Under tøffelen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.247 visninger
24 svar
37 synes godt om
26. marts 2015

April-baby

Min kæreste kom igår aftes og ville snakke, fair nok. 

Så siger han at en af hans bedstevenner siger han er under tøffelen, fordi han skal spørge om det er iorden at der kommer nogle på besøg, jeg synes det er ren høflighed at spørge. Jeg spørg self os selv når jeg gerne vil ha en på besøg, og faktisk os når jeg skal noget. Er gravid i uge 38+5, så der ikke længe til termin igen.. Men så er mit spørgsmål er han under tøffelen fordi han skal spørge? (:

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Nej det syntes jeg ikke 

Jeg ville til gengæld være godt træt af vis der bare kom folk rendende i tide og utide 

Jeg syntes det er fint at man lige aftaler vis der kommer nogen på besøg 

Anmeld Citér

26. marts 2015

April-baby

anna111 skriver:

Nej det syntes jeg ikke 

Jeg ville til gengæld være godt træt af vis der bare kom folk rendende i tide og utide 

Jeg syntes det er fint at man lige aftaler vis der kommer nogen på besøg 

Ja præcis. Og nu hvor vi os skal ha et barn kan der jo ikke bare lige komme nogle på besøg (:  

i starten af overs forhold kom folk bare i tide og utide -.-. Men så bankede jeg os i bordet da.

Anmeld Citér

26. marts 2015

Flødebollen

April-baby skriver:

Min kæreste kom igår aftes og ville snakke, fair nok. 

Så siger han at en af hans bedstevenner siger han er under tøffelen, fordi han skal spørge om det er iorden at der kommer nogle på besøg, jeg synes det er ren høflighed at spørge. Jeg spørg self os selv når jeg gerne vil ha en på besøg, og faktisk os når jeg skal noget. Er gravid i uge 38+5, så der ikke længe til termin igen.. Men så er mit spørgsmål er han under tøffelen fordi han skal spørge? (:

Lad mig gætte - denne ven er garanteret single. 

Som par har man nogle forpligtelser - og det er blandt andet også at tage hensyn. 

Nej, det er ikkeat være under tøflen - det er almen høflighed og respekt. 

Anmeld Citér

26. marts 2015

April-baby

Flødebollen skriver:

Lad mig gætte - denne ven er garanteret single. 

Som par har man nogle forpligtelser - og det er blandt andet også at tage hensyn. 

Nej, det er ikkeat være under tøflen - det er almen høflighed og respekt. 

Ja, han er single. 

Han synes det er vildt underligt og kan ikke forstå det. Har endda prøvet at forklare min kæreste at han bare er en god kæreste fordi han gør det, trods at hans ven siger sådan noget.. Speciel os nu hvor der kommer et barn, og hans ven har ingen børn. 

Anmeld Citér

26. marts 2015

anna111

April-baby skriver:

Ja præcis. Og nu hvor vi os skal ha et barn kan der jo ikke bare lige komme nogle på besøg (:  

i starten af overs forhold kom folk bare i tide og utide -.-. Men så bankede jeg os i bordet da.

Nej der kan self ikke bare komme folk i tide og utide når man har en lille baby 

Men der kan nu sagtens komme folk på besøg vis man har aftalt det først 

Anmeld Citér

26. marts 2015

April-baby

anna111 skriver:

Nej der kan self ikke bare komme folk i tide og utide når man har en lille baby 

Men der kan nu sagtens komme folk på besøg vis man har aftalt det først 

Self kan der komme nogle på besøg hvis man har aftalt det, men det gør de ikke, det er to timer forinden de planlægger han skal komme, det vil sige kl 21 til 03/04 om natten -.-. 

Anmeld Citér

26. marts 2015

Frk.S

Nej, ikke umiddelbart ud fra det du skriver.

Man kan selvfølgelig sige at udtrykket "at han skal spørge om lov" lyder sådan lidt som om han er en dreng der skal have lov af mor til at lege. 

MEN personligt synes jeg det er helt ok at han lige tjekker med dig inden der kommer gæster. Det er jo jeres fælles hjem. Og så længe der ikke er tale om, at du aldrig "giver ham lov" så synes jeg ikke det lyder som om han er under tøflen.

Med en baby på vej om ganske snart, kan han lige så godt vænne sig til at det hele kræver lidt mere planlægning - og det har ikke noget at gøre med at være under tøflen, men bare ganske almindeligt samarbejde om at få det hele til at gå op. 

Hvad med kammeraten, er han single? 

Anmeld Citér

26. marts 2015

April-baby

Frk.S skriver:

Nej, ikke umiddelbart ud fra det du skriver.

Man kan selvfølgelig sige at udtrykket "at han skal spørge om lov" lyder sådan lidt som om han er en dreng der skal have lov af mor til at lege. 

MEN personligt synes jeg det er helt ok at han lige tjekker med dig inden der kommer gæster. Det er jo jeres fælles hjem. Og så længe der ikke er tale om, at du aldrig "giver ham lov" så synes jeg ikke det lyder som om han er under tøflen.

Med en baby på vej om ganske snart, kan han lige så godt vænne sig til at det hele kræver lidt mere planlægning - og det har ikke noget at gøre med at være under tøflen, men bare ganske almindeligt samarbejde om at få det hele til at gå op. 

Hvad med kammeraten, er han single? 

Kan jeg godt se nu . Måske et forkert udtryk

Han får for det meste lov til at tage ud i byen, eller der kommer venner på besøg, der er self nogle aftener hvor jeg gerne vil ha ham selv. Så sent som i sidste uge og denne her uge, hsr han kunne være så meget sammen med hans venner som han vil, for har ikke været hjemme. 

Præcis, man kan ikke bare planlægge at der kommer en eller flere på to timer med en baby. 

Hans ven er single og uden børn, så hsn forstår det ikke. 

Anmeld Citér

26. marts 2015

anna111

April-baby skriver:

Self kan der komme nogle på besøg hvis man har aftalt det, men det gør de ikke, det er to timer forinden de planlægger han skal komme, det vil sige kl 21 til 03/04 om natten -.-. 

Ja okay så er min kæreste da under tøflen for jeg ville aldrig tillade at der skulle komme besøg kl 21 om aften det er alt for sendt 

Og da slet ikke til kl lort om morgnen 

Men vi har osse en pige på 11 mdr og en mere på vej  

Det havde nok Været noget andet vis vi ikke have børn  

Min kæreste gad godt nok Heller ikke selv have besøg til så sendt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.