Invitere til fest uden børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2015

Loa

Sandratoft skriver:

Folk er nemlig forskellige, jeg kunne jo sige at folk som gladeligt lader deres små børn under 1 år passe i mange timer, er dårlige forældre, som hellere tænker på dem selv, istedet for at tænke på hvad deres børn har behov for.... men det siger jeg ikke.

Siger bare at vi er forskellige, og det må man respektere, når man inviterer småbørnsforældre. 

Men du sagde det jo lidt alligevel, ik....

Synes nu ikke man er dårlig forældre fordi ens barn på 11 måneder der får flaske bliver passet er par timer af bedsteforældrene.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2015

Sandratoft

Loa skriver:

Men du sagde det jo lidt alligevel, ik....

Synes nu ikke man er dårlig forældre fordi ens barn på 11 måneder der får flaske bliver passet er par timer af bedsteforældrene.

Nej man er ikke dårlige forældre hvis det kun er et par timer, men et hel-aftens arrangement og en eventuel overnatning, det synes  jeg så er for meget. Og hvis man nu ikke har nogen man er trygge ved der kan passe, skal man så bare stikke barnet til hvem som helst?

Det kunne jo være at farmor etc også skal med til festen

Anmeld Citér

28. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Sandratoft skriver:

Nej man er ikke dårlige forældre hvis det kun er et par timer, men et hel-aftens arrangement og en eventuel overnatning, det synes  jeg så er for meget. Og hvis man nu ikke har nogen man er trygge ved der kan passe, skal man så bare stikke barnet til hvem som helst?

Det kunne jo være at farmor etc også skal med til festen

Er man så en dårlig forældre, hvis man tager til et helaftensarrangement uden sit barn?  

Det er jo indirekte det du skriver.

Anmeld Citér

28. marts 2015

Sandratoft

EBK skriver:

Er man så en dårlig forældre, hvis man tager til et helaftensarrangement uden sit barn?  

Det er jo indirekte det du skriver.

Ja, men det er jo bare min mening  

Anmeld Citér

28. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Sandratoft skriver:

Sørgeligt.

Anmeld Citér

28. marts 2015

TNBC

Sandratoft skriver:

Så er der jo mange dårlige forældre i dine øjne..

Anmeld Citér

28. marts 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg må jo så åbenbart i nogles øjne være en dårlig forældre, for jeg nød faktisk de få invitationer vi fik uden børn, selvom børnene ikke var fyldt et år endnu. Det havde intet at gøre med af jeg ikke elskede eller ville mine børn, men jeg synes faktisk at det var rart at sidde stille og rolig til en fest og ja, slappe lidt af, imens man viste af ens børn var i trygge hænder et andet sted

Anmeld Citér

28. marts 2015

TNBC

Mynthe_Mus skriver:

Hallu :-) 

Så bliver man 25 (30) år snart  

Jeg vil gerne ha en fest, ikke STORT bare, nærmeste venner og familie :-) 

- MANGE af mine bekendt har "liige" fået en lille bebs 

Så kan jeg tillade mig, at holde en fest, og skrive uden børn? 

- jeg tænker mange vil afvise, at komme, når babyerne er 3 måneder til 1,5 år gamle, og de IKKE er inviteret med? 

Det er slet ikke en sådan vild fest, jeg havde i tankerne Men alkohol vil være der, og gode mad. 

- Skal jeg bare acceptere, jeg er i en alder lige nu hvor der er babyer overalt, og bare holde en fest uden børn, når jeg fylder 35 år. Da er børnene jo så gamle, at mormor eller farmor kan have dem en aften. 

Hvad synes I? 

- Fordi jeg tænker bare selv, om jeg var lige blevet mor, og så mit barn ikke var inviteret, at jeg vilde aflyse, at komme, fordi den er så lille.

Jeg synes sagtens du kan gøre det, men at de forældre der har nyfødte op til 6måneder, der bliver ammet, kan få lov til at komme med, de sover jo nok det meste af tiden alligevel.

Når de er større, kan de jo sagtens blive passet(hvis de ikke bliver fuldt ammet, og ikke vil tage flaske) og det er da rarere for børnene at de har fuld opmærksomhed fra den voksne de er sammen med(Bedsterne, moster/faster) og har en dejlig aften, og forældre får nogle timer hvor de kan være veninde/ven, og ikke mor/far..

Men som du selv skriver, er der chance for at der er nogen der vil melde fra, fordi de ikke har nogle til at passe ungerne, og sådan er det jo..

Anmeld Citér

28. marts 2015

jenny4

Hvor mange børn og i hvilke aldersgrupper er der tale om?

btw så synes jeg ikke det synd for børn at blive passet - men der kan være praktisk årsager til at det ikke kan lade sig gøre. Der kan også være følelsesmæssige årsager (hos især mødre) men det kan du ikke stå til ansvar for. 

Hvis det ikke drejer sig om ret mange tror jeg, at jeg ville give de pågældende et kald og forklare situationen. Så kan du afveje om der vil være mange afbud og om du så hellere vil invitere med børn for at sikre at de pågældende venner kommer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.