Jeg har vidst ikke noget nyt at bidrage med, men ville også bare sige at jeg også finder dine svigerforældres opførsel enormt usympatisk. Jeg forstår slet ikke at man kan holde så meget på sit, når alternativet er at splitte familien, fordi man ikke vil tage hensyn. Og allergi er da for filan ikke noget man selv har valgt, så at nægte at tage hensyn til nogen pga deres allergi, er godt nok helt vildt vandvittigt i mine ører. Jeg ved slet ikke hvilke ord man skal sætte på, men det er et grimt træk i mennesker, at være så ude af stand til at se ud over egen næsetip og tage hensyn. Øv!
Det værste er næsten, at det er for deres eget barnebarns ve og vel (jeg går ud fra astma og allergi medicin ikke står højt på listen over ting der er godt at fylde kroppen - og dermed sit ufødte barn - med), og barnebarnets ve og vel burde da også være deres interesse...
Apropos interesse i barnebarnet, det lød som om de ikke var synderligt interesserede i det kommende barnebarn? Måske ændrer det sig når den bette er født, det er et lidt abstrakt koncept, det det med at have børn i maven, selv for folk der selv har børn. Nå, men det er hvert fald også besynderligt at udvise mindre interesse for ét barnebarn, bare fordi man har to i forvejen. Den lille ny er jo ikke de andre, og fortjener da ligeså meget kærlighed i verden, som sine fætre og kusiner :-)
Anmeld
Citér