Jeg har taget en stor beslutning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

917 visninger
57 svar
0 synes godt om
31. oktober 2009

Titte-vb

Jeg vejer for meget. Har gjort det i mange mange år. Kan ikke få børn ad naturlig vej, har endometriose i svær grad. Først for 7 uger siden fik jeg den besked, at jeg ikke selv kan blive gravid, min eneste mulighed er reagensglas metoden. Jeg har i over et halvt år ført samtaler med mig selv, om at blive opereret, den såkaldte gastric bypas. At få mavesækken formindsket, så jeg kommer til at tabe mig. Beslutningen er den bedste jeg har taget i hele mit liv, jeg glæder mig rigtig meget til at få det gjort, jeg er igang med at tabe mig det jeg skal inden operationen, og so far har jeg tabt mig omkring 6 kg. Jeg vil tabe mig omkring 9 kg mere, før jeg siger go for operation, så har jeg tabt mere end det jeg skal. Efter et år kan vi så komme igang med reagensglas behandling, og det glæder vi os til, om ikke andet så kan vi sige at vi har gjort hvad vi kan for at få de børn vi rigtig gerne vil have, lykkes det ikke så må det være sådan, men prøves det skal det. Jeg er rigtig lettet over at kunne se et lys i tunnelen, ved det bliver hårdt arbejde, men det er som om der er faldet en sten fra hjertet, og det er nemt at spise mindre, i forhold til de mange gange hvor jeg tidligere har været på kur..... Jeg vil holde jer opdateret om hvordan det går, hvis det da ellers har jeres interesse :P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2009

KristineLorenzen-vb

Hej Titte, hold os gerne opdateret,for vi vil selvfølgelig gerne følge med. Held og lykke med det hele. Kristine

Anmeld

31. oktober 2009

Mor til to-vb

Ja lad os endelig høre hvordan det går. Måske et dumt spørgsmål, men jeg ved ikke så meget om gastric bypas... Kan man operere mavesækken større igen eller skal du leve med en lille mavesæk resten af livet? Held og lykke med det hele.

Anmeld

31. oktober 2009

Hobitten-vb

Ja, det er da lidt af en beslutning. Og det lyder som om det er den helt rigtige - du lyder meget afklaret med det.. Jeg tror også at viljestyrke er noget af det vigtigste når man skal tabe sig - og det har du jo, kan jeg læse.. (Gid jeg også havde det.. :blush: ) Held og lykke med projektet

Anmeld

31. oktober 2009

Titte-vb

Mor til to skrev:
Ja lad os endelig høre hvordan det går. Måske et dumt spørgsmål, men jeg ved ikke så meget om gastric bypas... Kan man operere mavesækken større igen eller skal du leve med en lille mavesæk resten af livet? Held og lykke med det hele.
Mavesækken forbliver lille, den vil kunne rumme ca. 2 dl efter operationen, og det er så også sådan ca. det den kan fremover. Men det er jo også meningen, at man ikke skal kunne spise så meget mad igen, og det er vigtigt at man ikke spiser fed mad, meget sukker, chokolade mm, for det kan man blive rigtig rigtig syg af, husk på, at fremover så er der ikke en frygtelig lang tarm det hele kan opløses i, fremover så er der den direkte vej i tarmsystemet, netop for at man ikke skal kunne optage alle de der fedtstoffer

Anmeld

31. oktober 2009

Mor til to-vb

Hvordan er det så med optagelsen af vitaminer og sådan noget? Så skal du vel spise rigtig mange gange om dagen, for at få nok?

Anmeld

31. oktober 2009

Maxmor-vb

Flot at du allerede har tabt dig 6 kg. Tror også at det er godt, at du har gjort alt det DU kan gøre, før I går i gang med kunstig befrugtning. Vi prøvede at få børn i 5 år før det lykkedes. Det var først, da min mand stoppede med at ryge, at det lykkedes. Han havde været røgfri i 4 mdr. da vi brugte vores sidste forsøg. Vi havde været i gang så længe, at vi faktisk havde overvejet at droppe det sidste forsøg.... Vil meget gerne høre mere. Held og lykke med det hele :) .

Anmeld

31. oktober 2009

Titte-vb

Mor til to skrev:
Hvordan er det så med optagelsen af vitaminer og sådan noget? Så skal du vel spise rigtig mange gange om dagen, for at få nok?
Det har jeg ikke helt styr på det med vitaminer, men vil gå ud fra at man skal have et ekstra tilskud, ved at nogen skal have b12 vitamin sprøjter hver 3. mdr., nogen får ekstra d vitaminer, men det ser jeg til som det kommer. Spiser vitaminer allerede nu, nogen gode nogen af slagsen............ Og ja, jeg ved at man, ialt fald til en start, skal spise mindst 6 gange dagligt, men det finder jeg vel ud af til den tid!!

Anmeld

31. oktober 2009

Mor til to-vb

Jeg håber altså ikke, at jeg lyder negativ. Det er bare spændende...

Anmeld

31. oktober 2009

Fuzzbox-vb

Det er en stor beslutning. Jeg er meget spændt på, hvordan forlæbet kommer til at gå. og hvilken betydning, det kommer til at have, for at du kan få børn - altså foruden den del, at det er reagensglas, det skal ske ved :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.