At miste håbet og derimod opgive.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2015

Mynthe_Mus

modesty skriver:

Det er videnskabeligt bevist at det ingen forskel gør på graviditetschancerne om man er afslappet eller nervøs/anspændt/stresset.

Og fertilitetsbehandling er ikke meget dyrt i Danmark, det er stort set gratis det første lange stykke tid.

Og ja det er gratis til nogle behandlinger FØRSTE baby.... du går nok i små sko, hvad???? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2015

modesty

Jeg er så uenige i dit svare. 

- Jeg har mange veninder der har PCOS, og de siger alle det samme, så snart de lagde det lidt på hylden, var der gevinst hurtigt efter. 

- Også mange der adoptere, bliver pludselig gravide af sig selv, FORDI DE SLAPPER AF. 

- Vis men artikel der siger det ikke passer? 

- Det samme er når man er stress, så er immunforsvaret lidt ned, og derfor bliver man nemmere forkølet, når der går noget rundt på arbejdespladsen osv. 

- Psyken har såååååååå meget at sige,  for meget kortisol (Frem provokeret af stress )er en dårlig tilstand. 

"En ny undersøgelse der netop er offentliggjort viser at stressede kvinder ikke har en større eller mindre risiko for at blive gravide. 

Man mener dog at et meget højt stressniveau i sjældne tilfælde kan give kvinder hormonforstyrrelser, sådan at deres cyklus bliver påvirket, og give disse kvinder uregelmæssige ægløsninger." 

Jeg kan desværre ikke finde en kilde til selve undersøgelsen, som dette link henviser til. Men jeg husker undersøgelsen for nogle år tilbage (den var stor, og var vist australsk) som viste at kun ekstrem stress hos kvinder der blev udsat for f.eks vold eller trusler om vold, kunne påvirke fertiliteten. Og det var fordi ægløsningen forrykkede sig og man ikke havde sex på det korrekte tidspunkt - og altså IKKE fordi ægget ikke blev befrugtet/satte sig fast.

http://www.min-mave.dk/artikel/fertilitet/tips-til-at-blive-gravid/kan-stress-paavirke-fertilitete.html

Jeg snakkede med overlægen på Rigshospitalets fertilitetsafdeling som bekræftede at patienter under hårdt psykisk pres ikke har sværere ved at blive gravide end dem der er bedre til ikke at lade sig gå på af behandlingen.

Der er også mange der mener at de er blevet gravide fordi de har brugt akupunktur. Men igen - det er videnskabeligt bevist at akupunktur ingen effekt har på graviditetschancerne (Riget lavede en kæmpe undersøgelse for cirka 5 år siden). Sådanne overbevisninger handler om (over)tro og ikke om fakta. 

Dem der bliver gravide fordi de pludselig slapper af, bliver ikke gravide fordi de pludselig slapper af, men fordi tiden går. Og rent statistisk vil der jo være en større procentdel der bliver gravide som tiden går, det er ren matematik.

Og nej, jeg går bestemt ikke i små sko, jeg går bare ind for fakta fremfor tro og følelser. 

Anmeld

26. februar 2015

modesty

Mynthe_Mus skriver:

Og ja det er gratis til nogle behandlinger FØRSTE baby.... du går nok i små sko, hvad???? 

Nu omhandler tråden jo også et par som er ved at få deres første baby, og det var TS du henvendte dig til, så... 

Anmeld

26. februar 2015

Mynthe_Mus

modesty skriver:

"En ny undersøgelse der netop er offentliggjort viser at stressede kvinder ikke har en større eller mindre risiko for at blive gravide. 

Man mener dog at et meget højt stressniveau i sjældne tilfælde kan give kvinder hormonforstyrrelser, sådan at deres cyklus bliver påvirket, og give disse kvinder uregelmæssige ægløsninger." 

Jeg kan desværre ikke finde en kilde til selve undersøgelsen, som dette link henviser til. Men jeg husker undersøgelsen for nogle år tilbage (den var stor, og var vist australsk) som viste at kun ekstrem stress hos kvinder der blev udsat for f.eks vold eller trusler om vold, kunne påvirke fertiliteten. Og det var fordi ægløsningen forrykkede sig og man ikke havde sex på det korrekte tidspunkt - og altså IKKE fordi ægget ikke blev befrugtet/satte sig fast.

http://www.min-mave.dk/artikel/fertilitet/tips-til-at-blive-gravid/kan-stress-paavirke-fertilitete.html

Jeg snakkede med overlægen på Rigshospitalets fertilitetsafdeling som bekræftede at patienter under hårdt psykisk pres ikke har sværere ved at blive gravide end dem der er bedre til ikke at lade sig gå på af behandlingen.

Der er også mange der mener at de er blevet gravide fordi de har brugt akupunktur. Men igen - det er videnskabeligt bevist at akupunktur ingen effekt har på graviditetschancerne (Riget lavede en kæmpe undersøgelse for cirka 5 år siden). Sådanne overbevisninger handler om (over)tro og ikke om fakta. 

Dem der bliver gravide fordi de pludselig slapper af, bliver ikke gravide fordi de pludselig slapper af, men fordi tiden går. Og rent statistisk vil der jo være en større procentdel der bliver gravide som tiden går, det er ren matematik.

Og nej, jeg går bestemt ikke i små sko, jeg går bare ind for fakta fremfor tro og følelser. 

Jeg er ikke enige, i hvad der blevet skrevet der. - Jeg har været omringet af en masse kvinder der kæmpe for, at blive gravide, så lige pludselig sker det, når man ikke stress alt for meget om det. 

"Er dog enige i, at selvfølge til de kvinder der har lukket æggeleder osv. skal man ikke sige, det klarer i selv. 

Men hende der skriver ind her fejler ikke noget. Uforklarlig barnløshed. 

En artikel. Hvordan kan stress forhindre gravidtet; 

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvordan-kan-stress-forhindre-graviditet

Om hvor dårligt stress er: 

http://videnskab.dk/krop-sundhed/stress-oger-risiko-misdannede-born

Samt sagde min gynækolog, at det var vigtigt, da vi vilde starte på projekt baby, at vi tog det stille, og roligt. Og ikke sagde indenfor 1 år Skal jeg være mor! osv. At kroppen ikke blev stresset. 

Anmeld

26. februar 2015

grinny

Man mister håbet, men det kommer igen!

Jeg har mistet det mange gange, så lige nu er det hele sat på pause. Vi orker ikke mere nu, nu vil vi bare gerne være et par uden at tænke på hormoner, lange køreture og skanninger.

Det er hårdt at tage skridtet til pause, men nu er min første cyklus gået og jeg har det rart.

Hæng i! Håbet og troen skal nok komme tilbage 

Anmeld

26. februar 2015

pussekat

Os&lilledig skriver:

Til alle jer i fertilitets behandling..
Hvordan bevarede i håbet..? Og gav i op af og til..? Hvordan taklede i, når andre omkring jer, blev gravide??

Jeg har bare et par dage, hvor jeg ikke kan mere
Igang 5 forsøg. Gravid i 3 forsøg men endte i MA..

Alt i vores liv omhandler ventetid, klinikbesøg, lange køretur på 200 km pr besøg, penge, mange penge, medicin. Nerverne uden på tøjet, stress og vente tid. Og så alle nederlagene..

Hvorfor må vi ikke blive forældre

hejsa

det er øvøv vi give ikke kamp mere her da vi her så også kamp i 10 år nu og her være gravid to gang som er end i sa og en bio som være en hjemmelave en og her 21 førsøg så vi må sige at vi her prøve når da og her også prøve donesæd også 2 gang og vi kan hele ikke abopter hele øvøv da jeg her en syg som gør det 

den pis lov så kom der en vil vi bliv glad med vi gør ikke mere for det da

Anmeld

26. februar 2015

Holst85

Os&lilledig skriver:

Vores klinik køre lidt samme procedure hver gang.. Samme mængde hormon og næsten samme størrelse follikel. Denne gang prøvede de dog efter ægløsning, istedet for før ægløsning..  Skal til samtale hos en ny klinik i næste måned.. Håber virkelig de kan trylle <3 

Øv hvilken klinik var det?

der jeg er prøver hver gang med nyt, i forhold til hormoner jeg skal have 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.