dele barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja jeg holder selv to fødselsdage af den grund jeg synes det må være rart for barnet at det r delt lidt op.. 

Jamen så hold for din og din kærestes familie, og så kan din ex gør hvad det passer ham.

Deler du din familie/kærestes familie op?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jamen så hold for din og din kærestes familie, og så kan din ex gør hvad det passer ham.

Deler du din familie/kærestes familie op?

Jeg ved ikk hvad jeg gør, det er det første år jeg har kæreste på..

Anmeld Citér

23. marts 2015

Mama85

Anonym skriver:

hej baby.dk

jeg har brug for at få denne situration ud af systemet.

jeg blev alene med mit barn 2012. har et yderest godt samarbejde med faderen + kæreste.

vi har hvert af holdt barnet fødselsdag sammen, med det aftale at det er for de nærmest omkring barnet + forældres kæreste.

nu vil hans kæreste og ham selv, have kærestens søster og hendes kæreste med til barnets  fødseldag, fordi de kun kan holde den ene fødselsdag for barnet, da faderen er soldat.

faderen spurgte efter min mening, og den fik han på en pæn måde, at det så jeg ikke nogen grund til, da jeg heller ikke tog min kærestes søster med, da vi jo som nævnt bare var de nærmeste. 

dertil kunne man høre at faderen for første gang, har fået et "negativ" svar tilbage fra mig, ellers har han alle dagene fået det som han vil have det med vores barn..

han snakker så ikke efterfølgende ret pænt til mig, hvilket jo giver mig stof til eftertanke .. 

han slutter den af med at de bare vil gi barnet en go fødseldag, men at han vil ringe og sige at søsteren og hendes kæreste ikke kan komme alligevel for så var der ikke nogen der havde følelserne i klemme den dag.. 

svare så tilbage, at det skulle jeg ikke bestemme, da det er deres hus og deres liv, og vi nok skulle få en god fødseldag alligevel.. men at han bare blot fik min mening og den var at det kunne jeg ikke se nogen grund til..

er jeg HELT latterlig? 

Jeg kan sagtens forstå dig fuldt ud. Én ting var hvis det var jeres barn, der ønskede at din x's kærestes søster og dennes kæreste med, men det er jo din x's og hans kærestes ønske..hvad bliver det næste? Hendes tanter og onkler? Jeg synes at du burde kunne sige noget til dem på en måde så de forstår dine grænser.

Anmeld Citér

23. marts 2015

Anonym trådstarter

Jeg kan sagtens forstå dig fuldt ud. Én ting var hvis det var jeres barn, der ønskede at din x's kærestes søster og dennes kæreste med, men det er jo din x's og hans kærestes ønske..hvad bliver det næste? Hendes tanter og onkler? Jeg synes at du burde kunne sige noget til dem på en måde så de forstår dine grænser.

Jeg vil ikk sige nej hvis det var mit barn selv der kom og spurgte, hvilket den dag nok os kommer .. Så vil jeg bare æde kamelen .. 

Jeg har det lige PRÆCIS sådan som du skriver det der  

nej det var hendes mor og far , men eftersom hun ikke har et godt forhold til dem , så nok derfor de ikke allerede har fået invitationen..

Anmeld Citér

23. marts 2015

Mama85

Jeg vil ikk sige nej hvis det var mit barn selv der kom og spurgte, hvilket den dag nok os kommer .. Så vil jeg bare æde kamelen .. 

Jeg har det lige PRÆCIS sådan som du skriver det der  

nej det var hendes mor og far , men eftersom hun ikke har et godt forhold til dem , så nok derfor de ikke allerede har fået invitationen..

Nej, selvfølgelig ikke, så var det jo hans ønske, og det er det jo ikke endnu, derfor burde de tilsidesætte deres egne ønsker- jeg ville synes, hvis det var mig der havde et delebarn, at det var bedst at holde en "intim" fødselsdagsfest for dem han er tættest på, nu når I allerede er to kærestepar, altså 2 sæt "forældrepar" så om far og hans kæreste inviterer hendes søster eller andet familie, på et andet tidspunkt, end jeres fælles fødselsdag, er vel ikke så besværligt for dem. 

Anmeld Citér

23. marts 2015

Mama85

sscm skriver:

i er ikke 4 familer.. i er en stor blandet familie......

det valgte i da i fik barn,. gik fra hinanden og fandt nye partnere og udvidet familien....

og ja jeg har selv delebarn... og synes det er skønt at vi er en stor blandet familie( familie er ikke altid kun biologisk) der ønsker at dele barnets store dage.. 

Hvorfor skal det være en stor lykkelig familie der ikke kan få nok af nye familiemedlemmer? Det er ikke alle der har den indstilling, det har TS tydeligvis ikke, respekter det venligst, det er ikke for sjovs skyld hun har oprettet debatten.

Anmeld Citér

23. marts 2015

Anonym trådstarter

Nej, selvfølgelig ikke, så var det jo hans ønske, og det er det jo ikke endnu, derfor burde de tilsidesætte deres egne ønsker- jeg ville synes, hvis det var mig der havde et delebarn, at det var bedst at holde en "intim" fødselsdagsfest for dem han er tættest på, nu når I allerede er to kærestepar, altså 2 sæt "forældrepar" så om far og hans kæreste inviterer hendes søster eller andet familie, på et andet tidspunkt, end jeres fælles fødselsdag, er vel ikke så besværligt for dem. 

ka ikke beskrive det bedre end dig, det os mit ønske indtil barnet kan snakke for sig selv.. 

Havde hvertfaldt ikke troet at det vil ende sån her .. 

Og synes os det sent at komme 10dage inden med deres ønske.. 

Men han er os lidt sån anrettet mere vil have mere .. 

Svært for dem er det blevet i år fordi han er soldat igen iår og her hjemme i 6dage men kun kan have hans barn i tre dage, så de kan ikke nå at holde en fødselsdag mere..

Anmeld Citér

23. marts 2015

Mama85

Anonym skriver:

ka ikke beskrive det bedre end dig, det os mit ønske indtil barnet kan snakke for sig selv.. 

Havde hvertfaldt ikke troet at det vil ende sån her .. 

Og synes os det sent at komme 10dage inden med deres ønske.. 

Men han er os lidt sån anrettet mere vil have mere .. 

Svært for dem er det blevet i år fordi han er soldat igen iår og her hjemme i 6dage men kun kan have hans barn i tre dage, så de kan ikke nå at holde en fødselsdag mere..

Jeg håber at I finder den bedste løsning- for jeres dreng  

selvfølgelig tager man ikke hensyn til hvordan familien kommer til at blive- tværtimod synes jeg at det nye traditioner i en familie, burde bunde lidt i hvordan tingene var fra udgangspunktet- især når det gælder børnene. Hvis de andre voksne ikke kan se at familiefødseldagen for barnet er for de nærmeste, så er det altså deres problem og ikke jeres eller dit- og slet ikke 10 dage før fødselsdagen- også selvom at far har genoptaget en karriere der begrænser hans fritid.

Anmeld Citér

23. marts 2015

Anonym trådstarter

Mama85 skriver:

Jeg håber at I finder den bedste løsning- for jeres dreng  

selvfølgelig tager man ikke hensyn til hvordan familien kommer til at blive- tværtimod synes jeg at det nye traditioner i en familie, burde bunde lidt i hvordan tingene var fra udgangspunktet- især når det gælder børnene. Hvis de andre voksne ikke kan se at familiefødseldagen for barnet er for de nærmeste, så er det altså deres problem og ikke jeres eller dit- og slet ikke 10 dage før fødselsdagen- også selvom at far har genoptaget en karriere der begrænser hans fritid.

Tak, tror det blev til at faderen vil ringe og sige at de ikke kunne komme alligevel.. 

OG det er bund og grund en fødselsdag far og mor holder samm, altså bidrager til begge .. Det holdes bare ved faren fordi han synes han har bedst plads.. 

Jeg forguder at hendes familie er vild med vores barn, men så ku de da invitere til morgen kaffe eller ligende .. 

Som udgangspunkt, var det for de nærmest og bonus forældre.. Tror han havde forventet jeg bare havde accepeteret det, som jeg har gjort med så meget andet, derfor den sene udmelding og dermed havde inviteret dem inden.. 

Anmeld Citér

23. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg ved ikk hvad jeg gør, det er det første år jeg har kæreste på..

Se hvad i har pladstil, hvis i ikke har plads til alle, så del det op.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.