Må kommunen gøre som de gør??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2015

l.kjoeller

Er ikke ekspert på området men synes godt nok ogsp det lyder lidt underligt de undersøger og informerer om dit privatliv når i ikke bor sammen og ville bestemt snakke med en advokat 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

lineog4

Fine_007 skriver:

Ts skriver, at de er tilknyttet kommunen, da hende og eks'en har kommunikations problemer. Intet tyder på mistrivsel hos børnene i min optik. 

Kan godt være jeg er dårligt oplyst men har da endnu ikke hørt om nogen der får tilknyttet sagsbehandler og tilknyttes børne og ungeafsnittet grundet dårlig kommunikation i en skilsmisse, er det ikke statsforvaltningen?

Troede kun socialforvaltningen blev tilknyttet og især børne/unge afsnittet hvis man har en bekymring - ikke alene en bekymring om forældrevne, men fx hvis et barn skal via PPR (inklusionscenteret) dvs. Der skal udløses nogen midler. Dvs. Hvor familien har behov for ekstra støtte af forskellige årsager.

Anmeld

2. marts 2015

Fine_007

lineog4 skriver:

Kan godt være jeg er dårligt oplyst men har da endnu ikke hørt om nogen der får tilknyttet sagsbehandler og tilknyttes børne og ungeafsnittet grundet dårlig kommunikation i en skilsmisse, er det ikke statsforvaltningen?

Troede kun socialforvaltningen blev tilknyttet og især børne/unge afsnittet hvis man har en bekymring - ikke alene en bekymring om forældrevne, men fx hvis et barn skal via PPR (inklusionscenteret) dvs. Der skal udløses nogen midler. Dvs. Hvor familien har behov for ekstra støtte af forskellige årsager.

Jeg er ikke klar over, hvilke forskellige instanser, der tager sig af de forskellige former for kommunikations problemer. Jeg citerede blot ts' grund til deres kontakt med kommunen, da jeg personligt synes, at man skal være meget varsom med at insinuere mistrivsel eller lignende hos børnene, blot fordi familien er tilknyttet kommunen.

Anmeld

2. marts 2015

lineog4

Fine_007 skriver:

Jeg er ikke klar over, hvilke forskellige instanser, der tager sig af de forskellige former for kommunikations problemer. Jeg citerede blot ts' grund til deres kontakt med kommunen, da jeg personligt synes, at man skal være meget varsom med at insinuere mistrivsel eller lignende hos børnene, blot fordi familien er tilknyttet kommunen.

Enig kontakt med kommune behøver på ingen måde at betyde mistrivsel, men det betyder familien har behov for hjælp på en eller anden måde - har du et barn der fx er udviklingshæmmet er du også i kontakt med kommunen og du kan være jordens bedste forældre. 

Men en dårlig skilsmisse giver ikke per automatik kontakt med kommunen, det vil være statsamtet.

Jeg ved godt der findes dårlige medarbejdere alle vegne, men ligesom jeg ikke råber mistrivsel uden grund, råber jeg heller ikke dårlig socialrådgiver uden grund. Jeg læser indlægget som der har været en snak mellem ts og socialrådgiver, og denne snak har foranlediget en bekymring hos socialrådgiveren og en del af den bekymring har været centreret om kæresten ikke fordi han har en dom, men grundet samtalen. Og socialrådgiveren skal reagere på en bekymring, og laves der et bekymringsskriv vil bio far jo også få det, og kan bekymringen kun beskrives fyldestgørende ved at henvise til dommen, ja så vil biofar jo blive oplyst.

Og det er ikke rigtigt som andre skriver, at en socialrådgiver ikke må reagere på en kæreste hvis denne ikke har adresse hos moren. De må også reagere på venner der kommer hver weeekend fx.

Anmeld

2. marts 2015

Fine_007

lineog4 skriver:

Enig kontakt med kommune behøver på ingen måde at betyde mistrivsel, men det betyder familien har behov for hjælp på en eller anden måde - har du et barn der fx er udviklingshæmmet er du også i kontakt med kommunen og du kan være jordens bedste forældre. 

Men en dårlig skilsmisse giver ikke per automatik kontakt med kommunen, det vil være statsamtet.

Jeg ved godt der findes dårlige medarbejdere alle vegne, men ligesom jeg ikke råber mistrivsel uden grund, råber jeg heller ikke dårlig socialrådgiver uden grund. Jeg læser indlægget som der har været en snak mellem ts og socialrådgiver, og denne snak har foranlediget en bekymring hos socialrådgiveren og en del af den bekymring har været centreret om kæresten ikke fordi han har en dom, men grundet samtalen. Og socialrådgiveren skal reagere på en bekymring, og laves der et bekymringsskriv vil bio far jo også få det, og kan bekymringen kun beskrives fyldestgørende ved at henvise til dommen, ja så vil biofar jo blive oplyst.

Og det er ikke rigtigt som andre skriver, at en socialrådgiver ikke må reagere på en kæreste hvis denne ikke har adresse hos moren. De må også reagere på venner der kommer hver weeekend fx.

Jeg er enig. Kommunen skal, og har, reageret på en bekymring udfra en samtale - en bekymring, der så vidt vi ved, "kun" er bundet op på en nuværende kæreste. Dét bør, efter min mening, være hovedfokusset i debatten (så børne ikke pludseligt, og helt hypotetisk, er udsat for mistrivsel). 

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

ES90 skriver:

Jeg ville kontakte en advokat, hvis jeg var dig, og lad alt kommunikation med kommunen foregå på skrift, og hav en bisidder med til møderne.

Det lyder jo helt vanvittigt, at kommunen truer med at fjerne dine børn, fordi din kæreste har en voldsdom som ligger år tilbage. 

Børnene trives jo fint, og din kæreste lyder som en godbonusfar.

Hvor ved kommunen overhovedet fra, at han er tidligere dømt?

Kommunen ved det fordi han selv er tilknyttet kommunen grundet tidligere dom... han trives ikke i fængslet så afsonede derfor på forskellige institutioner... nu er han færdig med at afsone men er stadig tilknyttet kommunen fordi han bor et sted hvor han skal lære at begå sig i samfundet og bevise at han kan... der skal han være 1 år endnu... lederen ude på stedet synes at han klare det så godt at han sagtens kan klare sig selv men det mener kommunen ikke selvom det ikke er dem som ser ham til daglig og det er kommunen som har det sidste ord... hans dom ligger 3-4 år tilbage og han er virkelig en anden person... det har taget længere tid for ham at afsone end det ellers ville gøre, fordi han netop afsonede i institution i stedet for et fængsel

Anmeld

2. marts 2015

jenny4

Måske det ville være et god sted at starte, at du henvender dig til sagsbehandleren og finder ud af hvad der helt præcist ligger til grund for hans bekymring.. Det virker som om, at I ikke har talt helt samme sprog i den samtale i har haft. Og så evt tage en bisidder med som kan være et par ekstra ører for dig..

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Der må da ligger mere i den sag end blot det du skriver? Virkelig kriminelle forældre får jo heller ikke bare fjernet deres børn blot fordi de var kriminelle og eller voldelige engang, så det lyder lidt vildt at hvis man blot er kærester med en forhenværende kriminel så bliver ens børn fjernet. Måske kommunen ved noget du ikke ved? Måske er han stadig kriminel? Eller måske har han lavet langt værre ting end han har fortalt til dig. Ellers kan jeg ikke se hvorfor kommunen skulle gå ind og blande sig. De vil jo bare børnenes bedste så der må være en god grund tænker jeg? Altså bare se på hende Nanna fra dum med kæresten Janus, malucca blev ikke fjernet fra nanna af den grund og ham Janus har da ikke altid været helt lovlydig. Det kan selfølgelig også være din kommune den er galt med, det har man jo så også hørt før :/ men du har heldigvis lægen på din side og gode udtalelser fra skole og inst vægter vist også ret højt. 

han er ikke kriminel... og jeg synes det er forargeligt at sammenligne en voldsepisode med kriminalitet

Jeg har læst hans straffeattest og der er ikke andet end vold

Anmeld

2. marts 2015

SandraXOXO

Anonym skriver:

han er ikke kriminel... og jeg synes det er forargeligt at sammenligne en voldsepisode med kriminalitet

Jeg har læst hans straffeattest og der er ikke andet end vold

Men, er det da ikke kriminelt at være voldelig? Det troede jeg, det var ihvertfald det jeg mente

Anmeld

2. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Fine_007 skriver:

Ts skriver, at de er tilknyttet kommunen, da hende og eks'en har kommunikations problemer. Intet tyder på mistrivsel hos børnene i min optik. 

Men hvordan har kommunen fået kendskab til deres kommunikationsproblemer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.