RGN skriver:
Jeg tror mange af dem som er døde har haft andre problemer end lige influenzaen.
Især taget i betragtningen af at denne skulle være mildere end andre typer af influenza.
Jeg ville faktisk være mere bekymret for at få en vaccine der ikke var særlig afprøvet end jeg ville være for at blive smittet.
Jeg tænker især på thalidomid skandalen hvor der blev født stærkt handicappede børn fordi man troede det ville hjælpe gravide.
http://da.wikipedia.org/wiki/Thalidomid
Så nej tak til ikke særligt afprøvede lægemidler herfra. 
Det kan være jeg virker lidt hys, men som farmakonom har jeg været igennem læsestof om alverdens rædselsfulde "bivirkninger" på fostre. 
jeg skal bestemt ikke have vaccinen!! reagerer i forvejen voldsomt på vacciner! men netop derfor synes jeg det er vigtigt at være opmærksom på de signaler ens krop sender én, så man hurtigt kan få behandling hvis det er nødvendigt!
Jeg har hele tiden sagt "drop nu den influenza...den er jo for filan ikke farligere end en normal influenza", men sagen er at den KAN være rigtig farlig, og særligt for gravide.. det er bare ikke offentligt gjort endnu...

Jeg ved det kun fordi min mor er en af de første til at modtage nye resultater og retningslinier i DK, så hun har naturligvis fortalt mig det, så jeg kan træffe informerede valg

Hun giver alle sine gravide de relevante informationer, selvom hun ikke "må" endnu...
SÅÅÅÅ langt ude at vi ikke får alt at vide, men sådan vil det altid være!
Anmeld