At miste håbet og derimod opgive.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2015

Os&lilledig

esioul skriver:

nej

Ja så giver der ikke meget mening.. :/ 

Jeg glæder mig bare til samtalen med den nye klinik. Håber de kan udvikle mirakler.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2015

April-baby

Os&lilledig skriver:

Det er os desværre en fysisk umulighed at prøve hjemme.. 

Når man først er i fertilitets behandling. Så kan man ikke få sig selv til at stoppe eller holde pause.. Men det forstår vist kun par som står i det  

Var os bare en tanke (:

Anmeld

26. februar 2015

Kløver

Os&lilledig skriver:

Til alle jer i fertilitets behandling..
Hvordan bevarede i håbet..? Og gav i op af og til..? Hvordan taklede i, når andre omkring jer, blev gravide??

Jeg har bare et par dage, hvor jeg ikke kan mere
Igang 5 forsøg. Gravid i 3 forsøg men endte i MA..

Alt i vores liv omhandler ventetid, klinikbesøg, lange køretur på 200 km pr besøg, penge, mange penge, medicin. Nerverne uden på tøjet, stress og vente tid. Og så alle nederlagene..

Hvorfor må vi ikke blive forældre

Åh kæmpe kram herfra

hvis jeg husker rigtigt var i ikke 2 kvinder som ønskede barn sammen, i så tilfælde tænker jeg om muligheden er der for at den anden prøver at opnå graviditet? Behandling er så hårdt for kroppen så måske det kunne hjælpe. Eller (kender ikke reglerne omkring dette) men den ene får taget æg ud, den anden prøver at opnå graviditet med det befrugtede æg, måske det kunne være en mulighed. 

Er i ikke et lesbisk par må i på forkant undskylde hvis jeg husker forkert 

uanset krydser jeg fingre for at i snart får jeres ønske opfyldt 

ved at for nogle hjælper køreste oplevelser, feks ture i biffen, ud at spise, lidt væk- tur i sommer hus, spaophold osv 

Anmeld

26. februar 2015

o1Mutte

Os&lilledig skriver:

Hold da op.. Åh Gud.. For helt dårlig samvittighed over at være så forkælet at jeg allerede har fået nok.. Åh det gør helt ondt at høre. Sender de aller bedste tanker til dig! Du fortjener snart en lille stjerne 

Det er helt okay. Jeg har været ved at opgive mange gange undervejs. Men man er stærkere end man tror

Anmeld

26. februar 2015

Jibbe

Jeg har ikke læst alle svar, men jeg tænker altid på ønskebørn74 når sådanne tråde kommer op. De gav ikke op. De kæmpede i 10 år tror jeg det var og er idag belønnet med tvillinger! Giv ikke op! Det kan lykkes. 

Anmeld

26. februar 2015

Os&lilledig

Årgangs Mor skriver:

Åh kæmpe kram herfra

hvis jeg husker rigtigt var i ikke 2 kvinder som ønskede barn sammen, i så tilfælde tænker jeg om muligheden er der for at den anden prøver at opnå graviditet? Behandling er så hårdt for kroppen så måske det kunne hjælpe. Eller (kender ikke reglerne omkring dette) men den ene får taget æg ud, den anden prøver at opnå graviditet med det befrugtede æg, måske det kunne være en mulighed. 

Er i ikke et lesbisk par må i på forkant undskylde hvis jeg husker forkert 

uanset krydser jeg fingre for at i snart får jeres ønske opfyldt 

ved at for nogle hjælper køreste oplevelser, feks ture i biffen, ud at spise, lidt væk- tur i sommer hus, spaophold osv 

Du husker fuldstændig rigtigt..  

vi ønsker overhoved ikke at bytte kroppe med henblik på graviditet (personlige årsager) men jo det var da en mulighed i sidste ende. Men der ender vi kun, hvis vi får afvide at jeg ikke kan overhoved..

I Danmark må man ikke få ægdonation fra sin kæreste det er mange lesbiske par som have meget stor glæde af dette..   Desværre.. Jeg ved at jeg godt kan blive gravid, så vi giver ikke op.. Men NØJ det er hårdt for alle. 

Anmeld

26. februar 2015

Os&lilledig

Jibbe skriver:

Jeg har ikke læst alle svar, men jeg tænker altid på ønskebørn74 når sådanne tråde kommer op. De gav ikke op. De kæmpede i 10 år tror jeg det var og er idag belønnet med tvillinger! Giv ikke op! Det kan lykkes. 

Hvor er det smukt ❤️ 

jeg giver ikke op, for det SKAL lykkes..!!! Men nogle dage er bare meget hårdere end andre  

Anmeld

26. februar 2015

Os&lilledig

o1Mutte skriver:

Det er helt okay. Jeg har været ved at opgive mange gange undervejs. Men man er stærkere end man tror

Drømmen om at blive mor er så stærk, at man ikke giver op selvom man virkelig bare tænker "fuck det hele"

Anmeld

26. februar 2015

LilleMie

Os&lilledig skriver:

Hvordan bevarede i håbet..? Og gav i op af og til..? Hvordan taklede i, når andre omkring jer, blev gravide??

Alt i vores liv omhandler ventetid, klinikbesøg, lange køretur på 200 km pr besøg, penge, mange penge, medicin. Nerverne uden på tøjet, stress og vente tid. Og så alle nederlagene..

Ja, jeg giver lidt op af og til, og har ind i mellem dårlige dage, hvor jeg slet ikke tror på, at vi får et barn mere og bare har lyst til at give op. Men jeg har endnu ikke givet rigtigt op, vi har kun 1 ICSI forsøg bag os endnu i behandlingsverdenen og er i gang med forsøg nr. 2 (i alt har vi prøvet i knap 2 år på at få nr. 2), så der er stadig håb! Og vi har betalt for 3 forsøg, så vi giver ikke op inden

Det er lidt forskelligt, hvordan jeg takler, at folk bliver gravide. Hvis det er første barn, gør det faktisk ikke helt så meget, her kommer stikket mere, når folk fortæller, at de venter barn nr. 2 - for det er jo det, som vi ønsker! Men jeg kan endnu stadig glæde mig på andres vegne, jeg kan godt snakke graviditeter osv., selvom jeg indeni er misundelig. De fleste ved heldigvis, at vi er i behandling, så det gør det hele lidt lettere i sådanne situationer. Og så prøver jeg at vende mine tanker til det faktum, at det, at de får et barn, ikke er ensbetydende med, at vi så ikke kan få et + at det jo ikke er deres skyld, at det ikke vil lykkes for os. Jeg vil da ønske, at det var mig, der var i deres sko og stolt kunne vise maven frem, men jeg prøver at være som jeg ville ønske andre var, hvis jeg var den gravide. Det kan være lidt hårdt til tider, og måske det ændrer sig, når/hvis vi kommer længere i processen uden en graviditet.

Mit liv drejer sig i høj grad også om behandlingerne, det fylder bare så meget, sprøjter og/eller tabletter hele tiden, ventetid på start, ventetid på testdag, skuffelse over testsvar, scanninger i tide og utide (bliver scannet hver 2.-3. dag for tiden), osv. osv. Det er til at blive idiot af ind i mellem. Og så især bare uvisheden - kommer der overhovedet noget ud af alt det her???

Men hæng i, det skal nok lykkes for jer!! Jeg sender det største kram jeres vej, og mange krydsede fingre for, at jeres ventetid og alle behandlingerne snart er slut 

Anmeld

26. februar 2015

Mille:)

Os&lilledig skriver:

Hvor kan jeg godt følge dig...  vi har kæmpet i 2,5 år, hvoraf de 1,5 er i behandlingsverden...

Alle omkring os bliver gravide... alle... og ved nogle var det ikke planlagt...

Jeg bliver jo glade på deres vegne... men giver også mig selv lov til at græde og bare hade alt og alle...

Vi har også lang transport og hvor er jeg lykkelig for min paragraf 56 og kollegaer der bare er der for en...

Jeg bøvler ekstrem med ALLE bivirkninger... og hvor ville jeg dog glædelig have kvalme osv hvis jeg bare var gravid...

Kender dig ikke, men ville lige sende et

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.