Invitere til fest uden børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2015

Vivienne

Jeg har en søn på 5 mdr som jeg ammer. Derfor ville jeg aldrig tage til en fest uden ham. Så du ville få et nej af mig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

2721

Det vil altid være dit valg, så selvfølgelig kan du det. Havde det været mens min søn var mindre(4 år nu) havde jeg pænt takket nej, men i den alder han har nu ville jeg alligevel ikke tage ham med, da der ikke er meget sjovt ved sådanne fester for ham

Anmeld Citér

27. marts 2015

Stumpen

Det kan du i hvert fald og jeg havde takket ja 

Anmeld Citér

27. marts 2015

alenemor42

Jeg ville uden at blinke få mit barn passet.  Selvfølgelig ikke hvis det er helt nyfødt.

Men min børn er da blevet passet hos farmor osv. Fra de var 4-5 mdr. Uden problemer

Anmeld Citér

27. marts 2015

FrkGranger

Det er din fest og dig der vælger, men samtidig må du være ok med der muligvis vil være en del afbud... 

Jeg bille melde afbud, eller komme 2-4 timer, min søn er 10 mdr og syntes ikke han skal passes ude med overnatning da han er en dreng der har så meget brug for mor at far tit ikke kan få ham til ro..

Anmeld Citér

27. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter er blevet passet en aften/nat af farmor/mormor fra hun var ca 2 mdr, så jeg ville uden at tøve sige ja tak, hvis jeg kunne få pasning. 

Jeg synes sagtens du kan invitere uden børn. Det er jo dig der skal fejres og dig der skal tage stilling til om du vil have en voksen fest eller en babyfest. For hvis børnene er så små og der er mange af dem ja så bliver det et børne show og i stedet for voksne der hygger sig med god mad og lidt vådt

Anmeld Citér

27. marts 2015

Loa

Har præcis samme dilemma. Her har folk bare termin lige omkring dagen, så der kan man jo ikke rigtig gøre så meget.

men jeg tænker også om mange melder fra fordi de ikke vil have passet deres børn.

Men tænker medmindre børnene er helt nyfødte så kan de jo sagtens blive passet, såfremt forældrene er interesseret i at komme med...

Anmeld Citér

27. marts 2015

FruK

Selvfølgelig kan du tillade dig det. Det er din fest og 100% dit valg.

Jeg ville nok lige overveje, hvor mange af dem, du rigtig gerne vil have med, der risikerer at melde afbud, hvis de ikke må tage børn med. Og så afveje, hvad du helst vil.

Anmeld Citér

27. marts 2015

Leneur

Det er din fest, så selvfølgelig kan du tillade dig at invitere uden børn. Folk må jo selv tage stilling til om de vil deltage eller ej.

Du må jo så beslutte dig til om du kan undvære de mennesker, der har så små børn at de højst sandsynligt siger nej tak til invitationen... 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Selvfølgelig kan du invitere uden børn, men med babyer helt ned til 3 måneder, risikerer du også afbud pga. det. Det behøver ikke nødvendigvis være fordi folk ikke vil have deres børn passet, men nogle børn vil ikke tage flaske, og så er det jo ikke muligt for den ammende mor at komme ret længe uden sit barn.

Vi havde heldigvis ikke det "problem", men både en fra min mødregruppe og en af mine nærmeste veninder kæmpede for at deres drenge ville tage flaske, da de var inviteret til nogle større fester, som de egentlig gerne ville til uden deres børn, men det lykkedes bare ikke. Den ene meldte afbud, mens den anden pendlede frem og tilbage mellem en bryllupsfest og hjemmet for at amme sønnen, når han var sulten.

Det er bare for at gøre opmærksom på, at hvis folk melder afbud er det ikke nødvendigvis fordi, de ikke vil lade deres barn passe, men kunne også være fordi de ikke kan.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.