Svigerforældre på tværs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2015

Krydserfingre

Hvis jeg skal være 100% ærlig, og det skal jegvel, så synes jeg også det med at skifte tøj er en smule crazy. Sorry. 

Min kærestes moster og mormor har også katteallergi og de vil heller ikke på besøg hos os, selvom de begge kan tage antihistamin og vores katte er udenfor. Men det må de selv om. Og når bi skal hjem til dem så "ruller" jeg self mit tøj for div mikroskopiske hår men da jeg fik af vide jeg skulle skifte ALT mit tøj - der stod jeg af. Jeg gider ikke at skulle skifte alt mit tøj for at komme på besøg. Tit kommer jeg direkte fra arbejde også ville de have jeg skulle have ekstra tøj med. Glem det! Undskyld igen, men er bare ærlig  

så ja, kan godt forstå og respektere folk med allergi, men når det kommer til at man skal skifte totalt tøj så står jeg altså lidt af. Så kan man heller ik sidde ved siden af en i bussen eller hvordan? Igen UNDSKYLD hvis du bliver stødt, kan sagten forstå dit dilemma men ville luge komme med et modsvar nu jeg har prøvet det før.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2015

Babydreng2015

Hullahop92 skriver:

Jeg kan rigtig godt sætte mig i din situation, da jeg selv er meget allergisk overfor dyr. Min svigermor har valgt at flytte sammen med en mand, hvis hjemmeboende søn har hund. Vi kan derfor ikke længere besøge dem og det synes jeg er VILDT ærgerligt, nu hvor hun skal være farmor. Men sådan har de selv valgt det og det vil jeg ikke planLægge mit eget familieliv udfra.

Til forskel fra dig har jeg dog et godt forhold til mine svigerforældre, men dermed ikke sagt, at jeg ikke forstår sin situation 100%! Jeg vil sige til dig, at du overreagerer SLET IKKE og du skal gøre, hvad der passer dig og din kæreste bedst! Jeg beder altid folk med husdyr om at komme i rent tøj, hvis de besøger mig eller at de gør hovedrent, hvis jeg skal besøge dem. Sådan er det bare at have allergi! Og nu hvor I skal starte jeres egen lille familie, så må man tænke på sig selv først. 

Dejligt at høre fra en med samme lidelse! Det er virkelig ikke sjovt at være så allergisk... Jeg synes også det er rimeligt nok at jeg siger fra nu efter 3 år med piller, spray og medicin, der kun lige tager toppen af mine symptomer, og grundig rengøring og udluftning hver gang de har været på besøg. Det har jeg ikke overskud til med sådan en lille en, ligesom jeg ikke synes jeg skal tage medicin i mit eget hjem mere...slet ikke som gravid. 

Jeg kan som der også bliver skrevet godt sætte mig ind i det virker grænseoverskridende, og ja, det er også et problem i bussen Men der kan jeg i det mindste slippe væk igen! Men synes egentlig også det er en ting det med allergien... Det er efterhånden også bare blevet hele min person de har set sig sure på! Og det kan jeg ikke forstå. 

Anmeld Citér

13. marts 2015

Babydreng2015

modesty skriver:

Jeg synes at du skal droppe kravet om at de skifter tøj næste gang. Så kan de komme med deres almindelige tøj, og hvis du får en kæmpe nysetur kan de selv se hvordan din reaktion er. Så bliver det måske nemmere for dem at forstå.

Jeg synes faktisk det er et godt forslag Desværre har jeg prøvet at gøre det, netop for at vise hvordan min krop reagerer  (godt nok før jeg blev gravid), hvor jeg fik et slemt astmaanfald foran dem, men det reagerede de ikke på... Og jeg havde en forfærdelig nat  

Anmeld Citér

13. marts 2015

modesty

Babydreng2015 skriver:

Jeg synes faktisk det er et godt forslag Desværre har jeg prøvet at gøre det, netop for at vise hvordan min krop reagerer  (godt nok før jeg blev gravid), hvor jeg fik et slemt astmaanfald foran dem, men det reagerede de ikke på... Og jeg havde en forfærdelig nat  

De lyder ret rædselsfulde.

Anmeld Citér

13. marts 2015

jenny4

Men tag en snak face to face hvor du og din kæreste står fælles front (ikke om kravet om tøjskifte, men at I er kede af situationen og gerne vil finde en løsning) - og hjælper det så ikke, så har I prøvet og kan sige til dem, at I er klar til at genfinde forholdet på jeres præmisser, men at de er nødt til st møde jer på midten og acceptere din allergis begrænsninger.

Anmeld Citér

13. marts 2015

Signe-bine

Jeg har vidst ikke noget nyt at bidrage med, men ville også bare sige at jeg også finder dine svigerforældres opførsel enormt usympatisk. Jeg forstår slet ikke at man kan holde så meget på sit, når alternativet er at splitte familien, fordi man ikke vil tage hensyn. Og allergi er da for filan ikke noget man selv har valgt, så at nægte at tage hensyn til nogen pga deres allergi, er godt nok helt vildt vandvittigt i mine ører. Jeg ved slet ikke hvilke ord man skal sætte på, men det er et grimt træk i mennesker, at være så ude af stand til at se ud over egen næsetip og tage hensyn. Øv!

Det værste er næsten, at det er for deres eget barnebarns ve og vel (jeg går ud fra astma og allergi medicin ikke står højt på listen over ting der er godt at fylde kroppen - og dermed sit ufødte barn - med), og barnebarnets ve og vel burde da også være deres interesse...

Apropos interesse i barnebarnet, det lød som om de ikke var synderligt interesserede i det kommende barnebarn? Måske ændrer det sig når den bette er født, det er et lidt abstrakt koncept, det det med at have børn i maven, selv for folk der selv har børn. Nå, men det er hvert fald også besynderligt at udvise mindre interesse for ét barnebarn, bare fordi man har to i forvejen. Den lille ny er jo ikke de andre, og fortjener da ligeså meget kærlighed i verden, som sine fætre og kusiner :-)

Anmeld Citér

13. marts 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det er virkelig en dum situation at være i... 

Måske har synes at det er blevet sagt hårdt? :s

jeg havde en klassekammerat som krævede at jeg skulle gøre min skoletaske ren. Det skal lige siges at det gjorde jeg, men nogle gange kan et kattehår godt lige snige sig med alligevel. 

Nå men jeg tog det meget hårdt fordi hun fik sagt det meget hårdt, og det lød som om at jeg bare skulle indette mig efter hende. Hun kunne jo bare lade være med at sidde ved siden af mig. Men din situation er dog lidt anderledes.

jeg blev virkelig gal over det fordi det lød som om hun skulle bestemme over mig. Måske er det noget af det samme?

vil dog sige det er meget umodent at hun ikke vil snakke med Dig..

Anmeld Citér

13. marts 2015

jenny4

Mit gæt er at det her handler om mere end kattehår.. Måske har svigermor ikke selv fået sat ord på hvad det egentlig er der nager hende.. Har din kæreste ændret opførsel over for dem efter han mødte dig? (Eks besøge / ringe mindre)? Så kunne de måske være skuffede over det og uden at tænke over det, komme til at give dig skylden..

Anmeld Citér

13. marts 2015

Signe-bine

Jeg siger lige noget mere :-) Jeg ved ikke om det er en god ide at lægge dem på is. Jeg vil normalt helst foretrække at man taler om tingene og løser sine problemer. Men det lyder som om at dét er der forsøgt på...

Jeg synes hvert fald at dig og din kæreste skal være enige om hvad i gør, hvis de ryger ud i kulden skal i stå sammen. Så kan det være de på et tidspunkt forstod at deres søn står på "din" side, eller rettere "jeres", og at hans kæreste ikke sidder alene og kræver rent tøj mm, men at i sammen beder om at der i jeres hjem tages hensyn til, at du er allergisk. 

Når jeg tænker over det, burde det virkelig ikke være så stort et problem. Kun hvis mails var læst som et angreb, men som du selv siger har du været opmærksom på dette...

Det er i hvertfald ikke urimeligt, at bede om at kunne trække vejret frit i sit eget hjem :-) 

Anmeld Citér

13. marts 2015

Signe-bine

Saphiira skriver:

Det er virkelig en dum situation at være i... 

Måske har synes at det er blevet sagt hårdt? :s

jeg havde en klassekammerat som krævede at jeg skulle gøre min skoletaske ren. Det skal lige siges at det gjorde jeg, men nogle gange kan et kattehår godt lige snige sig med alligevel. 

Nå men jeg tog det meget hårdt fordi hun fik sagt det meget hårdt, og det lød som om at jeg bare skulle indette mig efter hende. Hun kunne jo bare lade være med at sidde ved siden af mig. Men din situation er dog lidt anderledes.

jeg blev virkelig gal over det fordi det lød som om hun skulle bestemme over mig. Måske er det noget af det samme?

vil dog sige det er meget umodent at hun ikke vil snakke med Dig..

Puha, den er heller ikke god. Ét er at man skal/selvfølgelig gerne vil tage hensyn til andre og deres eventuelle allergiske behov. Men det skal naturligvis siges på en ordentlig måde, så man ikke føler sig angrebet eller som en bille der bliver kvast under en andens sko... Det er hvert fald dårlig kommunikation, for de fleste af os vil jo gerne hjælpe andre og tage hensyn, men man vil ikke "tabe ansigt" eller blive dårligt behandlet samtidig...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.