Jeg arb i et område der er belastet. Vi har en åbningstid der hedder 6.15-17.15, fredag dog til 16.15.
En fredag var der en af mine børn der ikke blev hentet til tiden, da der blev ringet efter moderen, det gør vi så snart vi har lukketid, gik der 20 min før hun kom, hun kunne ikke finde sine nøgler til døren så hun kunne ikke hente pigen. Hun fik besked på, at det ikke er i orden, og at hun skulle huske det til næste gang. Fredagen efter lukkede jeg, moderen kom ikke, tog ikke telefonen, og derfor måtte jeg ringe til pigens far. Han kom og hentede pigen, han var rasende, og ville tage fat i moderen.
Jeg lukkede inst. og kørte hjemad, ringede til min leder og sagde at jeg havde været der en halv time ekstra, og at hvis moderen ringede til hende fordi hun ikke kunne komme ind i inst så vidste min leder besked.
Moderen var så kommet til en låst dør 50 min :woohoo: efter vi lukkede, og var gået i panik, fordi hun ikke kunne komme ind.
Jeg gad godt have set hende, men forstår godt hvis hun panikkede.
Det jeg vil sige med dette er, at jeg også har en arbejdstid, og jeg gider ikke sidde gang på gang med de samme børn, der ikke bliver hentet fordi forældrene har sovet, har været ude og shoppe, eller hvad ved jeg. Ofte er det, i min inst. de forældre der ikke har arb der kommer for sent og henter deres børn. De der går på arbejde, ringer hvis der sker et eller andet, kø fx.
Anmeld