Begrundet mistillid = ok at tjekke op på kæresten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2015

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Hvad er formålet?(vil du være sikke på utroskab eller er det blot en formodning?) Det er en mørk vej du begiver du ud af...

Jeg vil have tryghed. At han taler sandt, at han virkelig er der, hvor han siger, at han er. Når han siger det til mig face to face, så tror jeg ham, men når jeg er alene, overmandes jeg af de dystre tanker.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2015

FruK

Anonym skriver:

Du stiller et meget godt spørgsmål - ja det er nok rigtigt. Jeg har jo valgt at blive og jeg stoler også fint på ham, når han er hos mig, men desværre så river mit hjerte nogen gange i mig, oftest når jeg er alene og kommer i tanke om noget, der kunne være off og så bliver jeg som besat af tanken om at finde noget.

Problemet er nok, at det kom fuldstændig bag på mig og jeg har overhovedet ikke set noget som helst - fandt ud af det rent tilfældigt.

Åh hjerte hvornår er du tilfreds

Det er virkelig fuldt forståeligt at du har det sådan! 

Jeg tror ikke at jeg selv ville kunne stoppe de tanker og stole på han igen. Og så tænker jeg, at det ville blive for hårdt at være i. 

Men om du kan, ved du kun selv.

Anmeld Citér

10. marts 2015

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Det er virkelig fuldt forståeligt at du har det sådan! 

Jeg tror ikke at jeg selv ville kunne stoppe de tanker og stole på han igen. Og så tænker jeg, at det ville blive for hårdt at være i. 

Men om du kan, ved du kun selv.

Men der er kærlighed, et meget langt forhold og børn i billedet og tusinde grunde til at kæmpe for.

Men det er ikke nemt.

Anmeld Citér

10. marts 2015

Patriark

Anonym skriver:

Jeg vil have tryghed. At han taler sandt, at han virkelig er der, hvor han siger, at han er. Når han siger det til mig face to face, så tror jeg ham, men når jeg er alene, overmandes jeg af de dystre tanker.

Hvis du vil have tryghed, så stol på ham. Med mindre du taber dig selv. Du må lade dig lede af din integritet.

Anmeld Citér

10. marts 2015

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Hvis du vil have tryghed, så stol på ham. Med mindre du taber dig selv. Du må lade dig lede af din integritet.

Uha der sagde du noget, der virkelig rører i mig - nemlig integritet. Det er nok det allervigtigste for mig i verden at bevare min integritet. Ja jeg er nok nødt til at droppe disse vanvittige idéer.

Anmeld Citér

10. marts 2015

Elgaard73

Anonym skriver:

Du har ret og vi kæmper også for det, men så er det, jeg tænker, hvad hvis nu det hele er et bedrag? Hvad hvis nu, at han har flere telefoner? OSV. Hvordan fanden holder man op med at tænke disse tanker?

Åh søde, jeg ville ønske at jeg havde en mirakel kur.

Sandheden er, at man kan ikke bare holde med at tænke disse tanker. De vil komme. Voldsomt her i starten, men så stille og roligt vil de ebbe ud.

Jeg tror et eller andet sted at man kommer rigtigt langt, ved at acceptere, at nu kommer disse tanker og det er også ok, men de skal ikke få lov at stikke af med en. Tage nogle dybe vejrtrækninger, få hold på sig selv og så sender de tanker videre.

Jeg tror man skal finde noget, som kan aflede en, når det helt stikker af og spinner ud af kontrol. Finde ud af, hvad der lige netop hjælper en til at få hold på sig selv. Et langt bad, ned og hente en ordenlig røvfuld sushi, strikke et par hæslige sokker til tante Ruth, you name it. Bare et eller andet, som lige kan flytte dit fokus over på noget andet. Ofte er det ikke meget der skal til, for at man lige får tid til at få hold på sig selv. Man skal bare lige have fundet nøjagtig den ting som virker for en.

Men som sagt, jeg har ingen mirakel kur. Det er baby skridt hele vejen. Og man vil også komme dage hvor man går to skridt tilbage og det skal der også være plads til, så længe man blot ved at i morgen forsøger vi at gå fremad igen.

Anmeld Citér

11. marts 2015

Sprit25

Gps sender er nok for voldsomt. En nem måde du kan se om han dyrker sport er da at tage hen hvor han dyrker sport og se om han er. 

Derudover ville jeg anbefale en omgang parterapi til jer så du kan få lidt værktøjer. 

Anmeld Citér

11. marts 2015

FruK

Anonym skriver:

Men der er kærlighed, et meget langt forhold og børn i billedet og tusinde grunde til at kæmpe for.

Men det er ikke nemt.

Det er jo også derfor det er så pisse lortet at ødelægge det på den måde.

Det kan sagtens være at det er værd at kæmpe for - det ved kun I. Men så må I finde ud af, hvordan det skal gøres, så det ikke ødelægger dig. 

Anmeld Citér

11. marts 2015

modesty

Anonym skriver:

Du har ret og vi kæmper også for det, men så er det, jeg tænker, hvad hvis nu det hele er et bedrag? Hvad hvis nu, at han har flere telefoner? OSV. Hvordan fanden holder man op med at tænke disse tanker?

De går over med tiden. Jeg har selv været i samme situation - ikke med utroskab, men hvor kæresten løj om nogle detaljer. Jeg havde også en periode hvor jeg så spøgelser overalt, men stille og roligt forsvandt de.

Det handler jo grundlæggende om du VIL genoprette tilliden til ham eller ej. Hvis du vil, så må du beslutte dig for at gøre det, og det vil sige at ikke handle ud fra mistillid. Det skaber kun afstand mellem jer, og det kan blive en ond cirkel som én af jer på et tidspunkt bliver træt af. 

Jeg synes virkelig det er et skråplan at snage i hinandens privatliv. Det er menneskeligt og jeg forstår godt behovet - jeg har selv været der, med at tjekke mails. Det er bestemt ikke noget jeg er stolt af og jeg gør det ALDRIG igen. Der kom intet godt ud af det.

Anmeld Citér

11. marts 2015

klmf

For mig er det altafgørende, at man selv fortæller det hvis man har lavet noget lort. Den der med at du selv skal opdage det tilfældigt er bare så ødelæggende for tilliden. Hvis det kun er 1 gang du gør det og det kan give dig fred i sindet, så kan du jo gøre det. Har du snakket med ham om at du har svært ved at have tillid til ham igen?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.