Begrundet mistillid = ok at tjekke op på kæresten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2015

jenny4

Jeg synes du skal fortælle ham at det her er rigtig svært for dig, at du så gerne vil stole på ham men at det er rigtig svært.. Hvad har han selv sagt da han blev opdaget? 

Jeg synes også I skal gå i parterapi så I kan få nogle værktøjer og en uvildig sparringspartner til at komme igennem det her.

Hvis I begge vil redde jeres forhold, så er der også nødt til at være plads til en periode hvor "alt ikke er som det plejer" og hvor begge må gøre en ekstra indsats for at genopbygge forholdets tillid. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2015

SLYKKE

Jeg kan fuldt ud forstå din tankegang. Jeg har selv brugt ufine metoder, selvom min kæreste ikke var utro.. Jeg fortryder hver gang,  og tror mere det har noget med min kontrol at gøre. 

Jeg kan kun sige, lad være. Det hjælper ingenting. Spørg ham, og lad ham svare. 

Anmeld Citér

12. marts 2015

SS82

Anonym skriver:

Du stiller et meget godt spørgsmål - ja det er nok rigtigt. Jeg har jo valgt at blive og jeg stoler også fint på ham, når han er hos mig, men desværre så river mit hjerte nogen gange i mig, oftest når jeg er alene og kommer i tanke om noget, der kunne være off og så bliver jeg som besat af tanken om at finde noget.

Problemet er nok, at det kom fuldstændig bag på mig og jeg har overhovedet ikke set noget som helst - fandt ud af det rent tilfældigt.

Åh hjerte hvornår er du tilfreds

Jeg kan godt følge dig. Har prøvet lidt af det samme med min mand. I starten da vi havde mødt hinanden så han stadig sin eks bag min ryg - altså ikke at de lavede noget men hun skulle hele tiden ha ham til at gøre noget for sig. I starten fik jeg det at vide men blev sur/jaloux over det og han stoppede med at fortælle det. Jeg havde dog hele tiden frygten og følelsen af at han stadig så hende. Jeg fandt nogle måder at tjekke ham på forfi jeg havde det som dig - kunne ikke være i min krop af bare tanker og bekymringer om hvad han lavede. Det blev så vildt at jeg dårligt kunne passe mit job fordi jeg ikke kunne styrte mine tanker. Jeg måtte lige forbi hendes job og se om hans bil var der, når han sagde han var på sit værksted skulle jeg forbi der og se, osv. For mig hjalp det at jeg tjekkede ham. Jo flere gange jeg kunne se han ikke var der hvor jeg frygtede, fik jeg mere og mere ro på og nu har jeg ikke frygten mere. 

Anmeld Citér

12. marts 2015

modesty

Smilet skriver:

Jeg kan godt følge dig. Har prøvet lidt af det samme med min mand. I starten da vi havde mødt hinanden så han stadig sin eks bag min ryg - altså ikke at de lavede noget men hun skulle hele tiden ha ham til at gøre noget for sig. I starten fik jeg det at vide men blev sur/jaloux over det og han stoppede med at fortælle det. Jeg havde dog hele tiden frygten og følelsen af at han stadig så hende. Jeg fandt nogle måder at tjekke ham på forfi jeg havde det som dig - kunne ikke være i min krop af bare tanker og bekymringer om hvad han lavede. Det blev så vildt at jeg dårligt kunne passe mit job fordi jeg ikke kunne styrte mine tanker. Jeg måtte lige forbi hendes job og se om hans bil var der, når han sagde han var på sit værksted skulle jeg forbi der og se, osv. For mig hjalp det at jeg tjekkede ham. Jo flere gange jeg kunne se han ikke var der hvor jeg frygtede, fik jeg mere og mere ro på og nu har jeg ikke frygten mere. 

Ved din mand at du har gjort de her ting? Spioneret på ham og eks'en? 

Anmeld Citér

17. marts 2015

kesuh

Alle de gode råd med at tjekke op og spionere på folk er fine nok, men husk nu lige på, at der rent faktisk er afsagt dom i sager som disse og ja vedkommende blev straffet for at snage uden tilladelse!

Parterapi, tag en snak med ham og få det ud af kroppen. Hvis du ikke synes det virker, så burde du måske overveje om det forhold er noget du stadig skal bygge videre på, fordi lige nu lyder det som om det er i nedrivningsfasen i stedet.

Anmeld Citér

25. marts 2015

Santino11

Jeg synes det er helt okay. Jeg har ikke noget at skjule for min kæreste så han må til hver en tid glo så meget i min tlf som han vil, og tilgengæld kan jeg os kigge så meget som jeg vil i hans. Hvis han ikke har noget at skjule kan jeg ikke se et problem i at kigge i hinandens telefoner? Man behøver ikke nødvendighed at have mistillid til en person for at man kigge i personens telefon, jeg tror bare jeg gør det nogle gange for at være sikker. Selvom jeg ikke tror min kæreste ku finde på at være utro, så  høre man sku os om mange som troede det samme også blev holdt for nar. Man skal self ikke skjule overfor ens kæreste at man kigger i telefonen. 

Anmeld Citér

25. marts 2015

Nr. 4 på vej

Kære du

jeg har fuldt ud forståelse for din tankegang, har selv været der og pt lige gået fra kæresten og faderen til mit barn.

Jeg ved nødagtig hvordan tanker og mistillid vokser i en og at man analyserer hvert et ord og hvor opfindsom man kan være i situationer som din

jeg synes at du skal tænke tingene godt igennem og tage stilling til om du kan tilgive ham, opbygge tilliden til ham igen.

Uanset hvilke råd man får af andre er det kun en selv der kan mærke i sig selv om det er noget man kan eller ej. Man kan ikke lyve for sig selv. Så mærk godt efter i dig selv hvad du kan og hvad du ikke kan. Og jeg kan kun sige af erfaring at hvis du går med noget du ikke kan så vil det skabe så meget disharmoni i dig at du tilsidst ligger under gulvbrædderne. Så vær tro mod dig selv. 

Hvis du vælger at du vil kæmpe for forholdet, manden og familielivet med ham så synes jeg at du skal tage en alvorlig samtale med ham, hvor du fortæller hvordan du har det. Lægger alle kortene på bordet, lige meget hvor svært og tabubelagt det må være for dig.

Og så for pokker bestil tid til en parterapeut. En professionel kan komme med de værktøjer der netop skal til for at hjælpe jer igennem en krise som denne.

jeg ønsker dig alt held og lykke på din vej, uanset hvilken en du vælger.

Varme tanker og kæmpe krammer til dig❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.