Er du flyttet hjemmefra??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.612 visninger
32 svar
0 synes godt om
31. august 2009

Honningblomst

Kunne godt tænke mig at høre om I er flyttet hjemmefra eller stadig bor i samme by og tæt på mor, far og barndomshjemmet?
Hvorfor bor I tæt på eller langt væk fra der hvor I voksede op?

Jeg selv har været lidt rundt omkring, startede som 18 årig med at flytte i lejlighed som mine forældre købte til mig, den lå 150 m. fra dem.Som 19 årig købte jeg hus med min x, lidt længere væk men stadig i samme by.
Så blev jeg alene og var lige inde og runde Lyngby og så tog jeg tilbage, mødte de smås far og flyttede med ham sydpå, 16 km væk og da jeg blev alene igen, så kunne jeg jo ikke så godt flytte væk når drengene gik i skole og bh her og deres far boede her. Det kunne jeg ikke finde på at byde dem.
Så jeg bor lidt hjemmefra, men ikke mere end drengene ser deres bedster mange gange om ugen og mine forældre er en stor hjælp.
Men har det nu godt med ikke at bo i samme by som jeg voksede op.

Glæder mig til at høre jeres bolighistorie...

Knus Eva...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2009

Mira0911

Kommer oprindeligt fra Skive... Blev tvangsfjernet da jeg var 2 år... Kom i en Plejefamilie i Faarvang, der boede jeg hele mit liv... Jeg flyttede hjemmefra da jeg var 20 år. Flyttede til Silkeborg og har boet her i 5 år....

Jeg har det utroligt godt med at der 100 km imellem mig og min mor - Hun er slet ikke nogen mor for mig på nogen måder... Vi snakker så sjældent sammen...

Hele min familie Bor i Skive, Mors, Løkken, Århus og Esbjerg... Ser dem næsten ikke...

Mange synes det er for langt at køre, for at besøge os - Altså, vi skal køre ligeså langt som dem...

Anmeld

31. august 2009

Sweet1978

Jamen altså jeg flyttede faktisk hjemmefra mine forældre som 16 årig, dengang var det kun 10km. fra en lille landsby Gejsing til 6600 Vejen. Er år efter flyttede mine forældre selv væk far mit barndomshjem og fulgte mig til Vejen. Der boede jeg til 2001 hvor min daværende mand (Nadias far) og jeg flyttede i hus i 6740 Bramming det var så ca. ½ times kørsel fra både hans og mine forældre. Da vi gik fra hinanden blev jeg i Bramming med Nadia og boede der til 2007, hvor jeg pga. sygdom blev indlagt og mine forældre opsagde og ryddede lejlighede for at spare mig udgiften og fordi de vidste der ville gå længe hvis jeg kom tilbage til den. Jeg boede under observation hos dem til nov. 2008 hvor jeg så besluttede at mit nye hjem skulle være 8900 Randers da jeg på det tidspunkt gennem 2 år havde haft en kæreste heroppe. Jeg er faldet rigtigt godt til i Randers, men nu har jeg 1½ times kørsel til mine forældre, så det er 1-2 gange om måneden, men det er fint for os alle. Med mindre der sker noget uforudset er det her jeg skal leve og bo til jeg dør.

Anmeld

31. august 2009

Louise mortil4

ja det er efterhånden snart 10 år siden puha.

Mine forældre bor ved Ansager og har gjort det siden lidt inden jeg flyttede hjemme fra.

Jeg startede med at tage på efterskole da jeg var 15 (10 klasse) Jeg var 16 da jeg gik ud af efterskolen efter endt eksamen. 14 dage senere startede jeg som 16 årig op på landmands uddannelsen.

Jeg startede med i 2000 med at flytte til skjern hvor min første praktikplads var, derefter til ribe på skole, til esbjerg, i praktik, 9 mdr senere retur til skjern i praktik for så at retunere til ribe på skole. Endelig udlært flyttede jeg til Lemvig for at arbejde men der var alt for langt til alt hva jeg kendte på returnerede til skjern. mødte manden i 2005, flyttede i lejlighed med ham i Farre ved Give, man 14 dage der efter fandt vi vores første hus som vi købet sammen ved grindsted hvor vores første datter kom til, da tvillingerne kom til blev gården for lille og vi solget den for at finde huset vi bor i nu ved ølgod.

Pu ha mange steder og jeg som sagde jeg ikke ville flytte så meget selv når jeg flyttede hjemme fra.

Anmeld

31. august 2009

oo

jeg har ti års jubilæum som udeboende om nogle måneder jeg flyttede (blev smidt ud på barsk vis) da jeg var 18.
idag bor jeg laaaaaangt fra min mor: hun bor på vestegnen i københavn og jeg bor i bunden af Fyn. det fungerer virkelig godt. jeg har det bedst med at se hende lidt og koncentreret

Anmeld

31. august 2009

LotteGabriella

Eva skriver:

Kunne godt tænke mig at høre om I er flyttet hjemmefra eller stadig bor i samme by og tæt på mor, far og barndomshjemmet?
Hvorfor bor I tæt på eller langt væk fra der hvor I voksede op?

Jeg selv har været lidt rundt omkring, startede med at købe hus med min x da jeg var 19 år. Det var i min barndomsby...så blev jeg alene og var lige inde og runde Lyngby og så tog jeg tilbage, mødte de smås far og flyttede med ham sydpå, 16 km væk og da jeg blev alene igen, så kunne jeg jo ikke så godt flytte væk når drengene gik i skole og bh her og deres far boede her. Det kunne jeg ikke finde på at byde dem.
Så jeg bor lidt hjemmefra, men ikke mere end drengene ser deres bedster mange gange om ugen og mine forældre er en stor hjælp.
Men har det nu godt med ikke at bo i samme by som jeg voksede op.

Glæder mig til at høre jeres bolighistorie...

Knus Eva...

Jeg er født og opvokset i Brøndbyøster og min forældre bor stadigvæk det samme sted som jeg flyttede fra Jeg startede med at flytte til Amager (København S) sammen med min x-mand (han er født og opvokset dér), da jeg var 19 år. Derefter flyttede vi til Vallensbæk Strand...Da jeg blev single som 30 årig, flyttede jeg til Vesterbro. Derefter flyttede jeg til Amager igen Så mødte jeg Brian og så flyttede jeg til Nykøbing Mors, hvor Brian er født og opvokset. Så man kan sige at jeg for det meste har boet inden for rimelig transporttid til mine forældre, undtagen NU! Nu ta'r det ca. 4,5-5 timer i bil

Meningen var dog at Brian skulle flytte til København, men som tiden gik, fandt han ud af at han nok ikke ville kunne finde sig til rette derover Vi havde været kærester i 6 måneder, da han fortalte mig det og jeg besluttede mig lige på stedet  til at flytte den anden vej, da jeg allerede var total skudt i ham og ville ha' ham for evigt

Så kærligheden har været grunden til at jeg er flyttet så langt væk

Anmeld

31. august 2009

saxa

Er født i Skive - og boet deromkring et par år (Noget jeg ikke kan huske)
Så flyttede vi til Biested og derefter til Skelund.
Da jeg var 16½ flyttede jeg til Hobro sammen med min (nuværende) kæreste - 30km fra min mor. Og derefter til Hadsund, hvor vi har boet i to forskellige lejligheder (7km fra min mor
Men heeele min familie, både min far og hele hans familie og hele min mors familie bor stadig i Skive og omegn, som de altid har gjort.. 

Så flyttet hjemmefra, Ja det er jeg, hvis hjemme er Skive.. Men NEJ hvis hjemme er tæt på min mor.. hehe...

Anmeld

31. august 2009

Vingummien

Jeg flyttede hjemmefra da jeg blev 18 år, 10 km ca er det vidst, på kollegi, var tit ude ved mine forældre da jeg har et rigtig godt forhold til dem og kan ikke undvære dem i hverdagen og omvendt.
Nu bor jeg stadig ca 10km fra dem, de bor på landet lige uden for Randers og jeg bor så i selve byen.

Da jeg mødte min kæreste boede han i Ribe og der var meget om hvem af os der skulle flyttet og det blev så ham, da jeg ikke ville kunne flytte så langt væk fra mine forældre og resten af min familie. Mine forældre bor 10 km fra mig, min farfar 10km, min bedstemor 3km, min ene bror 2km og den anden bror 4km ca, og min moster bor 5 min fra mig. Så kunne slet ikke forestille mig at bo så langt fra dem, plus at min mor er syg, så tanken om ikke bare lige at være i nærheden kan jeg ikke lide.

Men vil sige jeg er flyttet hjemme fra selvom vi bor så tæt. Efter jeg har fået min egen lille familie ser jeg dem heller ikke hver dag som jeg gjorde før, men er dejligt at vide de er lige i nærheden.

Anmeld

31. august 2009

A.

ja men ja eg er flyttet ca 700km  væk fra min familie så nej jeg bor ikke tæt på min mor..

Anmeld

31. august 2009

ekzunz

Jeg flyttede hjemmefra da jeg var 21. Jeg flyttede ca. 10-12 km. væk, fra Herlufmagle til Næstved. Efter ca. 8 mdr. flyttede min daværende kæreste og jeg til Østerbro og efter ca. 1 år der, flyttede vi til Ama'r. Efter et par år købte vi hus i Næstved, men der blev jeg kun ca. 1 år - så flyttede jeg tilbage til Ama'r.
Da jeg mødte min nuværende kæreste købte vi hus sammen i Skævinge - og nu bor jeg ca. 90-100 km. fra mine forældre. Det passer mig rigtig fint.

Vi gik fra hinanden i 2006 og jeg købte et lille hus i Næstved, hvor jeg boede alene med ungerne. Mine forældre kom gladeligt på visit kl. 20-21 stykker hvor jeg kæmpede med at putte børn osv....så slog de sig ned og blev et par timer....De er super hyggelige at besøge, men man skal helst ikke bo liiige om hjørnet....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.