Må kommunen gøre som de gør??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2015

migxher

det vil jeg da gøre

vores forhold påvirker ikke børnene negativt... de er mega glade for ham og han elsker dem som var de hans egne... og hvis ham og jeg er uenige, så snakker vi om tingene når børnene ikke lige er til stede... han har ALDRIG slået børnene eller mig... de kunne ikke få en bedre bonusfar

ham fra kommunen sagde også at han havde fået en udtalelse fra skolen omkring den store og skolen skrev at hun trives fint og at hun er en af de bedste i klassen og følger godt med og at hun leger godt med alle og ellers er rigtig god socialt..

han nævnte kun at han ville trække oplysninger fra læge, børnehave og skole... og så fortælle børnenes far om min kærestes baggrund og derefter finde ud af om vi skal ha hjælp eller om børnene skal fjernes

jeg har haft snakket med min læge som har fulgt børnene siden de var inde i min mave og hun blev rigtig gal på kommunen og hun synes IKKE at det kan være rigtigt og hun har ikke noget som helst at sætte en finger på og hun vil gøre alt hvad hun kan for at hjælpe os... men der skal handles hurtigt for kommunen sender brev til min eks på tirsdag om indkaldelse til samtale så han kan få det at vide om min kæreste... min læge blev så gal at hun begyndte at råbe... vidste godt at det ikke er mig som hun blev sur på men på kommunen

Medmindre der er kommet noget negativt på nogle af børnene, bekymringer af nogen art mm. har han ingen grund til at skulle lave en sådan undersøgelse. Din kærestes baggrund er i hvert fald ikke nok. Din kæreste burde slet ikke blive en del af den undersøgelse da omhandler børnene, og så selvfølgelig forældrene. Det kunne forresten godt lyde som det man kalder en paragraf 50 undersøgelse, men er ikke sikker. Og normalt bruges sådan en til at vurderer om det er nødvendigt at sætte støtte eller foranstaltninger ind i forhold til en familie og børnene, og tvangsfjernelse ligger langt ude i fremtiden, medmindre dine børne mistrives i meget stor grad. Men hvis du ellers har et godt indtryk i forhold til skole mm, og der ikke ellers er kommet nogen bekymrings henvendelser tror jeg ærlig talt ikke du har noget at frygte (: Og så synes jeg da bare du skal lade ham komme an med den undersøgelse, og vise at du er samarbejdsvillig, selvom jeg godt kan forstå at det er træls!

Men derfor må de stadig ikke rende og fortælle din eks om dit privatliv, hvem du er i et forhold med og evt ting om den person. Din kærestes fortid rager ikke din eks. Bum. Det er brud på deres tavshedspligt, og det synes jeg så sandelig at du skal fortælle dem. Og bryder de den tavshedspligt går du selvfølgelig til vedkommendes chef! Gør det meget tydelig.

Og ja, hvor ved de overhoved alt det fra om din kærestes fortid? Har du selv fortalt det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

alenemor42

De må ikke starte en undersøgelse pga. Din kæreste.... i bor ikke engang sammen

Jeg ville finde mig en bisidder og tage med.

Anmeld

2. marts 2015

SandraXOXO

Der må da ligger mere i den sag end blot det du skriver? Virkelig kriminelle forældre får jo heller ikke bare fjernet deres børn blot fordi de var kriminelle og eller voldelige engang, så det lyder lidt vildt at hvis man blot er kærester med en forhenværende kriminel så bliver ens børn fjernet. Måske kommunen ved noget du ikke ved? Måske er han stadig kriminel? Eller måske har han lavet langt værre ting end han har fortalt til dig. Ellers kan jeg ikke se hvorfor kommunen skulle gå ind og blande sig. De vil jo bare børnenes bedste så der må være en god grund tænker jeg? Altså bare se på hende Nanna fra dum med kæresten Janus, malucca blev ikke fjernet fra nanna af den grund og ham Janus har da ikke altid været helt lovlydig. Det kan selfølgelig også være din kommune den er galt med, det har man jo så også hørt før :/ men du har heldigvis lægen på din side og gode udtalelser fra skole og inst vægter vist også ret højt. 

Anmeld

2. marts 2015

Patriark

Hej i skønne kvinder

min kæreste og jeg har været sammen i 8 mdr. og vi bor ikke sammen endnu... jeg er lidt ældre end ham og jeg har børn fra et tidligere forhold...

her i mandags var jeg oppe på kommunen på børn og unge afdelingen fordi de gerne ville høre om hvordan det står til... efter vi fik snakket lidt frem og tilbage, så sagde ham på kommunen pludselig "jeg er lidt bekymret over dit valg af kæreste.. han virker umoden.. jeg bliver nødt til at starte en undersøgelse og dermed også fortælle dine børns far om din kærestes fortid da han har krav på at vide det"

min kæreste har en voldsdom bag sig fra da han var teenager og vild men han er en HELT anden person end den gang (ellers ville jeg ikke være sammen med ham)... jeg synes ikke at han skal straffes mere for sin fortid som ikke er den person som han er i dag... han har taget sin straf og har afsonet og så skal han ikke straffes mere..

han er en bedre farrolle for børnene end deres egen far... og børnenes far er sort/hvid seer og tror ikke på at folk kan ændre sig... vi har med vilje undladt at fortælle min eks om min kærestes fortid nu hvor han ikke er sådan mere og min eks ikke kan bruge det til noget... han har kun krav på at få ting at vide som omhandler børnene... hvad der ellers sker er privat...

må kommunen gøre som de gør?? eller skal jeg brokke mig igen over at de fortæller min eks det??

Det lyder meget underligt det hele. En ting er, at iværksætte en børnefagligundersøgelse, hvis det det de en sådan der er tale om, på dette noget spinkle grundlag. Noget helt andet er at tale om anbringelse...

Sikker på du ikke har misforstået noget?

Hvis I har delt forældremyndighed er der forresten intet der står i vejen for at han taler med børnenes far om dit forhold, der er ingen tavshedspligt!! Hvis der er en bekymring for børnene, der har at gøre med din nuværende kæreste, så har han jo krav på at vide det, såfremt der er delt forældremyndighed. Og i visse tilfælde også hvis ikke der er delt forældremyndighed.

Det virker dog underligt.

Anmeld

2. marts 2015

lineog4

Hej i skønne kvinder

min kæreste og jeg har været sammen i 8 mdr. og vi bor ikke sammen endnu... jeg er lidt ældre end ham og jeg har børn fra et tidligere forhold...

her i mandags var jeg oppe på kommunen på børn og unge afdelingen fordi de gerne ville høre om hvordan det står til... efter vi fik snakket lidt frem og tilbage, så sagde ham på kommunen pludselig "jeg er lidt bekymret over dit valg af kæreste.. han virker umoden.. jeg bliver nødt til at starte en undersøgelse og dermed også fortælle dine børns far om din kærestes fortid da han har krav på at vide det"

min kæreste har en voldsdom bag sig fra da han var teenager og vild men han er en HELT anden person end den gang (ellers ville jeg ikke være sammen med ham)... jeg synes ikke at han skal straffes mere for sin fortid som ikke er den person som han er i dag... han har taget sin straf og har afsonet og så skal han ikke straffes mere..

han er en bedre farrolle for børnene end deres egen far... og børnenes far er sort/hvid seer og tror ikke på at folk kan ændre sig... vi har med vilje undladt at fortælle min eks om min kærestes fortid nu hvor han ikke er sådan mere og min eks ikke kan bruge det til noget... han har kun krav på at få ting at vide som omhandler børnene... hvad der ellers sker er privat...

må kommunen gøre som de gør?? eller skal jeg brokke mig igen over at de fortæller min eks det??

Først; selvsagt må ingen sagsbehandler overskride sin tavhedspligt og fortælle din eks fortolige oplysninger om dig, dit liv osv. Så nej din eks har ikke ret til at få at vide din nye kæreste har en tidligere dom.

Med hensyn til undersøgelse og konstateringen af din kæreste virker umoden, må jo være udsprunget af en snak mellem dig og sagsbehandler. Det at du bliver indkaldt til en snak handler jo om du har en historie hos børne og ungeafsnittet. Og sagsbehandler skal jo reagere hvis der er alarmklokker der ringer og det må der have været i jeres snak.

Så umiddelbart er mit svar: nej en sagsbehandler må ikke fortælle din eks om din kæreste (med mindre det er en aftale i har lavet tidligere). Men din sagsbehandler skal reagere på en bekymring som jeres snak må have givet.

Anmeld

2. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Først; selvsagt må ingen sagsbehandler overskride sin tavhedspligt og fortælle din eks fortolige oplysninger om dig, dit liv osv. Så nej din eks har ikke ret til at få at vide din nye kæreste har en tidligere dom.

Med hensyn til undersøgelse og konstateringen af din kæreste virker umoden, må jo være udsprunget af en snak mellem dig og sagsbehandler. Det at du bliver indkaldt til en snak handler jo om du har en historie hos børne og ungeafsnittet. Og sagsbehandler skal jo reagere hvis der er alarmklokker der ringer og det må der have været i jeres snak.

Så umiddelbart er mit svar: nej en sagsbehandler må ikke fortælle din eks om din kæreste (med mindre det er en aftale i har lavet tidligere). Men din sagsbehandler skal reagere på en bekymring som jeres snak må have givet.

Men hvis der skal laves en undersøgelse går jeg ud fra det vil stå skriftligt et sted og både mor og far skal vel have denne skrivelse? (Hvs der er delt forældremyndighed)

Skal der så i den skrivelse til far slettes at der også er en bekymring for børnene grundet mors nye kæreste? 

Anmeld

2. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Der må da ligger mere i den sag end blot det du skriver? Virkelig kriminelle forældre får jo heller ikke bare fjernet deres børn blot fordi de var kriminelle og eller voldelige engang, så det lyder lidt vildt at hvis man blot er kærester med en forhenværende kriminel så bliver ens børn fjernet. Måske kommunen ved noget du ikke ved? Måske er han stadig kriminel? Eller måske har han lavet langt værre ting end han har fortalt til dig. Ellers kan jeg ikke se hvorfor kommunen skulle gå ind og blande sig. De vil jo bare børnenes bedste så der må være en god grund tænker jeg? Altså bare se på hende Nanna fra dum med kæresten Janus, malucca blev ikke fjernet fra nanna af den grund og ham Janus har da ikke altid været helt lovlydig. Det kan selfølgelig også være din kommune den er galt med, det har man jo så også hørt før :/ men du har heldigvis lægen på din side og gode udtalelser fra skole og inst vægter vist også ret højt. 

Enig. Jeg tror der er mere bag, men det kan selvfølgelig være svært at se når man står midt i det.

Derudover undrer jeg mig over at de overhovedet er tilknyttet kommunen hvis børnene stortrives? 

Anmeld

2. marts 2015

lineog4

mor:) skriver:

Men hvis der skal laves en undersøgelse går jeg ud fra det vil stå skriftligt et sted og både mor og far skal vel have denne skrivelse? (Hvs der er delt forældremyndighed)

Skal der så i den skrivelse til far slettes at der også er en bekymring for børnene grundet mors nye kæreste? 

Nej du har ret - den havde jeg ikke lige tænkt igennem  Hvis man laver et bekymringsskriv og en del af bekymringen er mors kæreste, ja så vil bio far jo blive oplyst. 

Anmeld

2. marts 2015

lineog4

SandraXOXO skriver:

Man får ikke fjernet børn alene pga tidligere domme eller for den sags skyld domme lige nu (hvis der er en anden forældre der er hjemme).

Men det er jo heller ikke alle der kommer til møde på børne og unge afsnittet, så der er en forhistorie. Og egentlig kan vi ikke sige andet end, hvis blot sagsbehandler uden anden bekymring synes at selvsagt skal biofar kende til kærestesdom så er det forkert. Men er der anden bekymring, så skal sagsbehandler selvsagt reagere.

Anmeld

2. marts 2015

Fine_007

mor:) skriver:

Enig. Jeg tror der er mere bag, men det kan selvfølgelig være svært at se når man står midt i det.

Derudover undrer jeg mig over at de overhovedet er tilknyttet kommunen hvis børnene stortrives? 

Ts skriver, at de er tilknyttet kommunen, da hende og eks'en har kommunikations problemer. Intet tyder på mistrivsel hos børnene i min optik. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.