Under tøffelen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2015

Ciss

April-baby skriver:

Ja, han er single. 

Han synes det er vildt underligt og kan ikke forstå det. Har endda prøvet at forklare min kæreste at han bare er en god kæreste fordi han gør det, trods at hans ven siger sådan noget.. Speciel os nu hvor der kommer et barn, og hans ven har ingen børn. 

Det lyder, som om der er en grund til, at den ven er singel....

Skal man have en familie til at fungere må man snakke sammen og indrette sig lidt efter hinanden. Nogen trives med en impulsiv livsstil, hvor folk dukker opp - eller ikke - uden at planlægge noget. Andre gør det ikke, og så må man jo bare finde en ballance, som begge parter i forholdet kan trives med. At respektere hinanden og finde systemer, som fungerer for netop jer har intet med at være under tøflen at gøre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2015

mpr

April-baby skriver:

Min kæreste kom igår aftes og ville snakke, fair nok. 

Så siger han at en af hans bedstevenner siger han er under tøffelen, fordi han skal spørge om det er iorden at der kommer nogle på besøg, jeg synes det er ren høflighed at spørge. Jeg spørg self os selv når jeg gerne vil ha en på besøg, og faktisk os når jeg skal noget. Er gravid i uge 38+5, så der ikke længe til termin igen.. Men så er mit spørgsmål er han under tøffelen fordi han skal spørge? (:

nej det er ren pli... Jeg fx kan ikke holde til at blive overrasket af folk kommer folk uanmeldt (til mig) får de pænt besked på at gå igen fordi det kan mit hoved slet ikke rumme..  Så nej.. Ham vennen må åbenbart bare være enten single eller have en kæreste der ikke har fået nok endnu.. 

Anmeld Citér

26. marts 2015

mortilsilke

Både min kæreste og jeg er goooodt nok under tøflen så... Vi spørger altid hinanden.  

Dog har vi næsten fjernet alle venner fra omgangskredsen efter vi fik barn (skidt selskab), så det er sjældent vi får gæster - og hvis vi gør, så er det familie 

Anmeld Citér

26. marts 2015

lineog4

April-baby skriver:

Kan jeg godt se nu . Måske et forkert udtryk

Han får for det meste lov til at tage ud i byen, eller der kommer venner på besøg, der er self nogle aftener hvor jeg gerne vil ha ham selv. Så sent som i sidste uge og denne her uge, hsr han kunne være så meget sammen med hans venner som han vil, for har ikke været hjemme. 

Præcis, man kan ikke bare planlægge at der kommer en eller flere på to timer med en baby. 

Hans ven er single og uden børn, så hsn forstår det ikke. 

Ved ikke om det er under tøflen, men min mand får ikke "lov" af mig til at have gæster, gå ud eller... Men da det primært er mig der har tjek på vores kalender (jeg afgav gerne det erhverv som projektleder i familien, så synes faktisk nogen gange det er mig der er under kalenderen), spørger han ofte (nogen gange gør han ikke og så stor jeg med lorten) om vi skal noget den dag han gerne ville ditten og datten.

Fik han en opringning om om noget samme dag, forventer jeg da han selv kan tage stilling og han skal ikke spørge om lov, men hans gæster hans problem 

Jeg er ikke hans mor, og skal ikke give ham lov, eller lære ham pli eller... Det er vores fælles hjem og han har lige så meget at sige som jeg har. Og ja jeg laver også aftaler om gæster uden at spørge ham, så må jo gælde begge veje. Han tager det meget pænt når huset pludselig er fyldt med kvinder og børn uden han anede det 

Så jo hvis din kæreste fremlægger det som han skal spørge om lov og ikke som; jeg tjekker lige om vi har andet på programmet. Ja så forstår jeg egentlig godt vennen.

Anmeld Citér

26. marts 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Som andre også skrive, så ville vi begge være under tøflen her hjemme, for vi tjekker da altid med hinanden om det er ok, at der kommer gæster eller at man gerne selv vil tage i byen med venner osv. Syntes da det er rarest at vide at planerne hænger sammen. Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.