Under tøffelen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2015

April-baby

anna111 skriver:

Ja okay så er min kæreste da under tøflen for jeg ville aldrig tillade at der skulle komme besøg kl 21 om aften det er alt for sendt 

Og da slet ikke til kl lort om morgnen 

Men vi har osse en pige på 11 mdr og en mere på vej  

Det havde nok Været noget andet vis vi ikke have børn  

Min kæreste gad godt nok Heller ikke selv have besøg til så sendt 

Jeg plejer som regel os at smide dem ud kl 00:00. I starten var det til om morgenen, og jeg lagde mere eller mindre og sov på skødet på min kæreste dengang

Troe os det har noget at gøre om man forstår det og selv har børn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2015

Frk.S

April-baby skriver:

Kan jeg godt se nu . Måske et forkert udtryk

Han får for det meste lov til at tage ud i byen, eller der kommer venner på besøg, der er self nogle aftener hvor jeg gerne vil ha ham selv. Så sent som i sidste uge og denne her uge, hsr han kunne være så meget sammen med hans venner som han vil, for har ikke været hjemme. 

Præcis, man kan ikke bare planlægge at der kommer en eller flere på to timer med en baby. 

Hans ven er single og uden børn, så hsn forstår det ikke. 

JA, det anede mig nok at han var det. 

Det er jo som regel de single fyre der kommer med sådan en kommentar, fordi de ikke ved hvordan det er at skulle tage hensyn til andre.
Altså ikke at jeg siger singler ikke kan tage hensyn til andre  - der er bare forskel på om man bor for sig selv eller bor sammen med en anden person.... og specielt hvis der også er småbørn involveret.

Bare synd din kæreste lytter til det og får behov for "en snak" pga. sådan en kommentar. 

Anmeld Citér

26. marts 2015

FruStolpe

April-baby skriver:

Min kæreste kom igår aftes og ville snakke, fair nok. 

Så siger han at en af hans bedstevenner siger han er under tøffelen, fordi han skal spørge om det er iorden at der kommer nogle på besøg, jeg synes det er ren høflighed at spørge. Jeg spørg self os selv når jeg gerne vil ha en på besøg, og faktisk os når jeg skal noget. Er gravid i uge 38+5, så der ikke længe til termin igen.. Men så er mit spørgsmål er han under tøffelen fordi han skal spørge? (:

Jeg synes nu ikke man er under tøflen fordi du vil ha han skal spørge. 

Men det er nu ikke sådan vi gør, vi informerer hinanden om at vi har lavet aftale og der kommer gæster. 

Ville synes det var underligt at skulle spørge "om lov" i mit eget hjem 

Anmeld Citér

26. marts 2015

April-baby

Frk.S skriver:

JA, det anede mig nok at han var det. 

Det er jo som regel de single fyre der kommer med sådan en kommentar, fordi de ikke ved hvordan det er at skulle tage hensyn til andre.
Altså ikke at jeg siger singler ikke kan tage hensyn til andre  - der er bare forskel på om man bor for sig selv eller bor sammen med en anden person.... og specielt hvis der også er småbørn involveret.

Bare synd din kæreste lytter til det og får behov for "en snak" pga. sådan en kommentar. 

Ja, han burde prøve selv at bo med en, plus han bor hjemme nu, da hans eks gik fra ham, smuttede han bare hjem. 

Tror bare han ville fortælle mig det, så jeg ikke går uden at vide det. Men som jeg sagde til min kæreste " jeg prøver ikke at fjerne dine venner, men om ikke så længe, så skal du altså være far " og han ku godt se det selv

Anmeld Citér

26. marts 2015

April-baby

FruStolpe skriver:

Jeg synes nu ikke man er under tøflen fordi du vil ha han skal spørge. 

Men det er nu ikke sådan vi gør, vi informerer hinanden om at vi har lavet aftale og der kommer gæster. 

Ville synes det var underligt at skulle spørge "om lov" i mit eget hjem 

Hver sin mening, og det skal der os være plads til (: 

Anmeld Citér

26. marts 2015

ErDetSnartNU

Måske er det fordi min kæreste og jeg ikke gør det ret meget i spontane aftaler, og at det derfor er nemt og nærliggende lige at informere om at "Sune/Maria kommer til kaffe/aftensmad på tirsdag, medmindre vi har andre planer"-agtigt. 

Jeg synes det er en helt naturlig ting lige at tjekke, om det passer den anden part at få gæster på et givent tidspunkt, for man kan da sagtens have perioder, hvor der foregår så meget andet, at man ikke kan overskue gæster i sit hjem - så må man tage ud og besøge andre, hvis man har lyst til at være social

Hvorfor tager din kæreste ikke bare over til sin kammerat hvis de skal være sammen fra kl. 21? Hvis børnene er puttet osv, så kan du jo i princippet være ligeglad, og så er alle glade Jeg kan godt se, at det kan være svært at finde det rette ordvalg, men det skurrer lidt i mine ører når du siger, at "han har fået lov til at være så meget sammen med sine venner som han ville i sidste uge" - er det bare en skrivemåde, eller skal det tages bogstavlig?

Anmeld Citér

26. marts 2015

April-baby

ErDetSnartNU skriver:

Måske er det fordi min kæreste og jeg ikke gør det ret meget i spontane aftaler, og at det derfor er nemt og nærliggende lige at informere om at "Sune/Maria kommer til kaffe/aftensmad på tirsdag, medmindre vi har andre planer"-agtigt. 

Jeg synes det er en helt naturlig ting lige at tjekke, om det passer den anden part at få gæster på et givent tidspunkt, for man kan da sagtens have perioder, hvor der foregår så meget andet, at man ikke kan overskue gæster i sit hjem - så må man tage ud og besøge andre, hvis man har lyst til at være social

Hvorfor tager din kæreste ikke bare over til sin kammerat hvis de skal være sammen fra kl. 21? Hvis børnene er puttet osv, så kan du jo i princippet være ligeglad, og så er alle glade Jeg kan godt se, at det kan være svært at finde det rette ordvalg, men det skurrer lidt i mine ører når du siger, at "han har fået lov til at være så meget sammen med sine venner som han ville i sidste uge" - er det bare en skrivemåde, eller skal det tages bogstavlig?

Fordi han ikke har en PS 4 -.-. Og de kan åbenbart ikke lave andet. Skrivemåde (: 

Anmeld Citér

26. marts 2015

Sprit25

Når nogen kommer med kommentareren til min kæreste: Nåååh du er rigtig nok under tøflen(mest hans tidligere chef) kiggede min kæreste som regel på ham og siger: Nej jeg ved bare hvad der bedst for mig selv  

Brækker mig over det udtryk og at hensynstagen skal være under tøflen! HADER DET!!! 

Nej din kæreste er bare omsorgsfuld og tjekker op med dig om det er okay at der kommer gæster!

Anmeld Citér

26. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Så er vi vist begge to under tøflen herhjemme. Vi snakker altid med hinanden inden vi gør noget. Det gjorde vi også før vores datter kom til. 

Det gør det lettere at få hverdagen til at fungere synes jeg. Ingen af os har nogensinde fået et "nej", men det er nu engang rart at vide om det er okay hvis jeg lige gør noget.. Eller at han melder ud om noget overarbejde eller venner på besøg.

Desuden synes jeg at det herhjemme også handler lidt om respekten for hinanden

Anmeld Citér

26. marts 2015

SandraXOXO

Jeg synes Kl 21 er herre sent at have gæster, vi går i seng Kl 2130 på hverdage. Har i og vennen ikke arbejde at passe? Når man står og skal have barn er der bare pludselig en masse ting der ryger i svinget synes jeg. Selfølgelig kan man godt have gæster om aftenen- men min lyst til det forsvandt, jeg var altid træt og skulle altid ordne lidt i hjemmet og så sove og tidligt op næste morgen. Hvis min kæreste havde været typen der ville ha gæster havde jeg også sagt nej. Det orkede jeg kun i weekenderne og sådan er det stadig selv om vores yngste er 2 år nu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.