Må kommunen gøre som de gør??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2015

l.kjoeller

modesty skriver:

Du synes simpelthen at det er værre at lave grafitti end at banke et andet menneske??

Hvis det er rigtigt at det endte i slagsmål fordi han forsvarede en mand der slog på en kvinde så er graffiti eksempelvis også værre i min verden. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

modesty

lineog4 skriver:

Selvsagt behøver du ikke uddybe. Men jeg håber du får nogen uddybende forklaringer her når du skulle ringe.

For nej systemet er ikke sådan, at har man en dom fra tidligere så er det ensbetydende med man ikke kan tage vare på et barn osv. Men der må være sket et eller andet til jeres samtale som i kombination med din kærestes både i historie og nuværende situation har gjort sagsbehandlerne er blevet urolig. Du skriver han har kommenteret på din kæreste er umoden, det indikerer du har fortalt op nogen oplevelser og sagsbehandler har oplevet dem som en umoden ung mands handle mønstre. 

Hvis sagsbehandler lige frem nævner anbringelse må der være en del sagte ord til den samtale og ikke bare em dom givet for 4 år siden

Jo det er nok din kæreste er er godt menneske nu, alle fortjener en chance og rehabilitering er absolut realistisk. Men et eller andet i den samtale har gjort sagsbehandleren har tvivlet på din kæreste er den mand du ser, og så sættes en undersøgelse i gang og med den vil din eks få oplysninger.

Men I har jo intet at frygte udover en sur eks hvis der intet er at komme efter. Og er kæresten din soulmate og I skal blive sammen altid ja så vil eksen vel alligevel få det at vide på den ene eller den anden måde. En hurtig google på navn fx

Igen undrer jeg mig også over at en sagsbehandler nævner anbringelse som løsning - i stedet for at børnene f.eks bor hos deres far. Så han er åbenbart ikke i stand til at tage sig af dem?

Selvfølgelig kan der være tale om en misforståelse, eller en ekseptionelt upassende sagsbehandler. Men hvis ikke, må der stikke en del andre ting under end blot en kæreste med en voldsdom.

Anmeld

3. marts 2015

Anonym trådstarter

En opdatering:

kæresten og jeg fortalte det til eksen i går aftes.. Han tog det overraskende pænt og han har ikke ændret synspunkt på min kæreste.. Han synes stadig at han er en flink fyr og at børnene og jeg er heldige at have ham.. Eksen grinte og rystede på hovedet over kommunen og vi blev enige om at vi tre står sammen om at bekæmpe kommunen

Anmeld

3. marts 2015

migxher

Anonym skriver:

En opdatering:

kæresten og jeg fortalte det til eksen i går aftes.. Han tog det overraskende pænt og han har ikke ændret synspunkt på min kæreste.. Han synes stadig at han er en flink fyr og at børnene og jeg er heldige at have ham.. Eksen grinte og rystede på hovedet over kommunen og vi blev enige om at vi tre står sammen om at bekæmpe kommunen

Fint at i alle er på samme side  Men fornuftig valg selv at fortælle det til eksen, så er i ligesom kommet kommunen i forkøbet. 
Nu synes jeg bare i skal afvente og se hvad der så kommer ud af den undersøgelse fra kommunen.  Men tag det roligt. Det er slet ikke så slemt at få lavet sådan en undersøgelse. 

Anmeld

3. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

En opdatering:

Bekæmpe? Det er vel ikke en kamp? 

Det handler vel om at I sammen skal finde den bedste løsning for børnene. 

Jeg synes ærlig talt I virker enorm umodne. Samarbejd i stedet for at modarbejde - det kommer I længst med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.