Fuck hvor jeg hader økonomi....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
mariamiss6 skriver:

Ser lige at det aldrig e rlykkedes mig at svare jer to.... det var bestemt ikke med vilje.......

dengang vi flyttede ind her, og tog de forskellige lån, og bla bla bla.... der tjente min kæreste næsten 20.000, udbetalt, om måneden. så fik vi barn, og han skiftede til et "normalt" job, timemæssigt, hvilket også betød at hans løn var næsten halvveret, og så kunne intet jo hænge sammen længere.....

Vi har valgt at samle vores små lån, i et stort, hos min morfar. Men den dårlige samvittighed byder mig at betale 2000 om måneden på det lån. så det kan komme ud af verden....
banken tager månedligt 1060 kroner til et lån vi har hos dem, og det kan vidst ikke blive hverken billigere, rentemæssigt, eller lade sig gøre at lægge vores andre lån oveni (bil og morfar), det ville ellers lette en masse, da vi så kunnen nøjes med at betale lidt mindre hver mpned, men til 1 modtager, så kunne vi komme af med det hele til et sted, og sikkert til lidt lavere rate pr. måned.

Så altså alene vores 3 lån, bil, bank, og morfar, består i månedligt 5060 kr. 
Så har vi jo huslejen (inklusive diverse el, vand, varme acconto beløb) 7100 månedligt.... allerede der er vi jo oppe omkring det jeg selv får udbetalt månedligt....
Så skal min kærestes løn dække diverse madindkøb, bleer, almindelig anden husholdning, alle andre faste og uforudsete udgifter.....

Såååå ja vi har valgt at have 2 biler, fordi vi arbejder begge langt fra vores hjem, og i hver sin retning. så det er nødvendigt, da vores arbejdstider (når jeg skal tilbage) er indrettet således at den ene må aflevere og den anden hente ungerne.
vi havde i starten, da vi fik bastian, kun 1 bil. Men mit depressive humør gik fuldstændigt amok, fordi jeg ikke kunne kommer ud af døren. jeg var spærret totalt inde herhjemme, da vi bor på landet, og der går kun 4 busser i døgnet, hver vej. Så jeg kunne ikke planlægge at tage nogen steder, fordi der aldrig var noget der passede....

Jeg ved det er lamme undskyldninger, men sådan hænger det sammen.... desuden starter jeg arbejde til december, så det ville være virkelig dumt at sælge bilen nu, da vi så bare er tvunget til at købe en ny om et par måneder...

Vi handle rkun 1 gang om måneden, for ikke at blive fristet til at købe alt muligt shit.... Næsten alt det tøj mine børn går rundt i er arvetøj, resten har bedsteforældrene købt.

Vi køber ikke en masse ragelse vi ikke har brug for, og jeg er ikke netshopper eller går i byen hele tiden....... vi bruger ikke vores penge på junkfood, eller andet fis og ballade......

Vi betaler kun vores regninger, og handler mad for resten, hvis der er nogen tilbage.

Banken er ikke til at tale med, og kommunen vil heller ikke hjælpe økonomisk, fordi vi ligger lige over grænsen for hvad man kalder fattigt åbenbart, altså indtjeningsmæssigt.... jeg har søgt om diverse tilskud, men vi kan ikke få hjælp.....

jeg har sammenlignet vores faste udgifter med hvad min kusine for eksempel har, og det samlede beløb er faktisk ens. så jeg forstår det ikke....

nåh skulle lige ud med lortet den dag, så selvom der desværre ikke er hjælp at hente skal i alligevl have tak fordi i gad svare....

Hmmm... søde. Jeg ved sku ikke rigtig hvad jeg skal sige. Jeg ved godt at I ikke lever over formåen. Men jeg kan bare ikke se, hvordan de udgifter du beskriver kan dræne tingene så meget. For så dårlig tjener Kenneth da ikke... og du får da også lidt for at være på barsel. Så der må da være noget mere i overskud. Der må være et eller andet hul I ikke har fundet... det må der simpelthen... mmm...

I ved I altid er velkommen til mad, men jeg ved også at det koster et par kroner i benzin herop jo...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2009

Klumpe-dumpe

mariamiss6 skriver:

Jeg ville ønske at penge ikke var nødvendige for at leve i denne verden...

Jeg har idag kigget på kontoerne, og betalt regninger.... Nu hvor jeg er færdig med det, er der ca. 250 kroner tilbage på kontoen, ubetalte regninger til en værdig af 3800 kroner, og vi har ikke engang handlet mad og bleer ind....

Så altså 2 voksne og 2 blebørn, skal leve af 250 kroner i en hel måned.... Det kan virkelig ikke hænge sammen....

Jeg aner ikke hvordan helvede jeg skal få købt bleer til mine 2 unger, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få sat mad på bordet...

Vi er da heldige at rugbrød og noget pålæg kan vi få fra mændenes job. Men det rækker jo ikke til mad om aftenen også.... eller jo det gør det vel, men jeg kan da ikke byde mine børn at de skal leve af rugbrødsmadder....

Jeg er næsten løbet tør for NAN, Bastian har ca. 10 bleer, Felix har en ½ pakke, og havregryn har jeg heldigvis, til deres morgenmad. Vi har lidt kød i fryseren, men ingen kartofler eller ris, eller mælk, eller smør, eller eller eller eller...... jeg har dog 3 rugbrød....

Jeg forstår det ikke.....

Så kan man glæde sig til at lønnen stiger lidt når jeg skal arbejde igen, men nej faktisk ikke, for så skal jeg jo have passet barn nummer 2 også, og det tager sådan ca. de ekstra penge.....

Hvor jeg dog bare hader at være til....

åhhh hvor det gør mig ondt at høre at I har det så hårdt

Min tanker er lige at I måske kan tilmelde jeg luksusfælden (program på tv3) Jeg sys det er helt utroligt hvad de kan. Og de har også stor succes med at "overtale" banken til andet lån eller bare hjælpe med det man ikke selv lige kan se for at få enderne til at hænge sammen....

Bare en tanke fra mig til dig

Anmeld

7. september 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Hmmm... søde. Jeg ved sku ikke rigtig hvad jeg skal sige. Jeg ved godt at I ikke lever over formåen. Men jeg kan bare ikke se, hvordan de udgifter du beskriver kan dræne tingene så meget. For så dårlig tjener Kenneth da ikke... og du får da også lidt for at være på barsel. Så der må da være noget mere i overskud. Der må være et eller andet hul I ikke har fundet... det må der simpelthen... mmm...

I ved I altid er velkommen til mad, men jeg ved også at det koster et par kroner i benzin herop jo...

ja som du ved, så ved jeg jo heller ikke hvad der går galt.... vi bruger virkelig ikke penge på andet end biler, andre faste udgifter, mad, alm. husholdning, og bleer.... så jeg fatter ikke horfor lige præcis VI ikke kan få det til at hænge sammen.......

Og selvom du har formået at overraske mine sarte skøre smagsløg, så er det altså nok dyrere at spise hos dig end herhjemme tror jeg hehe....

a pros pros, jeg tager nok ikke lige slik med til ishøj alligevel kan du nok se....

Men det er dejligt at du tænker på mig.... det er, som med gaver, tanken der tæller jo....

Anmeld

7. september 2009

Moderator

mariamiss6 skriver:

ja som du ved, så ved jeg jo heller ikke hvad der går galt.... vi bruger virkelig ikke penge på andet end biler, andre faste udgifter, mad, alm. husholdning, og bleer.... så jeg fatter ikke horfor lige præcis VI ikke kan få det til at hænge sammen.......

Og selvom du har formået at overraske mine sarte skøre smagsløg, så er det altså nok dyrere at spise hos dig end herhjemme tror jeg hehe....

a pros pros, jeg tager nok ikke lige slik med til ishøj alligevel kan du nok se....

Men det er dejligt at du tænker på mig.... det er, som med gaver, tanken der tæller jo....

Bare rolig  vi skal nok have kisten fyldt af snask i weekenden hehe

Anmeld

7. september 2009

mariamiss6

malucca09 skriver:

åhhh hvor det gør mig ondt at høre at I har det så hårdt

Min tanker er lige at I måske kan tilmelde jeg luksusfælden (program på tv3) Jeg sys det er helt utroligt hvad de kan. Og de har også stor succes med at "overtale" banken til andet lån eller bare hjælpe med det man ikke selv lige kan se for at få enderne til at hænge sammen....

Bare en tanke fra mig til dig

Jeg har faktisk tænkt på det.... men jeg vil ikke udstille mig selv på tv på den måde. det kan jeg ikke holde ud........ og kenneth ville slå mig ihjel hvis jeg gjorde det....

den eneste mulighed jeg umiddelbart kan se, er at lukke bredbånd (det vil sige tv, telefoni, og internet) og sælge 1 eller begge biler, det første kunne jeg nok sagtens lære at leve med, men uden en fastnet og internet er vi ret låste her hjemme. mobilerne er ikke en dyt værd i denne lille flække, for intet signal trænger igennem. og internet er efterhånden en nødvendighed synes jeg, i forhold til bank og rigtig mange andre ting.
Bilerne, der kunne vi godt undvære den ene lige nu. men den eneste af dem vi faktisk kan sælge er st.caren. og det er bare ren og skær dumt synes jeg. så står vi tilbage med en skrotklar 3 dørs, 2 voksne og 2 børn, og jobs i hver sin retning langt fra hjemmet (til December) og det synes jeg bare ikke er holdbart. I øvrigt betaler vi jo stadig af på den salgsbare bil, og vi får nok ikke så meget for den, at den rent faktisk kan betales ud.

Jeg kan ikke se hvordan det skulle blive bedre, andet end når lån er betalt ud, og jeg melder mig IKKE til luksusfælden, men jeg ville da gerne have den hjælp de tilbyder, bare uden kameraholdet på slæb.....

Anmeld

7. september 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Bare rolig  vi skal nok have kisten fyldt af snask i weekenden hehe

ja det er i orden...... men det ville da have været dejligt hvis jeg kunne bidrage lidt synes jeg, er sgu træt af at være sådan en nasserrøv altså..... Da jeg var ung, var det ALTID mig der havde overskud af ALT... penge, tid, energi, overskud, hjerterum og ja, alt hvad man kan have overskud i......... men jeg tror mine depoter er drænet, og det er bare ikke fair synes jeg....

fandme sgu.....

Anmeld

8. september 2009

Moderator

mariamiss6 skriver:

ja det er i orden...... men det ville da have været dejligt hvis jeg kunne bidrage lidt synes jeg, er sgu træt af at være sådan en nasserrøv altså..... Da jeg var ung, var det ALTID mig der havde overskud af ALT... penge, tid, energi, overskud, hjerterum og ja, alt hvad man kan have overskud i......... men jeg tror mine depoter er drænet, og det er bare ikke fair synes jeg....

fandme sgu.....

Mmm  Jeg har jo også været der. VI har også været sindsyg på røven. Men nu går det bedre. Så må man videregive også 

Det er helt fint for mig... Det går i bølger op og ned. Sådan er det.

Anmeld

8. september 2009

tascia

mariamiss6 skriver:

Jeg har faktisk tænkt på det.... men jeg vil ikke udstille mig selv på tv på den måde. det kan jeg ikke holde ud........ og kenneth ville slå mig ihjel hvis jeg gjorde det....

den eneste mulighed jeg umiddelbart kan se, er at lukke bredbånd (det vil sige tv, telefoni, og internet) og sælge 1 eller begge biler, det første kunne jeg nok sagtens lære at leve med, men uden en fastnet og internet er vi ret låste her hjemme. mobilerne er ikke en dyt værd i denne lille flække, for intet signal trænger igennem. og internet er efterhånden en nødvendighed synes jeg, i forhold til bank og rigtig mange andre ting.
Bilerne, der kunne vi godt undvære den ene lige nu. men den eneste af dem vi faktisk kan sælge er st.caren. og det er bare ren og skær dumt synes jeg. så står vi tilbage med en skrotklar 3 dørs, 2 voksne og 2 børn, og jobs i hver sin retning langt fra hjemmet (til December) og det synes jeg bare ikke er holdbart. I øvrigt betaler vi jo stadig af på den salgsbare bil, og vi får nok ikke så meget for den, at den rent faktisk kan betales ud.

Jeg kan ikke se hvordan det skulle blive bedre, andet end når lån er betalt ud, og jeg melder mig IKKE til luksusfælden, men jeg ville da gerne have den hjælp de tilbyder, bare uden kameraholdet på slæb.....

kunne i ikke sælge den store og få en billigere en men stadig med plads til jer alle og barnevogn?

en anden ting, har du prøvet at skrive ALT ned hvad du/i handler, det skulle give dig et godt billede af hvor pengene forsvinder hen?

sender dig lige et lille link til en hjemmeside med gode spareråd.

http://www.sparmail.dk/velkommen.php

håber i finder en løsning, for det lyder bestemt ikke sjovt :-(

//Natascia

Anmeld

8. september 2009

copt

Hej,
Læste dit indlæg tidligt i morges og har bare ikke kunnet lade være med at tænke på dig/jer. Uden overhovedet at kende dig eller jeres økonomi (andet end det du har skrevet) så må der være et eller andet der gør at plus og minus ikke balancerer :-(. Lige nu kan du jo blot konstatere resultatet og har svært ved at se vejenn ud. At leve for kr. 250,- er nok ikke ret realistisk når der er små 3 uger til næste lønningsdag. Hvordan har din mand det med situationen? Er han orienteret om det eller er det fuldstændig din opgave at styre det økonomiske? Jeg tænker at det da også må tærre sindsygt på jeres forhold. (Det gør penge - eller mangel på samme squ altid)
Jeg har tænkt meget over hvad man eventuelt kunne gøre:
1) Undersøge hvad bilen kan sælges for - og så købe noget mindre/billigere. Det kan naturligvis kun betale sig hvis man får indfriet det lån som man har i det, så man ikke stadig skal betale af på noget man ikke har mere.
2) Har I noget af værdi som kan sælges på f.eks. dba
3) Ringe til dem, hvor I ikke kan betale regningerne og få en afdragsordning. Hvis I vælger ikke at betale regnoingen bliver det bare meget dyrere med renter og gebyrer. Det er herrehårdt at ringe og bede om udsættelse, men som regel bliver den som man skylder penge glad for at blive ringet op så de ved at man har viljen til at betale men ikke har muligheden lige nu. (Jeg arbejder i en bogholderi hvor jeg ofte får disse opkald)
4) Mulighed for at din mand kan tjene nogle ekstra penge ved f.eks at blive postomdeler i weekenden eller afløser på en tankstation. Det er sikkert ikke det vilde ekstra man kan tjene, men lidt har også ret og kan måske være med til at generere et overskud over tid. Det kan være surt at skulle arbejde ekstra i f.eks. 6 måneder - men hvis man derefter kan se lyset, ja så er der jo noget ved det.
5) Få hensættelse på lånet til din morfar eller på lånene i banken. Evt. en omlægning så I, i en periode skal betale mindre.

Det var bare nogle af de tanker som jeg har gjort mig de sidste par timer fter at have læst din historie - Jeg håber at det lykkedes for dig at få det til at hænge sammen, men det kræver at man ser realistisk på tingene og går alt minutiøst igennem - og så lægger et budget som også er realistisk. Det er ikke umuligt, men jeg kunne forestille mig at det er svært at se ud over kanten når realiteterne er som de er.

Jeg håber at ovenstående har givet dig lidt energi til at tage fat og gøre et eller andet. En ting er sikkert, det bliver ikke bedre af at lade stå til.

Hvis der er andet jeg kan hjælpe med - må du endelig sige til. (Har dog ikke en pose penge som jeg kan sende i din retning)

Camilla

Anmeld

8. september 2009

LineD

mariamiss6 skriver:

Jo nu har jeg et forslag
Vi havde jo selv 2 biler af nødagtig samme grund du selv beskriver i har jeres, og økonomien kunne bare nææææsten ikke trække det, så vi sløjfede kasko på dem, DET gav noget mere luft, men nu ved jeg ikke om det er nye eller gamle biler? Hvis man er lidt utryg ved at sløjfe kasko kan man også vælge at betale højere selvrisiko, og derved få forsikringen bedre.

En anden ting der hjalp herhjemme var OK kort, så betaler vi en bestemt mængde kroner hver måned, og tanker så diesel ad libitum, det lettede også, da vi ellers altid stod og manglede en tank diesel sidst på måneden...

Idag (Med udsigt til mine 9 mdr. sygemelding + 12 mdr barsel) har vi så solgt den ene bil, og Morten har fået en 45 scooter, så de dage jeg gerne vil have bilen kører han så små samlede 60 km på scooter så jeg også kan se verden lidt...

Ellers ved jeg ikke med TV og sådan, men der er også meget at spare ved at skifte til eks. boxer frem for canal digital

Håber der var lidt du kunne bruge!
Kan godt forstå man har brug for at skrige frustrationerne ud ind i mellem! Sådan foregår det også her ind i mellem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.