Slapt bækkenbund efter fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
MummiT skriver:

Jeg har købt et sæt bækkenbundskugler og nu, 5 mdr efter jeg fik dem, er jeg faktisk strammere end før jeg blev gravid

Jeg kan ikke finde ud af at lave knibeøvelser uden kuglerne, da jeg har brug for at mærke at jeg spænder om noget

Har du et link til de kugler evt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Missy_B skriver:

Knibeøvelser, knibeøvelser og endnu flere knibeøvelser!!

jeg mener faktisk at det findes app's der bipper når det er tid til knibeøvelserne

Det var da smart  Det er nemlig ikke nemt at huske dem.

Anmeld

5. marts 2015

StjerneFrø

Omsorgsgiver skriver:

Hvad gør man ved det? Jeg har pinligt nok svært ved at holde på vandet hvilket resulterer i at jeg kommer til at tisse lidt i underbukserne 

Jeg har prøvet når jeg tisser at "klippe " strålen over men det kan jeg ikke mere. Hedder det bare knibeøvelser eller kan man gøre mere end det? Og kan det nogensinde blive bedre og/eller som det var før? 

Det var faktisk oppe i Go' Aften Danmark her til aften - altså hvordan man træner bækkenbunden. De viste nogen øvelser osv. Jeg kan ikke lige finde det på hjemmesiden, men det kan være det kommer. 

Det var i hvert fald vigtigt at træne hver dag. Og hvis det ikke hjælper - så søg læge 

Anmeld

5. marts 2015

birthee

Omsorgsgiver skriver:

Det er kun lidt over 1 måned siden. D.1-2. Hvad kan en fys helt præcis gøre ved det? 

Hjælpe dig med at lave knibeøvelserne rigtig... Og som en anden skriver, det er sådan en gynækologisk fysioterapeut du skal have fat i... Jeg kan godt knibe sammen, og har ingen uheld, men det kan sagtens være meget bedre..

Anmeld

5. marts 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Din sundhedsplejerske har ikke givet dig en folder el.l. med tips til øvelser? Bed om det næste gang hun kommer! Og ellers husk at tage det op med din egen læge til 8 ugers undersøgelse.

Og sig til dig selv at du skal knibe, hver gang dit barn får mad/ligger på maven/find selv på noget. Så husker du det bedre.

Anmeld

5. marts 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
April-baby skriver:

Må man spørge om hvad knibeøvlelser er? Og hvordan man lige gør det? Mange snakker om det. ��

Knibeøvelser er bækkenbundstræning. Vigtigt at lave for ikke fx at lide af inkontinens når du bliver ældre - eller efter fødsel. Og også for øget seksuel nydelse.  

du laver øvelsen ved at gøre som hvis du skulle holde på en prut, eller stoppe strålen når du tisser. Et godt knib skal kunne mærkes omkring både endetarm, skede og urinrør. 

Anmeld

5. marts 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Omsorgsgiver skriver:

Lidt kan jeg men det er blevet betydliger værre desværre...Smartballs? Hvad er det?

Det er sådan nogen her de gør det nærmest umuligt IKKE at knibe pga modstanden når man bevæger sig rundt  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. marts 2015

April-baby

Mor11 skriver:

Knibeøvelser er bækkenbundstræning. Vigtigt at lave for ikke fx at lide af inkontinens når du bliver ældre - eller efter fødsel. Og også for øget seksuel nydelse.  

du laver øvelsen ved at gøre som hvis du skulle holde på en prut, eller stoppe strålen når du tisser. Et godt knib skal kunne mærkes omkring både endetarm, skede og urinrør. 

Så laver jeg dem jo tit ��. Men hvor mange gange skal man gøre det om dagen? Og tak fordi du vil skrive det ��

Anmeld

5. marts 2015

Sujan

Jeg går til noget der hedder mammafit... Det er så fedt. Er sammen med en fys ude i naturen med barnevognen og så laver vi forskellige øvelser og motion med særlig fokus på bækkenbunden. 

Jeg ved at flere på holdet havde svært ved at holde på vandet da de startede.. Men man skal helst ikke starte træningen før 8 uger efter fødsel. 

Anmeld

5. marts 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
April-baby skriver:

Så laver jeg dem jo tit ��. Men hvor mange gange skal man gøre det om dagen? Og tak fordi du vil skrive det ��

Åh jeg ved faktisk ikke hvor tit eller hvor mange man bør lave. Jeg gør det egentlig bare når jeg kommer i tanke om det - hvilket er ret tit da jeg fødte for 3mdr siden og har haft ret stor fokus på det efterfølgende  

du kan evt lave nogen små "regler" for det. Fx 15 knib inden du står op, 15 knib inden du lægger dig til at sove. Knib når du er i bad, knib når du støvsuger osv men husk at være opmærksom på at du kan slippe knibet igen, mange der tror de ikke kan knibe og kommer til en gyn-fys, har faktisk myoser fordi de konstant er spændte dernede  

det er i øvrigt godt både at træne hurtige kraftige knib og lange, lige knapt så kraftige, knib. Og altid slippe knibet kontrolleret  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.