Skulle min mand og jeg gå fra hinanden og det ikke handlede om vold eller et utroligt svigt. Så ville jeg forvente det var efter moden overvejelse ikke bare i mit hoved, men en moden overvejelse sammen for med fælles børn har vi bundet os til hinanden som samarbejdspartnere resten af livet. Ergo også som samarbejdspartnere når det handlede om at gå fra hinanden på en ordentlig måde.
jeg ville aldrig smide ham på gaden, men finde en fælles løsning. Kunne jo også være en løsning hvor man i fællesskab lejede et værelse og det så var de voksne der flyttede ud i starten til der var fundet et hjem hvor der var plads til børnene. Men jeg ville til hver en tid samarbejde om det når det var et "normalt" brud.
Men udover det ville jeg nu nok med en baby på 6 mnd forsøge at leve sammen som venner, både fordi jeg tror man skal lade være med at tage store beslutninger det første år hvor man kører på pumperne. Har virkelig hadet min kære mand, følt han slet ikke ville det samme sim mig, han var en lorte kæreste osv når jeg var i total søvnunderskud plus også i voksenkontakt underskud midt i barsel i lykken. Så vi har altid lovet hinanden vi ikke tog store beslutninger før barslen var ovre...
men jeg ville også vælge det fordi jeg ville synes det var dybt unfair for min mand at gå glip af så meget med en baby hvor tingene sker så hurtigt. Så med mindre vi bed hovederne af hinanden konstant, ville jeg vælge at finde en løsning så vi kunne bo sammen til baby var over 1 år og kunne komme på overnatning og dage hos far
og så lige et lille forresten, har I boet sammen i 2 år, kan din kæreste hvis det er en lejelejlighed sagtens overtage bare hvis det er nemmere for dig at finde et andet sted at bo.
Anmeld
Citér