Fine_007 skriver:
Jeg er ikke klar over, hvilke forskellige instanser, der tager sig af de forskellige former for kommunikations problemer. Jeg citerede blot ts' grund til deres kontakt med kommunen, da jeg personligt synes, at man skal være meget varsom med at insinuere mistrivsel eller lignende hos børnene, blot fordi familien er tilknyttet kommunen.
Enig kontakt med kommune behøver på ingen måde at betyde mistrivsel, men det betyder familien har behov for hjælp på en eller anden måde - har du et barn der fx er udviklingshæmmet er du også i kontakt med kommunen og du kan være jordens bedste forældre.
Men en dårlig skilsmisse giver ikke per automatik kontakt med kommunen, det vil være statsamtet.
Jeg ved godt der findes dårlige medarbejdere alle vegne, men ligesom jeg ikke råber mistrivsel uden grund, råber jeg heller ikke dårlig socialrådgiver uden grund. Jeg læser indlægget som der har været en snak mellem ts og socialrådgiver, og denne snak har foranlediget en bekymring hos socialrådgiveren og en del af den bekymring har været centreret om kæresten ikke fordi han har en dom, men grundet samtalen. Og socialrådgiveren skal reagere på en bekymring, og laves der et bekymringsskriv vil bio far jo også få det, og kan bekymringen kun beskrives fyldestgørende ved at henvise til dommen, ja så vil biofar jo blive oplyst.
Og det er ikke rigtigt som andre skriver, at en socialrådgiver ikke må reagere på en kæreste hvis denne ikke har adresse hos moren. De må også reagere på venner der kommer hver weeekend fx.
Anmeld