Han ryger i smug

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2015

Anonym trådstarter

Signe-bine skriver:

:-D godt du kunne bruge det :-) Jeg kender selv tankerne. Og som du selv siger så føler man sig gjort til en streng mor der holder øje og kontrollerer, og det er meget ubehageligt, især at få den rolle overfor sin kæreste. Det er jo et forhold, ikke et diktatur. :-)

Præcis. Også bliver man skuffet når de ikke kommer og betror sig til en og fortæller hvordan de har det og hvad de går at tumler med. Det jo derfor vi er et par, fordi vi kan fortælle hinanden alt og hjælper hinanden. Ikke holder ting hemmeligt. Øv!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

Ja, det har vi snakket om. Og han vil meget gerne stoppe. Han siger han gør det i smug fordi han skammer sig og ikke vil gøre mig trist. Så jeg tror og ved han gerne vil være røg fri. Bla også derfor keg slet ikke forstår han ikke kommer og siger noget. 

Hvis han sagde han gerne ville ryge ville jeg acceptere det. Kan ikkE rigtig andet. Men han siger selv han IKKE vil være ryger og skammer sig over at være så svag. 

Hvis han fortæller dig at han har lyst til at ryge igen/er begyndt at ryge lidt i smug, bliver han jo nødt til at stoppe. Det er forventningen fra dig og ham. Et eller andet sted er det meget typisk opførsel. Så længe du "ikke ved noget" kan han blive ved, og derfor fortæller han dig ikke noget. Han er ikke klar til at stoppe med at ryge!!

Mit bedste råd vil være at du fortæller ham at du ved at han slet ikke er stoppet med at ryge. Ingen løftede pegefingre - det er bare sådan det er. Derefter skal det ud i det åbne igen. Han er ryger.

Så KAN det være at der kommer et tidspunkt hen ad vejen hvor han bliver klar til at give rygestop et rigtigt forsøg. For det han har gang i nu er ikke et rygestop og det eneste det resulterer i er at det bliver fuldstændig umuligt for ham faktisk at stoppe, hvis han en gang bliver klar.

Anmeld

27. februar 2015

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Hvis han fortæller dig at han har lyst til at ryge igen/er begyndt at ryge lidt i smug, bliver han jo nødt til at stoppe. Det er forventningen fra dig og ham. Et eller andet sted er det meget typisk opførsel. Så længe du "ikke ved noget" kan han blive ved, og derfor fortæller han dig ikke noget. Han er ikke klar til at stoppe med at ryge!!

Mit bedste råd vil være at du fortæller ham at du ved at han slet ikke er stoppet med at ryge. Ingen løftede pegefingre - det er bare sådan det er. Derefter skal det ud i det åbne igen. Han er ryger.

Så KAN det være at der kommer et tidspunkt hen ad vejen hvor han bliver klar til at give rygestop et rigtigt forsøg. For det han har gang i nu er ikke et rygestop og det eneste det resulterer i er at det bliver fuldstændig umuligt for ham faktisk at stoppe, hvis han en gang bliver klar.

Han ved godt jeg ved det. Men tror du har ret i at det skal ud i det åbne at han er ryger - algaå aådan rigtig ud i det åbne, så folk omkring os ved det igen. Så han skal stå til ansvar for det. Og ikke blot kan "snyde" os andre og sig selv ved at gøre det i smug. Hmm. Men hvordan gør jeg det? Ville ik bryde mig om at gå og fortælle folk "ja, så er han algaå ryger igen". Hvis du forstår

Anmeld

27. februar 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

Han ved godt jeg ved det. Men tror du har ret i at det skal ud i det åbne at han er ryger - algaå aådan rigtig ud i det åbne, så folk omkring os ved det igen. Så han skal stå til ansvar for det. Og ikke blot kan "snyde" os andre og sig selv ved at gøre det i smug. Hmm. Men hvordan gør jeg det? Ville ik bryde mig om at gå og fortælle folk "ja, så er han algaå ryger igen". Hvis du forstår

Jeg tror måske du har misforstået mig. Min pointe var at din mand ikke er stoppet med at ryge, og han vil (højst sandsynligt) aldrig nå til det punkt hvor han kan stoppe med at ryge, så længe han ikke ryger rigtigt. Det handler ikke om at folk omkring jer skal vide det. Det handler om at han selv skal vide det.

Hvis jeg var dig, ville jeg sige noget i retning af: Nu tager jeg beslutningen for dig: Du er ryger. Det er er sådan det er, og det er fint med mig lige nu. Så må vi se om du skal stoppe senere, men den tid den sorg. Nyd nu bare dine cigaretter

Anmeld

27. februar 2015

BinaMor

jeg har også røget i smug... fordi jeg hader når folk bliver mega skuffede og at jeg selv tænker jeg vil stoppe snart så ingen grund til at fortælle det jeg har ikke gjort det for at sårer nogen. kun fordi jeg selv var fuld af dårlig samvittighed og ikke magtede at blive bebrejdet af alle omkring mig.

Anmeld

27. februar 2015

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg tror måske du har misforstået mig. Min pointe var at din mand ikke er stoppet med at ryge, og han vil (højst sandsynligt) aldrig nå til det punkt hvor han kan stoppe med at ryge, så længe han ikke ryger rigtigt. Det handler ikke om at folk omkring jer skal vide det. Det handler om at han selv skal vide det.

Hvis jeg var dig, ville jeg sige noget i retning af: Nu tager jeg beslutningen for dig: Du er ryger. Det er er sådan det er, og det er fint med mig lige nu. Så må vi se om du skal stoppe senere, men den tid den sorg. Nyd nu bare dine cigaretter

Nej jeg tror jeg forstod dig. Kan i hvert fald godt følge dig og er også enig. 

Ja ved du hvad, det en god ide. Det vil jeg sige senere! 

Anmeld

27. februar 2015

MKN_96

Jeg tænker at det er super ærgerligt at du skal blande dig i, hvor vidt han ryger eller ej!
Som et voksent menneske er det hans eget valg, og ikke noget han behøver at forsvare overfor nogen som helst. Det er dig der skal affinde dig med at han ryger

Som eks-ryger kan jeg fortælle dig, at man IKKE har lyst til at stoppe med at ryge hvis man ryger i smug. Den dag man virkelig har motivationen til at stoppe med at ryge, der stopper man også!  Trust me!

Anmeld

27. februar 2015

Anonym trådstarter

MKN_96 skriver:

Jeg tænker at det er super ærgerligt at du skal blande dig i, hvor vidt han ryger eller ej!
Som et voksent menneske er det hans eget valg, og ikke noget han behøver at forsvare overfor nogen som helst. Det er dig der skal affinde dig med at han ryger

Som eks-ryger kan jeg fortælle dig, at man IKKE har lyst til at stoppe med at ryge hvis man ryger i smug. Den dag man virkelig har motivationen til at stoppe med at ryge, der stopper man også!  Trust me!

Hvis nu du havde læst mine svar igennem kunne du se at det ikke er fordi jeg skal "BLANDE" mig. Mit problem var at han løg omkring sit rygeri. Hvis han vil ryge, kan han bare gøre det, jeg vil bare ha han skal være ærlig omkring det. 

Anmeld

27. februar 2015

MKN_96

Anonym skriver:

Hvis nu du havde læst mine svar igennem kunne du se at det ikke er fordi jeg skal "BLANDE" mig. Mit problem var at han løg omkring sit rygeri. Hvis han vil ryge, kan han bare gøre det, jeg vil bare ha han skal være ærlig omkring det. 

Jamen det beklager jeg da så! Tag lige en slapper

Anmeld

27. februar 2015

modesty

Godaften d'damer. 

Jeg sidder med en rigtig øv fornemmelse og sådan en klump i maven og hurtig hjertebanken. Nok fordi jeg er sur, irriteret og ikke mindst mega skuffet. 

Min kæreste kvittede smøgerne for 1 år siden og jeg og han selv var mega stolte. Også for nogle måneder siden opdagede jeg han lugtede af røg ud af munden (jeg kan lugte røg på flere kilometers afstand) og først benægtede han men spurgte ham "er du sikker?" Også tilstod han at han havde røget en smøg. Blev smadder skuffet. Specielt fordi hans første svar var at fyre en løgn af. Øv. Nå men vi snakkede om det og han vidste godt det var dumt. 

Men ja det var desværre ikke en engangs forestilling. Han bliver ved med at ryge ligeså snart jeg er ude af døren. Om jeg går 10 min med hunden så kan jeg lugte han har røget. Føler han prøver at snyde mig (og sig selv, ved ikke at tage hånd om problemet) og det gør mig ked af det. Selvfølgelig gør selve smøgerne mig også sur - men det er mere ideen i at han holder op også gør det i smug som en anden teenager ligeså snart jeg vender ryggen til. Så kom dog og sig "skat ved ikke hvad jeg skal gøre. Hjælp mig. Har lyst til at ryge" så vi sammen kunne komme igennem. Stedet vælger han at skjule det. 

Årh er bare rigtig ked af det lige nu og har ikke lyst til at blive så skuffet over ham hver anden dag når jeg kan lugte det. Vi skulle egentlig se film nu men har lige sagt jeg ikke gider alligevel. Barnligt måske men mit humør bliver bare ødelagt af at han prøver at snyde mig et eller andet sted. 

Please. Hjælp. 

Jeg synes at du skal acceptere at du er sammen med en ryger. 

Jeg tænker at han nok ikke har lyst til at stoppe, men han siger det fordi han ikke vil gøre dig sur/såret. Samme årsag til at han lyver om rygeriet. Mænd er konfliktsky og den bedste måde at få dem til at være ærlige på, er at være tolerant og ikke-dømmende. Og selvom du skriver her at han må ryge alt det han vil, så er det ikke sådan du har det. Det læses tydeligt ud af dine første posts at du mener at han bør stoppe.

EDIT: Jeg har lige læst at han kun ryger 1-2 smøger hver anden dag. Jeg synes at du skal slappe HELT af og lade ham ryge hvad han har lyst til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.