influenza a

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2009

Rasmine

Dutte84 skriver:

Prøv og ring til vagtlægen... De kan hvert fald komme ned et svar om det...
Jeg kan desværre ikke svare på det...
Har du prøvet at kigge på netdoktor?

VAGTLÆGEN???????????????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2009

Mira0911

Mebach skriver:

VAGTLÆGEN???????????????

Hvem skulle personen ellers ringe til? Sin mor?

Anmeld

30. august 2009

Rasmine

Dutte84 skriver:

Hvem skulle personen ellers ringe til? Sin mor?

Mener du det er AKUT???

Anmeld

30. august 2009

Mira0911

Mebach skriver:

Mener du det er AKUT???

Nææh.... Men det lyder på trådstarter at h*n muligvis havde symptomer efter første linie der bliver skrevet....

Anmeld

30. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
RGN skriver:

Det er ikke specielt farligt for dit barn.
Gravide har nedsat immunforsvar og det tager længere gid for os at blive raske.
Men dit barn dør ikke af det. Du får nok bare 14 dage i sengen i stedet for de sædvanlige 7.
Generelt dør folk ikke af influenza medmindre de er meget svage eller den kombineres med en anden influenza type og det sker heldigvis ikke så tit.
Og slet ikke i et land med så høj hygiejne som i Danmark. (Selvom folk skal lære at blive bedre til at vaske hænder) Hehe..

nu vil jeg ikke være lyseslukker, men de nyeste studier fra USA viser at 3 ud af 10 af de smittede gravide kvinder dør af influenza A.. Det kan selvfølgelig være fordi de har fejlet andet eller i forvejen har været svækkede el. lign, men det siger de nyeste studier altså! de er endnu ikke offentliggjort i DK (hvilket gør mig vred, når lægerne har fået det at vide!! så skal vi gravide sgu også have lov til at vide det)!
Jeg ville tage en snak med din egen læge! de nyeste anbefalinger/retningslinier fra sundhedsstyrelsen er at gravide skal have vaccinen så snart den kommer på markedet, og at der desværre godt kan være konsekvenser for bebser hvis du bliver syg. Der har været snak om sygdomme som autisme, skitzofreni, og andre psykiske lidelser, men så vidt jeg ved er det ikke bekræftet!
Jeg har TamiFlu liggende herhjemme til hvis jeg skulle blive smittet, eller hvis nogen i min omgangskreds gør! Tal med din læge, bed om at få alle info så du har alle facts at forholde dig til

Knus Caroline, 14+2 og selv er bekymret, men ikke bange, for influenza!

Anmeld

30. august 2009

Rasmine

Dutte84 skriver:

Nææh.... Men det lyder på trådstarter at h*n muligvis havde symptomer efter første linie der bliver skrevet....

Tager du gas på mig?
Hvor skriver trådstarter noget om symptomer? -Andet end HUN er gravid?

Anmeld

30. august 2009

Mira0911

Mebach skriver:

Tager du gas på mig?
Hvor skriver trådstarter noget om symptomer? -Andet end HUN er gravid?

Nej tager ikke gas på dig!
Her er sætningen, som jeg synes ano får til at lyde som om der er muligvis er symptomer....

jeg er gravid og skal føde d. 5/12 og er meget bange for influenza a
nogen der kan fortælle mig symtomer?

Anmeld

30. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mebach skriver:

Mener du det er AKUT???

Mega akut, hvis trådstarter rent faktisk har symptomer!!!
Jeg går ud fra (måske forkert) at trådstarter er nervøs for at være, eller blive smittet, så jeg synes da bestemt vagtlægen er et godt bud, hvis førstnævnte er tilfældet!
Desværre bliver vi i DK ikke ordentligt informeret om  farerne ved influenza A og graviditet

Anmeld

30. august 2009

Rasmine

Dutte84 skriver:

Nej tager ikke gas på dig!
Her er sætningen, som jeg synes ano får til at lyde som om der er muligvis er symptomer....

jeg er gravid og skal føde d. 5/12 og er meget bange for influenza a
nogen der kan fortælle mig symtomer?

Årh Dutte, jeg....
Jeg....

...giver op!

Ha' en dejlig dag, Søtte!!!

Anmeld

30. august 2009

Rasmine

Mega akut, hvis trådstarter rent faktisk har symptomer!!!
Jeg går ud fra (måske forkert) at trådstarter er nervøs for at være, eller blive smittet, så jeg synes da bestemt vagtlægen er et godt bud, hvis førstnævnte er tilfældet!
Desværre bliver vi i DK ikke ordentligt informeret om  farerne ved influenza A og graviditet

Arj, stop nu da.
Trådstarter skriver da ikke hun har symptomer!
Hun skriver hun er bange for det kan skade barnet!!!

Nu ved jeg hvad diverse ano'er har ment med at folk ikke nærlæser indlæggene, før der bliver svaret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.