Såret af svigerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2015

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

At hun ville være den perfekte svigerdatter, betyder jo ikke at du ikke er det. 

Jeg kender godt følelsen, men måske er det slet ikke ment sådan.

Det havde intet med svigerinden at gøre, hun var uden for hørevidde. Det var svigerfar der omtalte hende til mig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2015

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Jeg kan sagtens forstå du blev såret, det ville jeg godt nok også være blevet, syntes de svigerforældre lyder som nogle kvajpander 

Sidder også og er ret ked af det i dag. Hvad ville du gøre hvis det var dig? 

Anmeld Citér

22. marts 2015

FruStolpe

Jeg undre mig lidt over at du ikke får sagt det med det samme du føler dig såret.

Så farligt er det ikke at tage tyren ved hornene. Og ved du hvad, måske ville det endda vise sig at de selvfølgelig allerede har sagt det samme om dig 

Man kan ikke ændre på det man ikke ved, så åben munden og fortæl dem hvad du føler. Selvfølgelig på en pæn måde, så det ikke virker som et angreb.... 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

Nej ved heller ikke hvordan jeg helt skal tackle det. Sådanne kommentarer gør bare så ondt. Især når han direkte siger til mig, se Det er en RIGTIG svigerdatter og så sidder man bare der. 

Sådan nogle ting kan min svigerfar også finde på at sige til mig, men vi har en "aftale" om at det er iorden. Jeg ved at han ikke mener det på den måde som det bliver sagt. Det ved jeg fordi min svigerfar har fortalt mig hvor meget han sætter pris på mig. Vi har et særligt fællesskab han og jeg, som min svigerinde og han aldrig vil kunne få, og derfor er hun "den bedste svigerdatter man kunne tænke sig".

Eksempel: Min svigerindes bagværk bliver altid rost til skyerne når vi er til fødselsdage og lignende. Hun bliver rost som husmor. Til gengæld går min svigerfar og jeg og udveksler bagetips. Vi interesserer os begge to for den mere nørdede del af bagning, og deler det med hinanden. Når jeg har bagt, bliver jeg ikke rost som husmor. Istedet sidder han og piller bollerne fra hinanden og dufter til dem, og spørger ind til opskriften og hvor mange gange dejen er æltet.

Føler du ikke at din svigerfamilie sætter pris på dig? De vil højst sandsynligt sætte pris på mere konkrete ting, men det er jo netop fordi de kender dig

Anmeld Citér

22. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

Sidder også og er ret ked af det i dag. Hvad ville du gøre hvis det var dig? 

Fortæl at de ting de sagde om den nye svigerinde gjorde dig ked af det, fordi du følte at du så ikke var en god/rigtig svigerinde...
Det er jo ikke sikkert at han mente at du ikke var en rigtig svigerinde. Så tag dog en snak med dem, fortæl dem hvad du følte de sagde de ord.

Anmeld Citér

22. marts 2015

Babilooo

Ærligt ... Så tror jeg ikke at de er så dumme at de siger " se DET er en rigtig svigerdatter" til dig, for at såre dig. Hvis det var henvendt til dig vil jeg mere tror at det er en konstatering af at hun er god for deres søn.... Og måske mere var tænkt som " se det er en rigtig svigerdatter" altså uden understregning af DET. Det betyder ikke at han ikke mener det samme om dig.. Det ville være noget helt andet hvis du havde overhørt det uden at han vidste det.

Mange gange har mennesker enormt travlt når folk kommenterer andre rosende at vende det negativt mod en selv. Altså hvis ens mand siger "hvor er Anna blevet pæn efter hun har tabt sig/ fået nyt hår" tænker man straks : HVAD.. synes du jeg er for tyk og burde tabe mig/ få en ny frisure. De fleste gange er vi altså ikke i centrum og det er ikke henvendt til en men blot en konstatering om en anden...

Fra den anden side kan det være svært hvis man skal veje hvert ord. 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg ville tage en snak med svigerfar om det...

du skrev at I tidligere havde nogle gnidninger hvor det hjalp at din kæreste tog en snak med dem... prøv evt. at sige til din svigerfar at du er glad for at I har fået et bedre forhold men at du bliver ked af at han siger at hun er den perfekte svigerdatter...

Anmeld Citér

22. marts 2015

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg undre mig lidt over at du ikke får sagt det med det samme du føler dig såret.

Så farligt er det ikke at tage tyren ved hornene. Og ved du hvad, måske ville det endda vise sig at de selvfølgelig allerede har sagt det samme om dig 

Man kan ikke ændre på det man ikke ved, så åben munden og fortæl dem hvad du føler. Selvfølgelig på en pæn måde, så det ikke virker som et angreb.... 

Jeg er desværre bare ikke god til at komme med en hurtig replik eller andet. Og vi har snakket om div kontroverser flere gange, så de burde efter 8 år snart være klar over flere ting  

Anmeld Citér

22. marts 2015

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Sådan nogle ting kan min svigerfar også finde på at sige til mig, men vi har en "aftale" om at det er iorden. Jeg ved at han ikke mener det på den måde som det bliver sagt. Det ved jeg fordi min svigerfar har fortalt mig hvor meget han sætter pris på mig. Vi har et særligt fællesskab han og jeg, som min svigerinde og han aldrig vil kunne få, og derfor er hun "den bedste svigerdatter man kunne tænke sig".

Eksempel: Min svigerindes bagværk bliver altid rost til skyerne når vi er til fødselsdage og lignende. Hun bliver rost som husmor. Til gengæld går min svigerfar og jeg og udveksler bagetips. Vi interesserer os begge to for den mere nørdede del af bagning, og deler det med hinanden. Når jeg har bagt, bliver jeg ikke rost som husmor. Istedet sidder han og piller bollerne fra hinanden og dufter til dem, og spørger ind til opskriften og hvor mange gange dejen er æltet.

Føler du ikke at din svigerfamilie sætter pris på dig? De vil højst sandsynligt sætte pris på mere konkrete ting, men det er jo netop fordi de kender dig

Desværre nej. Beder jeg om råd er jeg dum, gør jeg ting selv er jeg tåbelig og bliver ofte hånet og grint af. Når de kommenterer noget er det altid negativt, og ja jeg kan bare aldrig gøre noget godt nok havde vi haft en anden forståelse var det noget andet. Men det er under 1 mdr siden vi havde skænderi hvor det endte med jeg gik og ha jeg blev så gal denne gang jeg smækkede med døren. De nedgjorde, svigermor var grov og kom med kommentarer konstant om hun håbede vires ønske om andet hus ikke lykkedes, de gjorde nar og grinede hånligt og behandlede mig som om jeg var en tøs på 13. 

Min mand tog en alvorlig snak, og så var det "glemt" men har ikke og har aldrig fået en undskyldning af nogen art. 

Det er som om jeg bare ikke er god nok 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

jeg ville tage en snak med svigerfar om det...

du skrev at I tidligere havde nogle gnidninger hvor det hjalp at din kæreste tog en snak med dem... prøv evt. at sige til din svigerfar at du er glad for at I har fået et bedre forhold men at du bliver ked af at han siger at hun er den perfekte svigerdatter...

Hvis jeg snakker med dem bliver det værre, sådan er det desværre hver gang men i deres familie snakker man ikke om følelser og jeg skal bare tage det som kommer, siger jeg noget tilbage er det dog med en helt anden kulør, for så bliver de sure og at de ikke har fortjent sådan en "opførsel" fra min side 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.