Signe-bine skriver:
Jeg siger lige noget mere :-) Jeg ved ikke om det er en god ide at lægge dem på is. Jeg vil normalt helst foretrække at man taler om tingene og løser sine problemer. Men det lyder som om at dét er der forsøgt på...
Jeg synes hvert fald at dig og din kæreste skal være enige om hvad i gør, hvis de ryger ud i kulden skal i stå sammen. Så kan det være de på et tidspunkt forstod at deres søn står på "din" side, eller rettere "jeres", og at hans kæreste ikke sidder alene og kræver rent tøj mm, men at i sammen beder om at der i jeres hjem tages hensyn til, at du er allergisk.
Når jeg tænker over det, burde det virkelig ikke være så stort et problem. Kun hvis mails var læst som et angreb, men som du selv siger har du været opmærksom på dette...
Det er i hvertfald ikke urimeligt, at bede om at kunne trække vejret frit i sit eget hjem :-)
Tak!
Er glad for støtten! Jeg synes heller ikke det er urimeligt når nu det er i mit eget hjem, og synes jeg har gjort hvad jeg kan for at give plads til og imødekomme deres følelser, men synes slet ikke de gør det samme.
Og netop fordi det handler om det ufødte barns ve og vel også, er jeg endnu mere uforstående over for deres modstand. De går slet ikke op i graviditeten, fandt faktisk ud af at hun har strikket nogle ting til et vennepars kommende barn, men hun har ikke gjort det til vores
Jeg tænker også, at det efterhånden må handle om noget andet end min allergi. Min kæreste havde været single et stykke tid inden vi mødtes, og han er nok selvsagt ikke så meget hjemme og besøge som han var før han mødte mig, men det er ikke noget jeg aktivt har forsøgt at påvirke ham til.
Jeg snakkede lidt med ham i går aftes omkring det hele, og tror det vi prøver som sidste udvej lige nu, er at de kommer med ned til en psykolog, han har brugt i forbindelse med noget arbejdsstress. Sådan at der ligesom er en uvildig person til at styre samtalen, og hvis det så går ok, kan jeg måske være med den sidste halve time... selvom jeg simpelthen er så vred på dem lige nu over den behandling!
MEN hvis det ikke hjælper, så synes jeg ikke jeg kan/vil mere lige nu, før de rækker hånden ud. Men tror netop det er vigtigt at jeg kan se mig selv i øjnene og vide jeg har gjort alt det jeg kunne...