Flyttede hjemmefra som 18-årig på kollegium i samme by, som jeg er vokset op (Albertslund). Min far, som jeg boede hos, flyttede ud af byen samtidigt og flyttede til Vesterbro. Jeg flyttede sammen med min kæreste og efter et par år, er vi flyttet til Emdrup, hvor vi stadigt bor.
Vi bor nu 7 km fra min far (KBH V), 10 fra min mor (KBH S) og 16 km fra min mands forældre (Albertslund).
Om ca 5 år, når vi er blevet bedre etableret på arbejdsmarkedet (vi er netop ved at færdiggøre vores studier), har vi planer om at flytte til Gladsaxe. Det bliver vel 5-15 km længere væk fra vores forældre, end vi bor nu.
Afstanden passer mig fint. De er langt nok væk til, at vi ikke render uanmeldt hos hinanden. Det tager 1½ time til mine svigerforældre og ca 1 time til hver af mine forældre. Halv tid hvis vi cykler i stedet for at tage det offentlige. Det er stadigt tæt nok på til, at vi kan se hinanden, når vi ønsker det. De første par år så vi dem, nogle gange om året. I dag er det vel næsten hver måned.
Jeg har aldrig boet nogle af de steder, mine forældre bor, og de er begge flyttet flere gange, siden jeg er flyttet hjemmefra. Ingen af os bor i min barndomsby længere. Det gør min svigerforældre til gengæld, så jeg kommer 'hjem', når jeg besøger dem. Der kan jeg rende på gamle klassekammerater, når jeg er i bycenteret, se gamle legepladser, spejderhytten mv.
Anmeld