LineD skriver:
Må tilslutte mig her 
Og så tilføje at det kan da være at jeres årlige indkomst er til, at i kan få lidt tilskud til pasning af børnene, det hjælper da altid lidt på budgettet.
Herhjemme skranter det også fra tid til anden, men efter at have skåret det "unødvendige" fra, så går det rigtig godt...
Håber i får styr på det, men det lyder godt nok super uoverskueligt med så lidt, til så mange! - Hvad med at lade sig skrive i RKI? Så får i ikke alle de regninger ind af døren, og så er de somregel villige til efter de 5 år, at gå ned i udbetalingsprisen, så man kun betaler meget lidt om måneden til div. regninger?
En øv løsning, men en løsning ikke desto mindre!
Ser lige at det aldrig e rlykkedes mig at svare jer to.... det var bestemt ikke med vilje.......
dengang vi flyttede ind her, og tog de forskellige lån, og bla bla bla.... der tjente min kæreste næsten 20.000, udbetalt, om måneden. så fik vi barn, og han skiftede til et "normalt" job, timemæssigt, hvilket også betød at hans løn var næsten halvveret, og så kunne intet jo hænge sammen længere.....
Vi har valgt at samle vores små lån, i et stort, hos min morfar. Men den dårlige samvittighed byder mig at betale 2000 om måneden på det lån. så det kan komme ud af verden....
banken tager månedligt 1060 kroner til et lån vi har hos dem, og det kan vidst ikke blive hverken billigere, rentemæssigt, eller lade sig gøre at lægge vores andre lån oveni (bil og morfar), det ville ellers lette en masse, da vi så kunnen nøjes med at betale lidt mindre hver mpned, men til 1 modtager, så kunne vi komme af med det hele til et sted, og sikkert til lidt lavere rate pr. måned.
Så altså alene vores 3 lån, bil, bank, og morfar, består i månedligt 5060 kr.
Så har vi jo huslejen (inklusive diverse el, vand, varme acconto beløb) 7100 månedligt.... allerede der er vi jo oppe omkring det jeg selv får udbetalt månedligt....
Så skal min kærestes løn dække diverse madindkøb, bleer, almindelig anden husholdning, alle andre faste og uforudsete udgifter.....
Såååå ja vi har valgt at have 2 biler, fordi vi arbejder begge langt fra vores hjem, og i hver sin retning. så det er nødvendigt, da vores arbejdstider (når jeg skal tilbage) er indrettet således at den ene må aflevere og den anden hente ungerne.
vi havde i starten, da vi fik bastian, kun 1 bil. Men mit depressive humør gik fuldstændigt amok, fordi jeg ikke kunne kommer ud af døren. jeg var spærret totalt inde herhjemme, da vi bor på landet, og der går kun 4 busser i døgnet, hver vej. Så jeg kunne ikke planlægge at tage nogen steder, fordi der aldrig var noget der passede....
Jeg ved det er lamme undskyldninger, men sådan hænger det sammen.... desuden starter jeg arbejde til december, så det ville være virkelig dumt at sælge bilen nu, da vi så bare er tvunget til at købe en ny om et par måneder...
Vi handle rkun 1 gang om måneden, for ikke at blive fristet til at købe alt muligt shit.... Næsten alt det tøj mine børn går rundt i er arvetøj, resten har bedsteforældrene købt.
Vi køber ikke en masse ragelse vi ikke har brug for, og jeg er ikke netshopper eller går i byen hele tiden....... vi bruger ikke vores penge på junkfood, eller andet fis og ballade......
Vi betaler kun vores regninger, og handler mad for resten, hvis der er nogen tilbage.
Banken er ikke til at tale med, og kommunen vil heller ikke hjælpe økonomisk, fordi vi ligger lige over grænsen for hvad man kalder fattigt åbenbart, altså indtjeningsmæssigt.... jeg har søgt om diverse tilskud, men vi kan ikke få hjælp.....
jeg har sammenlignet vores faste udgifter med hvad min kusine for eksempel har, og det samlede beløb er faktisk ens. så jeg forstår det ikke....
nåh skulle lige ud med lortet den dag, så selvom der desværre ikke er hjælp at hente skal i alligevl have tak fordi i gad svare....