Slapt bækkenbund efter fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2015

April-baby

Mor11 skriver:

Åh jeg ved faktisk ikke hvor tit eller hvor mange man bør lave. Jeg gør det egentlig bare når jeg kommer i tanke om det - hvilket er ret tit da jeg fødte for 3mdr siden og har haft ret stor fokus på det efterfølgende  

du kan evt lave nogen små "regler" for det. Fx 15 knib inden du står op, 15 knib inden du lægger dig til at sove. Knib når du er i bad, knib når du støvsuger osv men husk at være opmærksom på at du kan slippe knibet igen, mange der tror de ikke kan knibe og kommer til en gyn-fys, har faktisk myoser fordi de konstant er spændte dernede  

det er i øvrigt godt både at træne hurtige kraftige knib og lange, lige knapt så kraftige, knib. Og altid slippe knibet kontrolleret  

Mange tak! ��. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2015

modesty

Omsorgsgiver skriver:

Hvad gør man ved det? Jeg har pinligt nok svært ved at holde på vandet hvilket resulterer i at jeg kommer til at tisse lidt i underbukserne 

Jeg har prøvet når jeg tisser at "klippe " strålen over men det kan jeg ikke mere. Hedder det bare knibeøvelser eller kan man gøre mere end det? Og kan det nogensinde blive bedre og/eller som det var før? 

Du skal huske dine knibeøvelser. Og de er bedst at lave i siddende position, da der er mest tyngde nedad dér. Jeg lavede mine når jeg ammede, det var en dejligt nem måde at huske det på.

Kugler til skeden er IKKE det samme som at lave bækkenbundsøvelser. De træner skedemuskulaturen, men hvis hele din bækkenbund skal trænes (i forhold til at holde på diverse) så skal du knibe om anus som om du holder på en prut.

Her er en række videoer som er helt okay, og de har også en app med videoerne som kan guide dig igennem knibe-forløbet.

http://www.gynzone.dk/kvinde-liv

Anmeld

6. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Omsorgsgiver skriver:

Har du et link til de kugler evt?

http://www.sinful.dk/kvinder/bedre-sex/baekkenbundskugler

Her den side jeg købte fra. Super service, og hurtig levering. - Jeg bestilte en fredag og havde dem mandag

http://www.sinful.dk/ovo-l1-loveballs

Dette er dem jeg købte. De fungerer super godt for mig, og prisen var en stor faktor for mig, da jeg ikke havde meget at gøre med.

Vil dog anbefale dig at kigge på nogle af de forskellige og finde frem til hvad der passer bedst til dig

Anmeld

6. marts 2015

l.kjoeller

Omsorgsgiver skriver:

Hvad gør man ved det? Jeg har pinligt nok svært ved at holde på vandet hvilket resulterer i at jeg kommer til at tisse lidt i underbukserne 

Jeg har prøvet når jeg tisser at "klippe " strålen over men det kan jeg ikke mere. Hedder det bare knibeøvelser eller kan man gøre mere end det? Og kan det nogensinde blive bedre og/eller som det var før? 

Ville  snakke med en fysioterapeut.  Min siger alle kan trænes op igen. Det er lykkes for folk der har været ude for ulykker og sådan. 

Anmeld

6. marts 2015

Clisolka

Omsorgsgiver skriver:

Knibeøvelser!! Det har hjulpet mig begge gange 

Anmeld

6. marts 2015

anna111

Profilbillede for anna111
MummiT skriver:

Jeg har købt et sæt bækkenbundskugler og nu, 5 mdr efter jeg fik dem, er jeg faktisk strammere end før jeg blev gravid

Jeg kan ikke finde ud af at lave knibeøvelser uden kuglerne, da jeg har brug for at mærke at jeg spænder om noget

Håber ikke det Gør noget for ts jeg spørger 

Men hvilken bækkenbund kugler har du købt ?  

Anmeld

6. marts 2015

Beem82

Du kan også kigge på om der er et efterfødselsgymnastikhold nær dig. Det er guld værd da man ikke kun laver selve knibeøvelserne, men også arbejder med hele bækkenet og maven, da det jo også skal strammes op efter en graviditet

Anmeld

6. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
anna111 skriver:

Håber ikke det Gør noget for ts jeg spørger 

Men hvilken bækkenbund kugler har du købt ?  

Jeg har linket til det lige lidt længere oppe på side 3 både til siden jeg har brugt, og til det sæt jeg har købt

Anmeld

6. marts 2015

2babygirls

Omsorgsgiver skriver:

Enten skal du give det tid og øve dig, evt med hjælp fra en professionel, eller også skal du søge læge. Kvinder der føder store børn kan få ødelagt meget dernede så Der skal sættes en ring om urin røret. Ved ikke om det er dit tilfælde?

Anmeld

7. marts 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
PUHK skriver:

Din sundhedsplejerske har ikke givet dig en folder el.l. med tips til øvelser? Bed om det næste gang hun kommer! Og ellers husk at tage det op med din egen læge til 8 ugers undersøgelse.

Og sig til dig selv at du skal knibe, hver gang dit barn får mad/ligger på maven/find selv på noget. Så husker du det bedre.

Nej, det har hun ikke. Tænker også at snakke med min læge om det til min egen undersøgelse. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.