Hjælp jeg kommer for sent til at afhente mit barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

jennie-vb

Jeg kom med vilje lidt sent i dag, men ikke for sent. Var der 10 min i, og de lukker kl 16 hver dag. Jeg skulle kun hente Louisa, Viktoria var hos legekammerat og skulle først hentes efter 17. Og det ville ikke kunne svare sig at køre hjem med Louisa først, så vi skulle bare på den nærmeste legeplads og fylde tiden ud. Louisa stod allerede med tøj på og det hele da jeg kom. Hendes madkasse var endda lagt i tasken og det hele. :ohmy: Hun var den næst sidste der blev hentet. Så pædagogerne ville nok gerne hurtigt ud af døren.. Og jeg fatter heller ikke hvorfor institutionerne ikke kan have længere åbningstider. Og lørdagsåbent. Ikke dem alle men en enkelt i hver by el.lign. Her i Allerød er der en der åbner kl 6.45, resten kl 7. Og fredag er seneste lukketid kl 16.45. Jeg er nu kommet i dilemma over, hvad jeg skal gøre med min uddannelse, da jeg højst sandsynligt kommer til at møde kl 7 når jeg kommer i lære. Jeg har slet ikke råd til at der skal komme en og bringe dem i børnehave hver dag. Så måske jeg bliver nød til at vente med læretiden til min mand flytter herop til nov. Men hvor finder man et arbejde fra 8-15, hvis det skal passe ind i den institution hvor de går nu. Der er ikke pladser i andre. Som enlig er man bundet på hænder og fødder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2010

kongster-vb

Det har jeg også oplevet. I min søns gamle børnehave blev mange af børnene hentet tidligt, så hvis jeg kom kl 16 var han nærmest den sidste (selvom børnehaven først lukkede kl 17). Så var stolene sat op på bordene og pædagogerne gik og fejede, mens han havde et hjørne hvor han kunne lege. Det synes jeg altså ikke er i orden. Der var en time til de lukkede og nok var han det sidste barn, men jeg synes altså ikke han skulle have fornemmelsen af at det hele var ved at lukke om ørene på ham. Pædagogerne stod også på spring for at komme ud af vagten, når vi var gået. Samtidig brokkede de sig over ikke at have tid til at lave årsplan, bage boller, lave pædagogiske projekter etc. Men hvis det sidste barn bliver hentet kl 16 og der er åben til 17 så har de vel en time dér, som de får løn for? Men jeg har aldrig oplevet at de blev når jeg havde hentet. De låste og gik samtidig med os.

Anmeld

23. april 2010

Signe1704-vb

Også på lukketiderne er der stor forskel mellem kommuner. Jeg er vokset op i Albertslund og der havde de en integreret institution i hver hjørne af kommunen med udvidet åbningstid. De havde åbent fra 6-18. Jeg flyttede så til Hvidovre og der var fritidshjemmet åbent kl 6.30 og lukkede kl 17.15. Kommunen havde specielle institutioner med udvidet åbningstid. Nu bor jeg i Lyngby og der hedder den 7-17 og fredag 7-16. Forstår godt at mange har au-pair piger for at få det til at hænge sammen. Stakkels enlige mødre der gerne vil arbejde i butik eller andet med lidt skæve arbejdstider. Det er jo helt umuligt at få til at hænge sammen. Man er jo nødt til at finde noget med max en halv times transport og arbejdstiden SKAL hedde 8-16. Det er sgu da ikke nemt. Det ville ikke kunne lade sig gøre i min branche.

Anmeld

23. april 2010

Willysmor-vb

Det kan da også være rigtigt hyggeligt for barnet :)

Anmeld

23. april 2010

Titte-vb

Jeg arb i et område der er belastet. Vi har en åbningstid der hedder 6.15-17.15, fredag dog til 16.15. En fredag var der en af mine børn der ikke blev hentet til tiden, da der blev ringet efter moderen, det gør vi så snart vi har lukketid, gik der 20 min før hun kom, hun kunne ikke finde sine nøgler til døren så hun kunne ikke hente pigen. Hun fik besked på, at det ikke er i orden, og at hun skulle huske det til næste gang. Fredagen efter lukkede jeg, moderen kom ikke, tog ikke telefonen, og derfor måtte jeg ringe til pigens far. Han kom og hentede pigen, han var rasende, og ville tage fat i moderen. Jeg lukkede inst. og kørte hjemad, ringede til min leder og sagde at jeg havde været der en halv time ekstra, og at hvis moderen ringede til hende fordi hun ikke kunne komme ind i inst så vidste min leder besked. Moderen var så kommet til en låst dør 50 min :woohoo: efter vi lukkede, og var gået i panik, fordi hun ikke kunne komme ind. Jeg gad godt have set hende, men forstår godt hvis hun panikkede. Det jeg vil sige med dette er, at jeg også har en arbejdstid, og jeg gider ikke sidde gang på gang med de samme børn, der ikke bliver hentet fordi forældrene har sovet, har været ude og shoppe, eller hvad ved jeg. Ofte er det, i min inst. de forældre der ikke har arb der kommer for sent og henter deres børn. De der går på arbejde, ringer hvis der sker et eller andet, kø fx.

Anmeld

23. april 2010

Signe1704-vb

Titte skrev:
Ofte er det, i min inst. de forældre der ikke har arb der kommer for sent og henter deres børn. De der går på arbejde, ringer hvis der sker et eller andet, kø fx.
Jeg boede i et meget belastet område da min søn gik i vuggestue og de børn der var der fra åbne til luk var præcis dem hvor forældrene gik hjemme og kløede sig selv bagi (størstedelen i hvert fald).

Anmeld

23. april 2010

MAMMARAZZI-vb

Jeg går hjemme i øjeblikket, fordi jeg er sygemeldt - det seneste jeg har hentet min søn er kl. 13 og min datter blir hentet hver dag kl 15. Da jeg arbejdede i børnehave, var der også nogle der altid var der rigtig længe (og forældrene gik derhjemme)- ved ikke hvor de kløede sig :laugh: I de familier hvor det er sådan, tror jeg egentlig, at det er bedst for børnene, at være længe i børnehaven...

Anmeld

23. april 2010

Signe1704-vb

MAMMARAZZI skrev:
Jeg går hjemme i øjeblikket, fordi jeg er sygemeldt - det seneste jeg har hentet min søn er kl. 13 og min datter blir hentet hver dag kl 15. Da jeg arbejdede i børnehave, var der også nogle der altid var der rigtig længe (og forældrene gik derhjemme)- ved ikke hvor de kløede sig :laugh: I de familier hvor det er sådan, tror jeg egentlig, at det er bedst for børnene, at være længe i børnehaven...
Jeg siger heller ikke det er alle der går hjemme - det er en bestemt type (hvis du forstår). Jeg er selv på barsel og mine børn er der heller ikke hele dagen (eller hver dag). Ja nogle gange er det nok bedst for børnene, men hvor er det dog sørgeligt.

Anmeld

23. april 2010

MAMMARAZZI-vb

Ja det er sørgeligt - men jeg har altid følt, at når de nu var der længe, så kunne jeg gøre lidt ekstra ud af dem... Det har jeg haft det rigtig godt med :)

Anmeld

24. april 2010

Heidi Nielsen-vb

Altså jeg går jo også hjemme på barsel...men derfor er Alexander altså i børnehave alligevel....ikke hele dagen men nogen timer hver dag for ellers ville han kede sig som en sindsyg herhjemme og ikke være til at holde ud..... Han elsker at komme i børnehave og de dage hvor han så har fri....om det er weekend eller hverdag....ja så keder han sig og spørger ret ofte om han da ikke skal i børnehave for der er der nogen at lege med.....vi prøver alt for at aktivere ham her hjemme men der går ikke ret lang tid før han keder sig.......og der ikke så mange 'små' børn på vejen....de børn der bor her er ellers gode til at komme og lege lidt med ham men det gider de jo heller ikke i længere tid. (de er jo 10 år ældre end ham) Vi tager ofte i svømmehallen, eller går tur i skoven, eller besøger hans kusiner der ikke bor så langt fra os men så snart vi kommer hjem igen så keder han sig og vil i børnehave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.