Er du flyttet hjemmefra??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2009

Lise

Ja, jeg er flyttet hjemmefra!

Er født og opvokset i Aalborg, hvor mine forældre og bror+kone+barn stadig bor, men flyttede som 22-årig til København. Mødte Christian da jeg var 25, og nu har vi købt hus i Hvidovre. Han er fra Nordsjælland, og har sin familie i København og Hørsholm.  

Jeg flyttede engang i sin tid til København da jeg synes at Aalborg var en ussel landsby, hvor alle lignede hinanden... - De tanker opstod efter jeg vendte hjem efter et år i London som 18-19-årig, hvor jeg syntes der var mere plads til alle slags mennesker.

Som 18-årig tilbragte jeg desuden ½ år på Samsø - men det var liiiige stille nok...

Og som 17-årig et halvt år i Viborg - heller ikke et sted jeg vender tilbage til.

Lise - som egentlig gerne vil "hjem" til Aalborg igen nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2009

Lærke90

Jeg flyttede hjemme fra som 17 årig, da kæresten og jeg fandt en lejlighed sammen i Aalborg hvor han boede.
Jeg fik smag for at klare mig selv efter et praktikophold jeg havde i Spanien, hvor jeg arbejdede som dyrepasser.

Mine forældre bor i Kolding så der er forholdsvis langt hjem

Anmeld

31. august 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg er født og opvokset i Odense og boede der til jeg var 20 år. Så flyttede jeg til Aalborg, op til en kæreste jeg havde mødt da jeg besøgte en veninde i Aalborg. Forholdet holdt godt nok kun i 6 måneder, men jeg valgte at blive boende heroppe.
Jeg overvejer dog at flytte hjem igen, da jeg er blevet alene med mine to børn, og ikke har så meget hjælp at hente heroppe.

Anmeld

31. august 2009

malou

Jeg er født og opvokset i Vigerslev (Valby) Fil min 1 lejlighed da jeg startede i 10 klasse... den lå i Vanløse 10 min i bil fra mine forældre. Senere fik jeg en større lejl. vejen ved siden af mine forældre. Da jeg startede uddannelse købte jeg så en andel på nørrebro... en del længere væk fra de gamle men alligevel "kun" en halv time i bil. Nu bor jeg så i Malmø med min mand og lille søn... men turen hjem til mine forældre tager stadig kun en halv time... og jeg ser dem næsten hver dag.... kan slet ikke undvære mine forældre... elsker dem virkelig højt så det er dejligt de stadig er tæt på selvom jeg er i et helt andet land

knus malou

Anmeld

31. august 2009

Tina2

Jeg flyttede hjemmefra som 20-årig. Flyttede over til en kæreste på Mors 30 km fra mine forældre. Holdt dog ikke så længe så flyttede hjem igen....

Flyttede senere sammen med en ny kæreste i Thisted, hvor jeg er fra og hvor mine forældre bor. Det holdt 1½ år.

Flyttede så sammen  med min veninde til Aalborg. Vi trængte til luftforandring, og jeg ELSKER Aalborg....

Flyttede efter knap et år sammen med min kæreste som jeg fandt lige da vi flyttede til Aalborg.
Nu har vi været sammen i 9½ år, har to børn og har købt hus i Vester Hassing 18 km nordøst fra Aalborg og nu har vi 110 km til mine forældre....

Jeg synes det er en fordel ikke at bo så tæt på dem, da jeg synes vi oftest er sammen på en bedre måde når vi ses... Laver mere sammen end hvis de boede i samme by og man kunne tage derhen hver dag.....

Så ja- jeg er flyttet hjemmefra:-)

Anmeld

31. august 2009

Hjaltesmor

Flyttede hjemmefra som 18-årig på kollegium i samme by, som jeg er vokset op (Albertslund). Min far, som jeg boede hos, flyttede ud af byen samtidigt og flyttede til Vesterbro. Jeg flyttede sammen med min kæreste og efter et par år, er vi flyttet til Emdrup, hvor vi stadigt bor.

Vi bor nu 7 km fra min far (KBH V), 10 fra min mor (KBH S) og 16 km fra min mands forældre (Albertslund).

Om ca 5 år, når vi er blevet bedre etableret på arbejdsmarkedet (vi er netop ved at færdiggøre vores studier), har vi planer om at flytte til Gladsaxe. Det bliver vel 5-15 km længere væk fra vores forældre, end vi bor nu.
Afstanden passer mig fint. De er langt nok væk til, at vi ikke render uanmeldt hos hinanden. Det tager 1½ time til mine svigerforældre og ca 1 time til hver af mine forældre. Halv tid hvis vi cykler i stedet for at tage det offentlige. Det er stadigt tæt nok på til, at vi kan se hinanden, når vi ønsker det. De første par år så vi dem, nogle gange om året. I dag er det vel næsten hver måned.

Jeg har aldrig boet nogle af de steder, mine forældre bor, og de er begge flyttet flere gange, siden jeg er flyttet hjemmefra. Ingen af os bor i min barndomsby længere. Det gør min svigerforældre til gengæld, så jeg kommer 'hjem', når jeg besøger dem. Der kan jeg rende på gamle klassekammerater, når jeg er i bycenteret, se gamle legepladser, spejderhytten mv.

Anmeld

31. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg ER flyttet hjemmefra 

Jeg startede da jeg var 16 år med at flytte fra Brønshøj/frederikssberg (var skilsmissebarn, da jeg boede hjemme, derfor halvtid 2 steder) og hele vejen til Århus. Der boede jeg i 10 mrd. 
Herefter flyttede jeg tilbage til kbh og boede på amager og på frederikssberg flere steder, indtil jeg var 23 år. Et års tid, boede jeg lige overfor min far og vivi... Det var rart da de flyttede hjemmefra igen hehe.
SÅ købte vi hus og flyttede RIGTIG hjemmefra. Væk fra kbh og forældre og det hele. Skøøøøønt.

Det er ikke at misforstå at jeg ELSKER ELSKER MIN MOAR OG FAAAR OG VIVI!!!!!! (og svigerne!!!)

MEN - jeg vil ALDRIG bo i kbh igen. Nix... og slet slet slet ikke Brønshøj. Jeg kan slet ikke forlige mig med min fortid på den måde og jeg forstår slet ikke de fra min gamle folkeskoleklasse, der arbejder med deres forældre, bor vedsiden af deres forældre, har børn i samme børnehave/skole osv... Jeg har intet med Brønshøj at gøre, andet end min mor bor der endnu...

Jeg elsker Odsherred og har slået mig en god rod. 

Anmeld

31. august 2009

DK

Øhh jeg bor stadig i samme by som mine forældre, men føler mig da i høj grad flyttet hjemmefra. Det sjove er, at selv om mine forældre og jeg bor 20 min.s kørsel fra hinanden, så mødes vi 95% af alle gangene i deres sommerhus der ligger 2 timers kørsel væk, he he. Det er så hyggeligt deroppe!!

Jeg kan godt lide at bo her, men har ikke noget imod at flytte et andet sted hen, så længe det er på Fyn eller her i Jylland. Jeg vil helst ikke til Sjælland og bo, det er altså bare en anden mentalitet Grunden til vi slog os ned her, var ikke at mine forældre bor tæt på, men at det ligger lige mellem mig og min kærestes arbejdspladser, og at det er dejligt billigt, i forhold til ex Århus.

Anmeld

31. august 2009

Dansker i England

Det er efterhånden længe siden, jeg boede i nærheden af mine forældre. Flyttede hjemmefra som 17-årig - dog kun 5 km væk. Derefter flyttede jeg til Aalborg (kommer fra Østjylland), og derfra flyttede jeg til udlandet, hvor jeg stadig bor. Så jeg har ret så langt til mine forældre og har haft det siden jeg var 19.

Anmeld

1. september 2009

Betina88

Jeg er opvokset i en by der hedder Eskilstrup , men ha' boet nogle forskellige steder med min mor ..

Jeg flyttede hjemmefra da jeg var 19 år .. Flyttet ind hos min kæreste , som bor i Næstved .. Så vi ha' boet sammen i 14 måneder nu .. Så jeg ser mine forældre så meget jeg ka' .--

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.