Jamen pointen er jo netop at lære sine børn, alt med måde!!
Selvom vi har en skål med godter, er det ikke ensbetydende med at det skal vold ædes.
Selvom vi har en skål med frugt, så er det heller ikke ensbetydende med, at det bare skal spises i uanede mængder, man tager et stykke hvis man er lidt lækkersulten, men sidder ikke og flår en klase vindruer....
Synes ikke skålen med godter er mere spildt end frugtskålen. Nogen gange får bananerne brune pletter, og ryger ud, ellers kan man pludselig finde en lidt smattet clementin, som også ryger ud.
Vores slikskål består som oftest af Twist, after eight, dumle, Toms guldkarameller og den slags med papir om, som jeg formoder har en længere holdbarhed og som er mere dekorativ :laugh: Men jo, man kan godt risikere at få en der er virkelig hård.
Der er ingen af mine børn der kan lide vingummi og den slags, men er mere til chokoladeagtigt slik. Nå jo, de kan godt lide chokofanter, og jeg kan kun lide jordbærsvampe og brio :) Men det er mere 'biografslik' i mine øjne. Det er ikke noget jeg vil serverer for gæster!
Her er det mere frugt før aftensmaden der kan være problemet, og jeg må ret ofte mine dem om, at de skal gemme noget appetit til aftensmaden - efter aftensmaden må de dykke i skålen igen.
Og mht tandbørstning osv, så synes jeg ikke det er noget problem, de er jo så store at de véd at festen slutter når man har børstet tænder..
Efter vores lille debat, talte jeg godterne, og der er forsvundet to stks på 3 dage, men frugtskålen er fyldt op dagligt. Og julenødderne er fuldstændig forsvundet fra skåle og skabe.
Men is kan virkelig være problematisk her i huset! De kan gå fuldstændigt amok i is, og der er én plagen og muggen på et niveau der lægger op til vild lettelse når sidste is er spist.
Dét kan jeg simpelthen ikke lære dem at omgåes! :dry: (muligvis fordi jeg køber det ekstremt sjældent) :laugh:
- den kamp orker jeg bare ikke.
Anmeld