RGN skriver:
Det er ikke specielt farligt for dit barn.
Gravide har nedsat immunforsvar og det tager længere gid for os at blive raske.
Men dit barn dør ikke af det. Du får nok bare 14 dage i sengen i stedet for de sædvanlige 7.
Generelt dør folk ikke af influenza medmindre de er meget svage eller den kombineres med en anden influenza type og det sker heldigvis ikke så tit.
Og slet ikke i et land med så høj hygiejne som i Danmark. (Selvom folk skal lære at blive bedre til at vaske hænder) Hehe..
nu vil jeg ikke være lyseslukker, men de nyeste studier fra USA viser at 3 ud af 10 af de smittede gravide kvinder dør af influenza A..

Det kan selvfølgelig være fordi de har fejlet andet eller i forvejen har været svækkede el. lign, men det siger de nyeste studier altså! de er endnu ikke offentliggjort i DK (hvilket gør mig vred, når lægerne har fået det at vide!! så skal vi gravide sgu også have lov til at vide det)!
Jeg ville tage en snak med din egen læge! de nyeste anbefalinger/retningslinier fra sundhedsstyrelsen er at gravide skal have vaccinen så snart den kommer på markedet, og at der desværre godt kan være konsekvenser for bebser hvis du bliver syg. Der har været snak om sygdomme som autisme, skitzofreni, og andre psykiske lidelser, men så vidt jeg ved er det ikke bekræftet!

Jeg har TamiFlu liggende herhjemme til hvis jeg skulle blive smittet, eller hvis nogen i min omgangskreds gør! Tal med din læge, bed om at få alle info så du har alle facts at forholde dig til
Knus Caroline, 14+2 og selv er bekymret, men ikke bange, for influenza!
Anmeld