sidde og læse en bog, eller lave et puslespil med de sidste børn.. Ellers er børnene med til at fylde opvaskeren, gå ud med skraldet eller feje..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.