Jeg bliver nok ene høne i kurven, med min mening....Men nej, jeg ville ikke gøre det. Det er et skråplan.
Hvis man vælger at blive sammen med en utro kæreste, så har man vel et eller andet sted også sagt ja, til at tilgive og forsøge at bygge forholdet op igen. Og mistillid bygger intet op, men vil blot fastholde dig i frygten for at det ubærlige skal ske igen. Og det vil blive selvforstærkende. Du vil hele tiden gå længere og længere for at finde snavs.
Det kræver en kæmpe indsats af den som HAR været utro, at bygge tilliden op igen. Men det kræver altså også en kæmpe indsats af den som vælger at blive hos en utro kæreste. Man skal virkelig gøre op med sig selv om man kan tilgive og dermed også give slip på alt nag og starte fra scratch. Ellers tror jeg ikke på at forholdet nogensinde har en chance igen.
Jeg har aldrig forstået de partnere, som vælger at tilgive og blive hos en utro kæreste og så forvente at det er den utro kæreste der alene skal bygge forholdet op igen. At den utro kæreste nu SKAL underlægges forhør og tjek i hovede og numse til hver en tid. At den utro kæreste nu skal springe bardut, for at konstant berolige en. Ja, det er den utro der har fejlet, men når man vælger at blive, så siger man også ja tak, til at blive en del at teamet og ligge en ligeså stor (positiv) arbejdsindsats i at fixe tingene.
Anmeld
Citér