Anonym skriver:
Jeg synes ikke at jeg skal udlevere min kæreste helt herinde.. Er det ikke nok at i får at vide at det kun drejer sig om hans dom.. Det kommer ikke sagen ved hvorfor han er hvor han er.. Har fortalt tingene som det er og jeg behøver ikke gå ned i mindste detalje og bøje det i neonrør.. Er det ikke nok at i får at vide hvordan han er som person nu
Selvsagt behøver du ikke uddybe. Men jeg håber du får nogen uddybende forklaringer her når du skulle ringe.
For nej systemet er ikke sådan, at har man en dom fra tidligere så er det ensbetydende med man ikke kan tage vare på et barn osv. Men der må være sket et eller andet til jeres samtale som i kombination med din kærestes både i historie og nuværende situation har gjort sagsbehandlerne er blevet urolig. Du skriver han har kommenteret på din kæreste er umoden, det indikerer du har fortalt op nogen oplevelser og sagsbehandler har oplevet dem som en umoden ung mands handle mønstre.
Hvis sagsbehandler lige frem nævner anbringelse må der være en del sagte ord til den samtale og ikke bare em dom givet for 4 år siden
Jo det er nok din kæreste er er godt menneske nu, alle fortjener en chance og rehabilitering er absolut realistisk. Men et eller andet i den samtale har gjort sagsbehandleren har tvivlet på din kæreste er den mand du ser, og så sættes en undersøgelse i gang og med den vil din eks få oplysninger.
Men I har jo intet at frygte udover en sur eks hvis der intet er at komme efter. Og er kæresten din soulmate og I skal blive sammen altid ja så vil eksen vel alligevel få det at vide på den ene eller den anden måde. En hurtig google på navn fx
Anmeld