Såret af svigerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.123 visninger
40 svar
25 synes godt om
22. marts 2015

Anonym trådstarter

Er nød til at være anonym af hensyn til familien 

i går mødte vi, vores nye svigerinde. Jeg var så glad, har så længe ønsket at jeg ikke var den eneste svigerdatter, og at der også den vej kom en mulighed for fætre/kusiner til vores unger 

hun var rigtig sød og glædede mig sådan over hvad jeg kunne se det gjorde ved svoger. 

Det der ødelagde noget for mig, var nogle ting fra svigerne. 

Det pæneste de har sagt til mig, var til vores bryllup, hvor svigerfar i talen, sagde at jeg var hans yndlingssvigerdatter, men nu var jeg jo også den eneste svigerdatter (de har kun drenge) 

I går kommer der flere gange i løbet af aftenen, fra svigerfar, sætninger hvor svigerinden ikke er inden for hørevidde, men jeg er, og flere er sagt direkte til mig. 

Se det er en rigtig svigerdatter, se hun er den perfekte svigerdatter osv 

hold fast hvor følte jeg mig såret og ussel. Der var andre ting men tænkte at det jo er fordi hun er ny og vi alle viser os fra vores bedste side. Men nøj de kommentarer og måden de blev sagt på sårede. Følte som om at nu kom den gode svigerdatter og hvad er jeg så, den trelse og forkerte svigerdatter  

sidder både med en glæde i dag over den nye svigerinde men i forhold til svigerne har jeg bare et sort hul der gør rigtig ondt, føler mig så såret over de kommentarer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2015

Mulle0802

Anonym skriver:

i går mødte vi, vores nye svigerinde. Jeg var så glad, har så længe ønsket at jeg ikke var den eneste svigerdatter, og at der også den vej kom en mulighed for fætre/kusiner til vores unger 

hun var rigtig sød og glædede mig sådan over hvad jeg kunne se det gjorde ved svoger. 

Det pæneste de har sagt til mig, var til vores bryllup, hvor svigerfar i talen, sagde at jeg var hans yndlingssvigerdatter, men nu var jeg jo også den eneste svigerdatter (de har kun drenge) 

I går kommer der flere gange i løbet af aftenen, fra svigerfar, sætninger hvor svigerinden ikke er inden for hørevidde, men jeg er, og flere er sagt direkte til mig. 

hold fast hvor følte jeg mig såret og ussel. Der var andre ting men tænkte at det jo er fordi hun er ny og vi alle viser os fra vores bedste side. Men nøj de kommentarer og måden de blev sagt på sårede. Følte som om at nu kom den gode svigerdatter og hvad er jeg så, den trelse og forkerte svigerdatter  

sidder både med en glæde i dag over den nye svigerinde men i forhold til svigerne har jeg bare et sort hul der gør rigtig ondt, føler mig så såret over de kommentarer 

Jeg synes I skal tage hjem til dem i dag og så sige at der blev sagt nogle ting i går som gjorde dig ked af det. 

Kan det tænkes at svigerfar ikke har tænkt over det han har sagt fordi han føler du er som hans egen datter og ikke tænker dig som svigerdatter mere? 

Anmeld Citér

22. marts 2015

MysteriousAngel

Ved du hvad. Jeg har prøvet noget lignende.

Jeg er den eneste svigerdatter de har. Min ene svoger mangler at finde en og min svigermor prøver at sætte ham sammen med datteren af en hun kender for "hun vil bare være den perfekte svigerdatter", "hende ville jeg elske at få som svigerdatter", "hun er bare så sød og kærlig, hun vil være en perfekt svigerdatter"

Har ikke lige fundet ud af hvad jeg skal gøre ved det. 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Anonym trådstarter

Mulle0802 skriver:

Jeg synes I skal tage hjem til dem i dag og så sige at der blev sagt nogle ting i går som gjorde dig ked af det. 

Kan det tænkes at svigerfar ikke har tænkt over det han har sagt fordi han føler du er som hans egen datter og ikke tænker dig som svigerdatter mere? 

Jeg ved det ikke. Blev bare rigtig ked af det, da det ikke er længe siden vi havde nogle gnidninger fordi de gjorde nar og hånede mig. Hjalp efter min mand tog en snak med dem 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Anonym trådstarter

MysteriousAngel skriver:

Jeg er den eneste svigerdatter de har. Min ene svoger mangler at finde en og min svigermor prøver at sætte ham sammen med datteren af en hun kender for "hun vil bare være den perfekte svigerdatter", "hende ville jeg elske at få som svigerdatter", "hun er bare så sød og kærlig, hun vil være en perfekt svigerdatter"

Nej ved heller ikke hvordan jeg helt skal tackle det. Sådanne kommentarer gør bare så ondt. Især når han direkte siger til mig, se Det er en RIGTIG svigerdatter og så sidder man bare der. 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Mulle0802

Anonym skriver:

Jeg ved det ikke. Blev bare rigtig ked af det, da det ikke er længe siden vi havde nogle gnidninger fordi de gjorde nar og hånede mig. Hjalp efter min mand tog en snak med dem 

Det er da forståeligt du blev ked af det, men hvis du ikke fortæller dem det, kan de ikke vide det. 

Men svigerforældre der håner en, lyder ikke så godt?  Kan godt forstå du tænker videre på den gamle episode og tænker hvis hun er den perfekte så betyder det jo at jeg ikke er, men det er sikkert ikke sådan de mener det - måske at du er perfekt til din mand og hun vil være den perfekte svigerdatter (nr 2) fordi de måske gå ud fra du ved du er perfekt (nr 1) 

Anmeld Citér

22. marts 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Måske siger de det samme om dig, når du ikke høre det 

men hvis det fylder meget, så tag en snak med dem sammen med din mand. 

Anmeld Citér

22. marts 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
MysteriousAngel skriver:

At hun ville være den perfekte svigerdatter, betyder jo ikke at du ikke er det. 

Jeg kender godt følelsen, men måske er det slet ikke ment sådan.

Anmeld Citér

22. marts 2015

Troldemommi

Anonym skriver:

Jeg kan sagtens forstå du blev såret, det ville jeg godt nok også være blevet, syntes de svigerforældre lyder som nogle kvajpander 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Anonym trådstarter

Mulle0802 skriver:

Det er da forståeligt du blev ked af det, men hvis du ikke fortæller dem det, kan de ikke vide det. 

Men svigerforældre der håner en, lyder ikke så godt?  Kan godt forstå du tænker videre på den gamle episode og tænker hvis hun er den perfekte så betyder det jo at jeg ikke er, men det er sikkert ikke sådan de mener det - måske at du er perfekt til din mand og hun vil være den perfekte svigerdatter (nr 2) fordi de måske gå ud fra du ved du er perfekt (nr 1) 

Det er ikke fordi jeg ikke ønsker hun ikke skal være den perfekte svigerdatter, for det er hun i og med hun er god for svoger. Det var bare måden det blev gjort på, og fordi det flere gange også var i forbindelse med ting jeg aldrig kan opfylde. Det er nok også pga den måde de generelt er på, og nogle andre ting som også skete. 

Det gjorde mig ihvertfald bare ked af det, især fordi det generelt er et problem, at de giver idtryk for at de ting jeg gør, ikke er gode nok 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.