Hej i skønne kvinder
min kæreste og jeg har været sammen i 8 mdr. og vi bor ikke sammen endnu... jeg er lidt ældre end ham og jeg har børn fra et tidligere forhold...
her i mandags var jeg oppe på kommunen på børn og unge afdelingen fordi de gerne ville høre om hvordan det står til... efter vi fik snakket lidt frem og tilbage, så sagde ham på kommunen pludselig "jeg er lidt bekymret over dit valg af kæreste.. han virker umoden.. jeg bliver nødt til at starte en undersøgelse og dermed også fortælle dine børns far om din kærestes fortid da han har krav på at vide det"
min kæreste har en voldsdom bag sig fra da han var teenager og vild men han er en HELT anden person end den gang (ellers ville jeg ikke være sammen med ham)... jeg synes ikke at han skal straffes mere for sin fortid som ikke er den person som han er i dag... han har taget sin straf og har afsonet og så skal han ikke straffes mere..
han er en bedre farrolle for børnene end deres egen far... og børnenes far er sort/hvid seer og tror ikke på at folk kan ændre sig... vi har med vilje undladt at fortælle min eks om min kærestes fortid nu hvor han ikke er sådan mere og min eks ikke kan bruge det til noget... han har kun krav på at få ting at vide som omhandler børnene... hvad der ellers sker er privat...
må kommunen gøre som de gør?? eller skal jeg brokke mig igen over at de fortæller min eks det??
Det lyder meget underligt det hele. En ting er, at iværksætte en børnefagligundersøgelse, hvis det det de en sådan der er tale om, på dette noget spinkle grundlag. Noget helt andet er at tale om anbringelse...
Sikker på du ikke har misforstået noget?
Hvis I har delt forældremyndighed er der forresten intet der står i vejen for at han taler med børnenes far om dit forhold, der er ingen tavshedspligt!! Hvis der er en bekymring for børnene, der har at gøre med din nuværende kæreste, så har han jo krav på at vide det, såfremt der er delt forældremyndighed. Og i visse tilfælde også hvis ikke der er delt forældremyndighed.
Det virker dog underligt.
Anmeld