blødkogte æg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.221 visninger
36 svar
0 synes godt om
31. august 2009

LauraLW

"Må" man spise dem når man er gravid? Har sådan lyst til sådan nogle pt.

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2009

Mira0911

"Må" man spise dem når man er gravid? Har sådan lyst til sådan nogle pt.

Laura

Jeg spiste det under min graviditet... der er ikke sket noget...

Anmeld

31. august 2009

LauraLW

Ok. Man vil jo bare helst ikke risikere noget, hvis det skulle være direkte skadeligt :-)

Anmeld

31. august 2009

Mira0911

LauraLW skriver:

Ok. Man vil jo bare helst ikke risikere noget, hvis det skulle være direkte skadeligt :-)

Jeg har ikke hørt noget om det da jeg var gravid...

Anmeld

31. august 2009

AnneKH

uuhmm... blødkogt æg!!!  Tak for tippet.. har lige sat kæresten i sving i køkkenet.. sådan eet kunne jeg godt lige spise... NAM!

Ps... det må man godt spise når man er gravid! 

Kram, Anne 23+3

Anmeld

31. august 2009

Mor til L&S

Jeg er gravid og har spist masser af blødkogte æg... hvorfor skulle man ikk må det?? Og hvad skulle da være skadeligt ved det??

Har aldrig hørt det før..

Kram

Anmeld

31. august 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Faktisk så må ingen spise blødkogte æg!!
Man kan få salmonella, da æggeblommen ikke bliver så varm at det slår evt salmonella ihjel.
Så NEJ, det må du ikke. Gravid eller ej, kan det være rigtig farligt. Folk er faktisk døde af at spise "rå" æg !

Anmeld

31. august 2009

Frederikke80

Hårdkogte æg er derimod helt ok... kan alli I gravide tøser ikke bruge det?

Anmeld

31. august 2009

Kaufie

Rikke skriver:

Faktisk så må ingen spise blødkogte æg!!
Man kan få salmonella, da æggeblommen ikke bliver så varm at det slår evt salmonella ihjel.
Så NEJ, det må du ikke. Gravid eller ej, kan det være rigtig farligt. Folk er faktisk døde af at spise "rå" æg !

Jeg troede salmonellabakterien sad på skallen - og derfor er det ok at spise blødkogte æg, da de trods alt ligger så lang tid i kogende vand at bakterierne bliver slået ihjel.......??

Anmeld

31. august 2009

Frederikke80

Kaufie skriver:

Jeg troede salmonellabakterien sad på skallen - og derfor er det ok at spise blødkogte æg, da de trods alt ligger så lang tid i kogende vand at bakterierne bliver slået ihjel.......??

Det gør de ikke. Kan ikke huske hvor varmt det skal være før salmonella-bakterien bliver slået ihjel. Men et blødkogt æg bliver i hvert fald ikke varmt nok i midten.
Også derfor man ikke må servere blødkogte æg i daginstitutioner og døgninstitutioner.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.