Jeg er så uenige i dit svare.
- Jeg har mange veninder der har PCOS, og de siger alle det samme, så snart de lagde det lidt på hylden, var der gevinst hurtigt efter.
- Også mange der adoptere, bliver pludselig gravide af sig selv, FORDI DE SLAPPER AF.
- Vis men artikel der siger det ikke passer? 
- Det samme er når man er stress, så er immunforsvaret lidt ned, og derfor bliver man nemmere forkølet, når der går noget rundt på arbejdespladsen osv.
- Psyken har såååååååå meget at sige, for meget kortisol (Frem provokeret af stress )er en dårlig tilstand.
"En ny undersøgelse der netop er offentliggjort viser at stressede kvinder ikke har en større eller mindre risiko for at blive gravide.
Man mener dog at et meget højt stressniveau i sjældne tilfælde kan give kvinder hormonforstyrrelser, sådan at deres cyklus bliver påvirket, og give disse kvinder uregelmæssige ægløsninger."
Jeg kan desværre ikke finde en kilde til selve undersøgelsen, som dette link henviser til. Men jeg husker undersøgelsen for nogle år tilbage (den var stor, og var vist australsk) som viste at kun ekstrem stress hos kvinder der blev udsat for f.eks vold eller trusler om vold, kunne påvirke fertiliteten. Og det var fordi ægløsningen forrykkede sig og man ikke havde sex på det korrekte tidspunkt - og altså IKKE fordi ægget ikke blev befrugtet/satte sig fast.
http://www.min-mave.dk/artikel/fertilitet/tips-til-at-blive-gravid/kan-stress-paavirke-fertilitete.html
Jeg snakkede med overlægen på Rigshospitalets fertilitetsafdeling som bekræftede at patienter under hårdt psykisk pres ikke har sværere ved at blive gravide end dem der er bedre til ikke at lade sig gå på af behandlingen.
Der er også mange der mener at de er blevet gravide fordi de har brugt akupunktur. Men igen - det er videnskabeligt bevist at akupunktur ingen effekt har på graviditetschancerne (Riget lavede en kæmpe undersøgelse for cirka 5 år siden). Sådanne overbevisninger handler om (over)tro og ikke om fakta.
Dem der bliver gravide fordi de pludselig slapper af, bliver ikke gravide fordi de pludselig slapper af, men fordi tiden går. Og rent statistisk vil der jo være en større procentdel der bliver gravide som tiden går, det er ren matematik.
Og nej, jeg går bestemt ikke i små sko, jeg går bare ind for fakta fremfor tro og følelser.