Anonym skriver:
Ja, det har vi snakket om. Og han vil meget gerne stoppe. Han siger han gør det i smug fordi han skammer sig og ikke vil gøre mig trist. Så jeg tror og ved han gerne vil være røg fri. Bla også derfor keg slet ikke forstår han ikke kommer og siger noget.
Hvis han sagde han gerne ville ryge ville jeg acceptere det. Kan ikkE rigtig andet. Men han siger selv han IKKE vil være ryger og skammer sig over at være så svag.
Hvis han fortæller dig at han har lyst til at ryge igen/er begyndt at ryge lidt i smug, bliver han jo nødt til at stoppe. Det er forventningen fra dig og ham. Et eller andet sted er det meget typisk opførsel. Så længe du "ikke ved noget" kan han blive ved, og derfor fortæller han dig ikke noget. Han er ikke klar til at stoppe med at ryge!!
Mit bedste råd vil være at du fortæller ham at du ved at han slet ikke er stoppet med at ryge. Ingen løftede pegefingre - det er bare sådan det er. Derefter skal det ud i det åbne igen. Han er ryger.
Så KAN det være at der kommer et tidspunkt hen ad vejen hvor han bliver klar til at give rygestop et rigtigt forsøg. For det han har gang i nu er ikke et rygestop
og det eneste det resulterer i er at det bliver fuldstændig umuligt for ham faktisk at stoppe, hvis han en gang bliver klar.
Anmeld