Så skriver jeg efter en lang pause, hvor jeg har brug for et godt råd eller bare nogle konstruktive kommentarer jeg kan bruge til noget.
Jeg og min mand er blevet gift den 8/8 1998 fordi vi ville have en både sjov og nem dato vi kan huske og fordi den lå på en lørdag det år. Vi inviterede først til reception og derefter spisning og stor fest på en kro, og vi valgte dengang ikke at invitere små børn med. Min yngste niece var på det tidspunkt 10 år og var med som brudepige, min brors 2 børn var på det tidspunkt 2 & 3 år og jeg syntes ikke de skulle med da jeg ønskede min bror og svigerinde skulle have en god og hyggelig aften uden at skulle rende efter ungerne. Vennernes børn var ikke inviteret uanset alderen.
Vi er nu havnet i en plagiat situation. Min svigerinde (på min mands side) har valgt at skulle giftes onsdag den 9-9-2009. Det er der i og for sig ikke noget i - jeg forstår jo sådan set godt at de vil have en dato de kan huske, det har vi jo også selv fået.
Nu opstår problemet så! De har valgt at det er UDEN børn. De har valgt at ville giftes en hverdag, hvor alle andre skal på arbejde. Vi skal køre i en time for at komme hen til dem der hvor de nu har valgt at bosætte sig. De skal giftes kl. 14 med reception og efterfølgende middag i deres hjem.
Mine børn er min svigerindes niece og nevø. De er hhv. 10 og 7 år og kan sagtens gebærde sig blandt andre til en middag - og også spise pænt og længe. Der hvor jeg bliver irriteret er at det er familie medlem - det er en hver dag, hvor vores venner og familie skal op på arbejdet dagen efter. Børnenes venner som bor i vores område skal også op på arbejde dagen efter, ergo kan vi ikke spørge dem, da vi jo af gode grunde vil komme relativt sent hjem - måske omkring kl. 23, da vi jo har en times transport. En middag på et par timer eller tre, med taler osv., lyder ikke ualmindeligt for en bryllupsmiddag. Min svigerinde og hendes kommende mand har ikke selv børn og får formentligt heller aldrig nogen. De er hhv. 36 og 37 år.
Vi kan ikke bede vores venner om at komme og passe ungerne - dels har de selv børn, men de har også arbejde der skal passes. Min søster er på arbejde i hverdagene til kl. 18 og min søsters to døtre er begge højgravide, den ene med en bækkenløsning og et barn på to år, den anden kan føde hvornår det skal være. Ergo kan jeg heller ikke bede dem om at komme og hente mine unger her. De har en skoledag, som vi kan hente dem tidligere fra, for at køre dem videre, og det kan sikkert godt lade sig gøre, men igen - den niece vi måske kan få til at passe vores unger er højgravid med bækkenløsning og har en søn som er vant til ro om aftenen. Vi kan naturligvis banke på når vi så kommer kl. 23 for at hente dem, men igen - det forsinker hele processen, inden de så kommer hjem i seng og de skal jo op og i skole næste dag.
Min mor har ikke ønsket at passe mine børn i årevis, og derfor spørger jeg ikke hende. Min bror bor 50 minutter fra os i den direkte modsatte retning og han arbejder desuden som direktør med lange arbejdsdage.
Alt andet lige ville alt være nemmere for os hvis vi tager dem med. Ungerne ville elske at komme til et bryllup så de kan lykønske deres faster.
Men helt ærligt - er det bare mig som er fornærmet - eller tænker de sig bare ikke om? Det er hendes nærmeste families børn - ikke venner - ikke noget fjernt væk, men de børn som hun formentligt skal have besøg af når de bliver gamle.
Jeg er lettere irritabel over det her. De forventer en masse, men vil ikke selv give noget. De har lånt penge til et indskud på en lejlighed (10.000 kr) som de aldrig nævner en pind om - ikke engang bede om et kontonr. som de kan overføre penge til. De er fraflyttet lejligheden og derefter har de købt cykler til sig selv for det indskud de har givet.... grrr.... De ringer aldrig for at lykønske os på vores fødselsdage, kommer altid med en eller anden lousy undskyldning for ikke at komme til fødselsdage, meldte afbud i sidste time til deres onkels fødselsdag, hvor der var købt ind, meldte fra til deres fætters bryllup 3 dage før fordi hun ikke lige var i hopla til det. For fanden, hvad forventer de selv? At vi vil stå på pinde for dem??? At vi vil sætte himmel og jord i bevægelse for at få passet børn, at vi vil betale 700 kr. oven i deres bryllupsgave for at få købt en barnepige som selv går i gymnasiet, som skal op dagen efter???
Alt i alt en masse små ting som gør at jeg bare ikke har lyst til at tage med og være hyklerisk glad på deres vegne. Jeg har i hvert fald svært ved det i dag og i går hvor vi fik beskeden at der IKKE var inviteret børn med til deres bryllup.
Æv. Kom endelig med kommentarer om hvad I ser og om det bare er mig som overreagerer? Skal jeg give mig? Jeg ville have fuld forståelse for at de ikke skulle med på en lørdag hvor vi alle kunne feste og drikke - men helt ærligt - vi har et arbejde vi skal passe - jeg ved godt at de ikke har det på samme måde, men alligevel. De kan vel tænke sig til det - eller hvad?
Hvad mener I?
Anmeld