Invitere til fest uden børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2015

Lunae

Mynthe_Mus skriver:

Hallu :-) 

Så bliver man 25 (30) år snart  

Jeg vil gerne ha en fest, ikke STORT bare, nærmeste venner og familie :-) 

- MANGE af mine bekendt har "liige" fået en lille bebs 

Så kan jeg tillade mig, at holde en fest, og skrive uden børn? 

- jeg tænker mange vil afvise, at komme, når babyerne er 3 måneder til 1,5 år gamle, og de IKKE er inviteret med? 

Det er slet ikke en sådan vild fest, jeg havde i tankerne Men alkohol vil være der, og gode mad. 

- Skal jeg bare acceptere, jeg er i en alder lige nu hvor der er babyer overalt, og bare holde en fest uden børn, når jeg fylder 35 år. Da er børnene jo så gamle, at mormor eller farmor kan have dem en aften. 

Hvad synes I? 

- Fordi jeg tænker bare selv, om jeg var lige blevet mor, og så mit barn ikke var inviteret, at jeg vilde aflyse, at komme, fordi den er så lille.

Personligt ville det få mig til at blive væk, hvis mit barn var under et halvt år. Vi blev gift i maj måned - et bryllup uden børn (udover vores egne, som var med til ceremonien)

Jeg havde også veninder med børn. Den ene var 3 mdr, så var der to par 1 år og én på 1,5 år. Jeg ringede personligt til dem med børn under et år og forklarede situationen - at det var en voksenfest, men at det selvfølgelig var deres beslutning i forhold til børnene. Alle vægte at få deres børn passet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2015

Sandratoft

Loa skriver:

Har præcis samme dilemma. Her har folk bare termin lige omkring dagen, så der kan man jo ikke rigtig gøre så meget.

men jeg tænker også om mange melder fra fordi de ikke vil have passet deres børn.

Men tænker medmindre børnene er helt nyfødte så kan de jo sagtens blive passet, såfremt forældrene er interesseret i at komme med...

Man kan jo sagtens være interesseret i at komme med, men på den anden side ikke interesseret i at lade sit barn under 1 år passe  

Anmeld Citér

28. marts 2015

lineog4

Loa skriver:

Har præcis samme dilemma. Her har folk bare termin lige omkring dagen, så der kan man jo ikke rigtig gøre så meget.

men jeg tænker også om mange melder fra fordi de ikke vil have passet deres børn.

Men tænker medmindre børnene er helt nyfødte så kan de jo sagtens blive passet, såfremt forældrene er interesseret i at komme med...

Jeg havde fx en datter der ikke kunne tage flaske (eller sut). Hun var 8 mnd før jeg første gik en aften fordi hun brugte brystet til at falde i søvn - så det ville ikke være mangel på lyst til at komme, men jeg ville ikke kunne nyde det overhovedet vel vidende mit barn ikke fik mad (før hun blev 6 mnd) eller ikke kunne finde ro.

Derudover har vi kun en mormor, og jeg ville på ingen måde lade andre end netop mormor tage dem når de var så små. Og mormor har jo også et liv. Så igen ikke mangel på lyst men mangel på praktiske muligheder 

Anmeld Citér

28. marts 2015

M (:

Mynthe_Mus skriver:

Hallu :-) 

Så bliver man 25 (30) år snart  

Jeg vil gerne ha en fest, ikke STORT bare, nærmeste venner og familie :-) 

- MANGE af mine bekendt har "liige" fået en lille bebs 

Så kan jeg tillade mig, at holde en fest, og skrive uden børn? 

- jeg tænker mange vil afvise, at komme, når babyerne er 3 måneder til 1,5 år gamle, og de IKKE er inviteret med? 

Det er slet ikke en sådan vild fest, jeg havde i tankerne Men alkohol vil være der, og gode mad. 

- Skal jeg bare acceptere, jeg er i en alder lige nu hvor der er babyer overalt, og bare holde en fest uden børn, når jeg fylder 35 år. Da er børnene jo så gamle, at mormor eller farmor kan have dem en aften. 

Hvad synes I? 

- Fordi jeg tænker bare selv, om jeg var lige blevet mor, og så mit barn ikke var inviteret, at jeg vilde aflyse, at komme, fordi den er så lille.

Jeg kunne godt finde på at sætte en aldersgrænse.. F.eks. børn under 6 mdr. (læs: børn, der endnu ammes/får flaske fuldt) er velkomne, men alle børn derover der i princippet kan passes, henstiller i til at folk får passet.. Så imødekommer man dem, hvis børn er for små til pasning, men sender samtidig er signal om, at du ønsker en børnefri fest (: 

Anmeld Citér

28. marts 2015

Babilooo

Jeg ville invitere til voksenfest ... Og så ringe til dem med helt små børn og aftale om de er rolige nok til at kunne ligges til at sove i et tilstødende lokale med alarm. Vi har taget afsted med en på 2 mnd. som sov i liften under hele festen kun med en ammeopvågning... Det afhænger af barnet også.

Anmeld Citér

28. marts 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Loa skriver:

Mine kunne ikke, før de var over 6 mdr. Ingen af dem har taget flaske, så det var en umulighed. 

Anmeld Citér

28. marts 2015

Loa

Sandratoft skriver:

Man kan jo sagtens være interesseret i at komme med, men på den anden side ikke interesseret i at lade sit barn under 1 år passe  

Jeg ved folk er forskellige, men synes alligevel bare det er lidt, ja jeg ved ikke hvilket ord jeg tør bruge, ikke at ville have sit barn på f.eks. 11 måneder passet. 

Det er måske et par timer det drejer sig om...

Anmeld Citér

28. marts 2015

Sandratoft

Loa skriver:

Jeg ved folk er forskellige, men synes alligevel bare det er lidt, ja jeg ved ikke hvilket ord jeg tør bruge, ikke at ville have sit barn på f.eks. 11 måneder passet. 

Det er måske et par timer det drejer sig om...

Folk er nemlig forskellige, jeg kunne jo sige at folk som gladeligt lader deres små børn under 1 år passe i mange timer, er dårlige forældre, som hellere tænker på dem selv, istedet for at tænke på hvad deres børn har behov for.... men det siger jeg ikke.

Siger bare at vi er forskellige, og det må man respektere, når man inviterer småbørnsforældre. 

Anmeld Citér

28. marts 2015

lillespir26

Personligt syntes jeg ikke at du kan lade være med at invitere de børn der er så små at de reelt set stadigvæk får brystmælk/ bliver ammet de optager ingen ekstra plads og koster ikke i mad budgettet..... Måske dem der får normal føde kunne blive passet ude 

jeg ville aldrig gå fra min datter som mest bliver ammet men også får flaske en pr gange dagligt  mere end 2 timer og ville melde fra hvis folk ikke havde forståelse for det 

Anmeld Citér

28. marts 2015

Mor1986

Du kan sagtens invitere til fest uden børn. Vi holdt bryllup uden børn og var også til. Bryllup sidste år ved min søster hvor vi valgte at få passet vores datter selv om der måtte komme børn med. Og det var rart bare den ene dag at være uden børn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.