influenza a

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2009

Mira0911

Mebach skriver:

Årh Dutte, jeg....
Jeg....

...giver op!

Ha' en dejlig dag, Søtte!!!

God dag til dig også...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mebach skriver:

Arj, stop nu da.
Trådstarter skriver da ikke hun har symptomer!
Hun skriver hun er bange for det kan skade barnet!!!

Nu ved jeg hvad diverse ano'er har ment med at folk ikke nærlæser indlæggene, før der bliver svaret.

jeg skriver heller ikke at der står hun HAR symptomer (så det er jo ikke kun trådstarters indlæg der skal nærlæses)
Jeg skriver lige det samme igen, og kommer med forklaringen:

"Jeg går ud fra (måske forkert) at trådstarter er nervøs for at være, eller blive smittet, så jeg synes da bestemt vagtlægen er et godt bud, hvis førstnævnte er tilfældet!"

Jeg begrunder det med at ano skriver hun er meget bange for influenza A og beder nogen beskrive symptomerne.
Og jeg kan GODT forstå hun er bange for at skade barnet. For det KAN netop være farligt for en lille bebs hvis mor bliver syg!

Anmeld

30. august 2009

Rasmine

Caroline86 skriver:

jeg skriver heller ikke at der står hun HAR symptomer (så det er jo ikke kun trådstarters indlæg der skal nærlæses)
Jeg skriver lige det samme igen, og kommer med forklaringen:

"Jeg går ud fra (måske forkert) at trådstarter er nervøs for at være, eller blive smittet, så jeg synes da bestemt vagtlægen er et godt bud, hvis førstnævnte er tilfældet!"

Jeg begrunder det med at ano skriver hun er meget bange for influenza A og beder nogen beskrive symptomerne.
Og jeg kan GODT forstå hun er bange for at skade barnet. For det KAN netop være farligt for en lille bebs hvis mor bliver syg!

Arj, kom nu lige ind i kampen da!
Jeg er da også bange for at få kræft, men derfor ringer jeg da ikke til vagtlægen???

Anmeld

30. august 2009

Moderator

Mebach skriver:

Arj, kom nu lige ind i kampen da!
Jeg er da også bange for at få kræft, men derfor ringer jeg da ikke til vagtlægen???

nu tror jeg så heller ikke det er relevant på samme måde, da kræft ikke smitter, ikke er en akut sygdom ligesom influenza, ikke er noget de kan undersøge nu og her. Og desuden er det vist sjældent vi har kræft epedemi i DK -heldigvis
Jeg synes jeg er HELT inde i kampen, netop derfor jeg synes man skal være på den sikre side!
Hvis du endnu ikke har forstået hvad mit svar betyder, og i tilfælde af at trådstarter så heller ikke gør, skærer jeg det lige endnu mere ud:

"Ano, hvis du er bange for at du har influenza, synes jeg du skal ringe til vagtlægen og blive sat i TamiFlu behandling hurtigst muligt! Det KAN være farligt for både dig og baby hvis du er smittet, så der er ingen grund til at tage nogen unødvendige chancer! symptomerne er ligesom ved alm. influenza, hovedpine, feber (over 38, tror jeg de siger), ondt i halsen og snot i hovedet.. ofte er det ikke influenza, men forkølelse, som mange også lider af lige nu, men igen må jeg sige: hvorfor tage chancen?
Jeg håber ikke du er smittet eller bliver det! Du skal nyde din graviditet og din guldklump når h*n kommer til verden! God bedring hvis du er sløj "

Knus Caroline

Anmeld

30. august 2009

Diana...

Anonym skriver:

nej, det har jeg også hørt.... men det er bare fordi jeg er bange for at det kan skade mit barn,....

må snakke med jm næste gang..... tak

Det kan jeg godt forstå, Men tror faktisk det er mere beskyttet inden i dig end her ude tror jeg... Men synes helt klart du skal snakke med din jdm de er så gode til at berolige en og snakke med.

Kram

Anmeld

30. august 2009

Diana...

Jeg synes altså det lige i overkanten at ringe til vagtlægen jeg synes heller at du skal snakke med din jdm el egen læge og blive beroliget lidt.

Knus Diana 

Anmeld

30. august 2009

Mira0911

Diana... skriver:

Jeg synes altså det lige i overkanten at ringe til vagtlægen jeg synes heller at du skal snakke med din jdm el egen læge og blive beroliget lidt.

Knus Diana 

Har fået høvl over det...

Anmeld

30. august 2009

Moderator

vil lige give dig (trådstarter) det her link:

http://www.sst.dk/Nyhedscenter/Nyheder/2009/Gravide_risikogruppe_influenzaA.aspx

Der står at du skal kontakte læge hvis du får influenza symptomer eller nogen anden i husstanden gør

Anmeld

30. august 2009

Moderator

og det her
taget fra sundhed.dk:

Ved mistanke om smitte med Influenza A (H1N1), skal du henvende dig telefonisk til egen læge eller Lægevagten.  Du skal altså ikke møde op i venteværelset hos egen læge, vagtlægen eller på sygehuset, da du derved risikerer at bringe eventuel smitte videre til andre patienter.

Anmeld

30. august 2009

Rasmine

Dutte84 skriver:

Har fået høvl over det...

Eh Dutte?
Har du læst hvad Diana skriver.

Synes i øvrigt ikke du har fået høvl?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.