Invitere til fest uden børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.069 visninger
38 svar
44 synes godt om
27. marts 2015

Mynthe_Mus

Hallu :-) 

Så bliver man 25 (30) år snart  

Jeg vil gerne ha en fest, ikke STORT bare, nærmeste venner og familie :-) 

- MANGE af mine bekendt har "liige" fået en lille bebs 

Så kan jeg tillade mig, at holde en fest, og skrive uden børn? 

- jeg tænker mange vil afvise, at komme, når babyerne er 3 måneder til 1,5 år gamle, og de IKKE er inviteret med? 

Det er slet ikke en sådan vild fest, jeg havde i tankerne Men alkohol vil være der, og gode mad. 

- Skal jeg bare acceptere, jeg er i en alder lige nu hvor der er babyer overalt, og bare holde en fest uden børn, når jeg fylder 35 år. Da er børnene jo så gamle, at mormor eller farmor kan have dem en aften. 

Hvad synes I? 

- Fordi jeg tænker bare selv, om jeg var lige blevet mor, og så mit barn ikke var inviteret, at jeg vilde aflyse, at komme, fordi den er så lille.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

Malene76

Mynthe_Mus skriver:

- jeg tænker mange vil afvise, at komme, når babyerne er 3 måneder til 1,5 år gamle, og de IKKE er inviteret med? 

Det er slet ikke en sådan vild fest, jeg havde i tankerne Men alkohol vil være der, og gode mad. 

- Skal jeg bare acceptere, jeg er i en alder lige nu hvor der er babyer overalt, og bare holde en fest uden børn, når jeg fylder 35 år. Da er børnene jo så gamle, at mormor eller farmor kan have dem en aften. 

Hvad synes I? 

- Fordi jeg tænker bare selv, om jeg var lige blevet mor, og så mit barn ikke var inviteret, at jeg vilde aflyse, at komme, fordi den er så lille.

Da vi blev gift i 2010 inviterede vi uden børn. Jeg synes generelt ikke bryllupper er fester for børn. Flere af vores venner havde små børn og synes det var så godt at komme afsted uden børn så de kunne være tilstede ved festen i stedet for at løbe i forskellige retninger efter børn. 

Vi bliver hvert år inviteret til Fødselsdagsfest hos et vennepar og det er uden børn. 

Du kan sagtens invitere til fest uden børn. Det synes jeg er helt ok. Så må folk jo takke nej tak hvis de ikke vil have deres børn passet. 

God fest. 

Kh. Malene 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Bshizzle

Selvfølgelig kan du tillade dig at invitere folk UDEN børn til festen 

Det er DIN fest/dag og du kan fejre den som du ønsker det. 

Jeg havde faktisk osse inviteret folk til min 30 års uden børn 

Dog var mine egne børn med til festen i starten og senere blev de passet af Farmor. 

Anmeld Citér

27. marts 2015

FruStolpe

Mynthe_Mus skriver:

Hvad synes I? 

Jeg synes sagtens at du kan invitere til fest uden børn. 

Jeg ville selv pænt takke nej til sådan en invitation, men sådan er folk forskellige  

Anmeld Citér

27. marts 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes sagtens at du ka inviterer uden børn! 

Det gjorde jeg også til min fødselsdag sidste år, dog med en undtagelse, da en af mine veninder, havde en baby på 10 dage og jeg ville self gerne have hende med. Vh stine

Anmeld Citér

27. marts 2015

JH12

Personligt ville jeg ikke gøre det, og slet ikke hvis der er tale om flere vennepar med børn.. men synes også det kommer an på om børnene er over eller under et år, under et år ville jeg selv takke nej til sådan en indbydelse..

men det er din fest og dig der bestemmer hvem der skal med.. ☺️ Og god fest.. 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Mynthe_Mus

FruStolpe skriver:

Jeg synes sagtens at du kan invitere til fest uden børn. 

Jeg ville selv pænt takke nej til sådan en invitation, men sådan er folk forskellige  

Okay. 

Må jeg hvorfor du havde takket nej? :-) 

Anmeld Citér

27. marts 2015

FruStolpe

Mynthe_Mus skriver:

Okay. 

Må jeg hvorfor du havde takket nej? :-) 

Fordi jeg ikke får passet min mindste pige på 10 måneder. 

Anmeld Citér

27. marts 2015

lineog4

Jeg blev inviteret til bryllup uden børn da den mindste var halvanden måned og jeg fik lov at tage ham med i liften - havde jeg ikke kunnet det havde jeg meldt afbud. 

Under 6 mnd, ville jeg nok takke nej. Før de er startet i daginstitution, ville jeg lige stikke hovedet indenfor og være en time eller to - eller komme når de var puttet. 

Over 1 år ja så var jeg da kommet uden børn. 

Anmeld Citér

27. marts 2015

jenny4

Det synes jeg også sagtens at du kan. 

Jeg er lige blevet inviteret til fest 20 dage efter termin, og der har min veninde bare skrevet at baby selvfølgelig er velkommen selvom det er uden børn - og så bliver den store på 3 bare passet.

Jeg synes ikke udelukkende det er alder der afgør om de skal med, men der er selvføgelig praktiske ting hvis mor ammer osv. Med den første var vi også inviteret uden børn (han var 4 mdr) og der passede mormor mens jeg så tog turen frem og tilbage mellem hendes hus og festen et par gange for at amme. Det fungerede fint men selvfølgelig kun fordi det var tæt på hinanden.

håber du får en fantastisk fest!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.