Navne-tyv :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Selvfølgelig skal han da hedde Anton. Vidste slet ikke man kunne reservere navne...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2009

CRS

Zafir skriver:

Men sådan er livet. VI kan ikke alle sammen hedde violrod-solstråle  Og føle os unikke. Man er unik uanset hvad.

Kald ham da hvad i vil!!!

OGSÅ Hvad for et navn Zafir? hvem hedder det?

Anmeld

3. september 2009

Tulle28

Har været ude for PRÆCIS det samme - tilmed et temmelig unikt navn.
Er blevet enig med mig selv om at jeg giver mit barn det navn JEG synes om, no matter what. Selvfølgelig, hvis en veninde har "reserveret" et navn siden barnsben eller lign. er det noget andet. Men ikke fordi det er en eller anden fiks ide som hun iøvrig aldrig har nævnt et kvæk om. Basta!

Anmeld

3. september 2009

Tina2

Kald ham hvad I vil  Det skal hun da overhovedet ikke bestemme.....

Anmeld

3. september 2009

Bondepigen

Jeg ville kalde ham, hvad jeg ville, og hun er trods alt "kun" en veninde, kan det gøre så meget om børnene hedder det samme?? Synes det var noget helt andet, hvis det var to kusiner der hed det samme...

Det er jo heller ikke sikkert, at du og din veninde holder sammen for evigt, og så har hun sørget for, at du ikke tog "hendes navn", selv om du i virkeligheden gerne ville have brugt det...

Anmeld

3. september 2009

Misjelle

Saped90 skriver:

Hej piger..

Min kæreste og jeg har haft mange navne op at vende til vores lille søn.. Er så blevet helt vild med navnet Anton/Anthon efter at have kigget en million navne igennem..

Nå, mit dilemma kommer så da jeg fortæller min veninde det.. Hun udbryder straks "Ej, det kan I ikke kalde ham.. Det har XXX (hendes b-ven, som hun by the way, aldrig får børn med) og jeg snakket om.. Det er VORES drengenavn"..
Hmm.. Det kan jeg absolut ikke huske at have fået at vide at de har talt om..  Det skal så lige siges at min veninde er slet, slet, SLET ikke klar til at få børn.. Der kommer til at gå et par år, hvis ikke 5 før hun får det første barn..

What to do, what to do?  - Hvad ville I gøre?

1. Droppe navnet som du og kæresten bare er rigtig glade for, for at gøre hende glad?
eller
2. Skide på hvad de har talt om og kalde din søn det - på trods af de sure miner der evt. kunne komme fra veninden?

Han skal da hedde Anton/Anthon . Altså først til mølle ville jeg mene, ellers må man jo holde sine navne hemmelige, så ingen andre ved hvad man vil bruge. Desuden tror jeg slet ikke man kan regne med at det navn man synes er fantastisk det ene år vil være det samme det næste. Navnemoden skifter konstant og hvem siger overhovedet hun får en dreng. Jeg synes faktisk det er en lille smule tarveligt at tage beslag på et navn .

Anmeld

3. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Kald ham da hvad i vil!!!

OGSÅ Hvad for et navn Zafir? hvem hedder det?

Det hedder jeg...

Og desuden var min pointe også RIMELIG tydelig, at jeg syntes da helt bestemt at de SKULLE kalde ham hvad de ville! 

Anmeld

3. september 2009

FruPudderkvast

Zafir skriver:

Det hedder jeg...

Og desuden var min pointe også RIMELIG tydelig, at jeg syntes da helt bestemt at de SKULLE kalde ham hvad de ville! 

Jeg tror at det CRS mener er hvad er "Violrød-solstråle" for et navn  Og ikke dit navn, Zafir..

Ved ikke om du måske misforstod det han skrev

Anmeld

3. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Saped90 skriver:

Jeg tror at det CRS mener er hvad er "Violrød-solstråle" for et navn  Og ikke dit navn, Zafir..

Ved ikke om du måske misforstod det han skrev

Okay  hehe. Så misforstod jeg det vidst

Det var bare for at understrege det med at det ikke behøver at være helt ude i hampen for at ens barn er lækkert og unikt!! 

Anmeld

4. september 2009

CRS

Zafir skriver:

Okay  hehe. Så misforstod jeg det vidst

Det var bare for at understrege det med at det ikke behøver at være helt ude i hampen for at ens barn er lækkert og unikt!! 

Ja det var sku ikke Zafir det jo et dejligt navn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.