1. Når man holder en fest skal man invitere dem man har lyst til, og ikke en masse pligt-invitationer.
Selvfølgelig kommer man da ikke uden om pligtinvitationerne; Man kan da ikke invitere f.eks. gommens kusine og så ikke hendes mand, selvom man aldrig har talt med fyren!
2. Da jeg blev gift var familiens børn alle mellem 1½ og 4 år - dvs. de skulle tidligt i seng, ville blive skræmte af larm og muligvis berusede mennesker og undervejs ville forældrene skulle løbe rundt og skifte ble og sørge for at de ikke larmede for meget osv. Tror slet ikke at det er sjovt for et barn at være med til sådan en fest.
Jeg tror ikke, at folk forventer at deres børn skal i seng kl. 20 til sådan en fest :)
Børn bliver normalt ikke bange for larm (tænk på at de tilbringer deres hverdag i institution, som har et RET højt støjniveau), hvis forældrene ellers tager sig af dem - men jeg tror da heller ikke at børnene ville hygge sig til en fest, hvor de ville være i vejen og ikke måtte larme osv.
3. Vores bryllup handlede om os. Hvis børnene som alle boede i udlandet var inviteret med, så ville halvdelen af dagen være gået med at folk skulle snakke med dem fordi de ikke ser dem så tit. Igen - jeg er sikkert en egoistisk ko, men det var vores bryllup og skulle foregå på den måde vi havde lyst til - og det var ikke grædende børn der løb omkring benene på os, og heller ikke at alle gloede på børnene.
Vi ser helt klart forskelligt på dette - Da jeg blev gift, holdt vi vores arrangement lørdag eftermiddag i haven, hvor alle, både store og små følte sig velkommen - sådan hyggede vi os bedst. Men som sagt så ser vi forskelligt på det, men måske det ændrer sig, når du selv bliver mor? ;)
Anmeld