Anonym skriver:
Nej. Og det klæder ham ikke for aådan plejer han ikke at være. Og ja, rugning er hans svage punkt. Jeg har selv svage punkter. Men øv. Så skal man ikke gå og love man vil stoppe og sige man inderligt ønsker det. Så føler jeg mig sku snydt!!
Først tænkte jeg du var helt vildt streng og sippet :-) Men nu har jeg læst alle dine indlæg (og de andres) og hørt alt hvad du har at sige... Og jeg kan fandme godt følge dig :-) Det er virkelig udflatterende når mennesker er så underlagt en dårlig vane, ligemeget hvad det er. Man undres virkelig over hvordan i helvede man kan have så lidt viljestyrke og ja en rygrad som en regnorm...
Jeg tror på at han gerne vil stoppe, men måske er der bare langt fra ønsket og at sige ordene til egentlig handling. Sådan er min kæreste også med rygning, og jeg har aldrig villet været efter ham og kræve at han stoppede, men har forlangt at det foregik udenfor og ikke i nærheden af vores datter.
Det er skide irriterende at høre på velmenende ord om lyst til at stoppe, når der aldrig bliver gjort noget ved det. Han er måske ligeså frustreret, om ikke andet kan han jo godt se hvor du kommer fra, når du fortæller at du har ændret vaner i forbindelse med at i gerne vil have en bebs. Det lyder som om han mangler den inderlige indre vilje - som en anden også nævnte. Man skal virkelig ville det, for at stoppe med at ryge, det er en satans vane...
Jeg selv har røget on/off i mange år, stoppet den ene måned, startet den næste. Jeg stoppede definitivt dagen før min 26 års fødselsdag, for der vidste jeg at jeg tog fat på et nyt kapitel af mit liv, hvor vi gerne ville være forældre... Og derudover synes jeg det var sindssygt vammelt at lugte røg i mit hår, i ånden og på hænderne. Ja og tøjet, alle vejne.
Nå, men din kæreste skal finde sin vilje og nosse sig sammen, for det lyder som om du accepterer det hvad end han vælger, bare han er ærlig! Så det er enten eller, og det kan du jo fortælle ham, at enten skal han stoppe helt, og ellers skal han stoppe med at ryge i smug, for enten ryger man eller også gør man ikke! Og hvis han vælger ikke at ryge, er der jo udover et utal af hjælpemidler også rygestop kurser i de fleste kommuner, og jeg tror faktisk de er gratis :-) Så er det jo bare at tilmelde sig et hold :-D
Held og lykke med det :-D