At miste håbet og derimod opgive.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2015

Kløver

Os&lilledig skriver:

Du husker fuldstændig rigtigt..  

vi ønsker overhoved ikke at bytte kroppe med henblik på graviditet (personlige årsager) men jo det var da en mulighed i sidste ende. Men der ender vi kun, hvis vi får afvide at jeg ikke kan overhoved..

I Danmark må man ikke få ægdonation fra sin kæreste det er mange lesbiske par som have meget stor glæde af dette..   Desværre.. Jeg ved at jeg godt kan blive gravid, så vi giver ikke op.. Men NØJ det er hårdt for alle. 

Åh kan jeg godt forstå i synes. Og uanset hvad årsagen er forstår jeg godt i ønsker at kæmpe 

forstår slet ikke det ikke er lovligt, tænker jo netop det giver begge mødre større mulighed for sammenføring tilknytning til barnet og som fælles projekt på mere ligelig fod som heteroseksuelle par. Men er også meget for at man støtter og hjælper forældrepar uanset om man er 2 af hver sit køn eller af samme køn og især ved de par hvor den enes æg måske ikke kan bruges giver man fantastiske muligheder, forstår ikke at man ikke kan udnytte den mest ligetil og i mine øjne bedre løsning end feks fremmede doneræg. Men alt det her er jo en hel anden snak  

håber meget for jer at det snart lykkedes 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2015

modesty

Til alle jer i fertilitets behandling..
Hvordan bevarede i håbet..? Og gav i op af og til..? Hvordan taklede i, når andre omkring jer, blev gravide??

Jeg har bare et par dage, hvor jeg ikke kan mere
Igang 5 forsøg. Gravid i 3 forsøg men endte i MA..

Alt i vores liv omhandler ventetid, klinikbesøg, lange køretur på 200 km pr besøg, penge, mange penge, medicin. Nerverne uden på tøjet, stress og vente tid. Og så alle nederlagene..

Hvorfor må vi ikke blive forældre

Forstår jeg det korrekt at I er i gang med inseminering og er på 5. forsøg, hvoraf du er blevet gravid 1 gang?

Det er ikke for at nedgøre din frustration (tværtimod for at give dig håb), men det svarer jo til at et heteroseksuelt par har prøvet i 5 mdr. (blot med en anelse bedre vilkår). Og det er jo slet ikke særlig meget. Derudover er det faktisk en god ting at du er blevet gravid i et af forsøgene, da det viser at du er modtagelig.

Jeg har en singleveninde som blev gravid i 7. IUI og en anden veninde som netop har fået at vide at hun ikke er blevet gravid i sit 4. forsøg.

Det er altså slet ikke unormalt at der skal så mange forsøg til. Så jeg tænker at det er ALT for tidligt at opgive håbet.  Men jeg kan sagtens forstå at ventiden er hård (vi var selv i IVF behandling).

Må jeg spørge hvorfor I skal betale selv?

Anmeld

26. februar 2015

Mynthe_Mus

Jeg har nedsat fertilitet pga. af PCOS.

- Så mange år af mit liv har jeg tænkte det ender nok med en adoptere. HELDIGVIS sagde kæreste det var okay 

- Jeg har læste mange artikler og blog om kvinder der siger de første blev gravide efter de  "havde givet op" ment sådan , at de slappede af, stressede ned. - Når kroppen er fuldt med stress hormoner (Kortisol), tænker den ikke det er et perfekte tidspunkt, at blive gravid! 

- Vi havde en plan prøve et år, og når det ikke virker prøve fertilitet behandling. 

- Jeg var i ulande i de 3 måneder hvor jeg gik af p -piller og jeg fik INGEN menstruation, og når jeg kom hjem, bliver der dyrket en masse sex. - Til vores store overraskelse var der EN BABY! efter 1 måned sammen  jeg er nu 25 uger 

- Det jeg prøver, at sige, i har nok ikke mange penge pga. fertilitet behandling, det er meget dyrt. 

- Men om det er muligt; Tage på en ferie sammen :-) og læg baby projekt på hylden, og nyde hinanden, og gerne dyrke en masse sex, om der er stemning for det :-) 

Held og lykke  

Anmeld

26. februar 2015

Carina:-)

Mynthe_Mus skriver:

- Så mange år af mit liv har jeg tænkte det ender nok med en adoptere. HELDIGVIS sagde kæreste det var okay 

- Jeg har læste mange artikler og blog om kvinder der siger de første blev gravide efter de  "havde givet op" ment sådan , at de slappede af, stressede ned. - Når kroppen er fuldt med stress hormoner (Kortisol), tænker den ikke det er et perfekte tidspunkt, at blive gravid! 

- Vi havde en plan prøve et år, og når det ikke virker prøve fertilitet behandling. 

- Jeg var i ulande i de 3 måneder hvor jeg gik af p -piller og jeg fik INGEN menstruation, og når jeg kom hjem, bliver der dyrket en masse sex. - Til vores store overraskelse var der EN BABY! efter 1 måned sammen  jeg er nu 25 uger 

- Det jeg prøver, at sige, i har nok ikke mange penge pga. fertilitet behandling, det er meget dyrt. 

- Men om det er muligt; Tage på en ferie sammen :-) og læg baby projekt på hylden, og nyde hinanden, og gerne dyrke en masse sex, om der er stemning for det :-) 

Held og lykke  

Det er 2 kvinder så det vil nok ikke lykkes på trods af masser af sex - men ellers godt råd  

Anmeld

26. februar 2015

Mynthe_Mus

Carina:-) skriver:

Det er 2 kvinder så det vil nok ikke lykkes på trods af masser af sex - men ellers godt råd  

Okay, det fik jeg, overhovedet ikke med 

- Men tror stadig på en ferie sammen vilde være godt  lige til at slappe af og nyde hinanden igen,  og mærke hinanden 

Det ændrer sig ikke. 

Kroppen har nemmere, at blive gravid, når den er afslappet (ikke i en stress tilstand )

Held og lykke 

Anmeld

26. februar 2015

Carina:-)

Mynthe_Mus skriver:

Okay, det fik jeg, overhovedet ikke med 

- Men tror stadig på en ferie sammen vilde være godt  lige til at slappe af og nyde hinanden igen,  og mærke hinanden 

Det ændrer sig ikke. 

Kroppen har nemmere, at blive gravid, når den er afslappet (ikke i en stress tilstand )

Held og lykke 

Og det har du fuldstændig ret i 

Og tillykke med baby 

Anmeld

26. februar 2015

Os&lilledig

modesty skriver:

Forstår jeg det korrekt at I er i gang med inseminering og er på 5. forsøg, hvoraf du er blevet gravid 1 gang?

Det er ikke for at nedgøre din frustration (tværtimod for at give dig håb), men det svarer jo til at et heteroseksuelt par har prøvet i 5 mdr. (blot med en anelse bedre vilkår). Og det er jo slet ikke særlig meget. Derudover er det faktisk en god ting at du er blevet gravid i et af forsøgene, da det viser at du er modtagelig.

Jeg har en singleveninde som blev gravid i 7. IUI og en anden veninde som netop har fået at vide at hun ikke er blevet gravid i sit 4. forsøg.

Det er altså slet ikke unormalt at der skal så mange forsøg til. Så jeg tænker at det er ALT for tidligt at opgive håbet.  Men jeg kan sagtens forstå at ventiden er hård (vi var selv i IVF behandling).

Må jeg spørge hvorfor I skal betale selv?

Ja men som hetro seksuel kan man gøre lidt ekstra hjemme. Vi har 6 forsøg at gøre, så når man står tilbage med 1 skide forsøg. Så bliver man utrolig stresset og frustreret.. Samtidigt er det hårdt at skulle have fri hele tiden, hvilket ikke kan lade sig gøre, og det ender med at have konsekvenser i sidste ende. Så jeg er presset.. 

Anmeld

26. februar 2015

modesty

Held og lykke  

Det er videnskabeligt bevist at det ingen forskel gør på graviditetschancerne om man er afslappet eller nervøs/anspændt/stresset.

Og fertilitetsbehandling er ikke meget dyrt i Danmark, det er stort set gratis det første lange stykke tid.

Anmeld

26. februar 2015

modesty

Os&lilledig skriver:

Ja men som hetro seksuel kan man gøre lidt ekstra hjemme. Vi har 6 forsøg at gøre, så når man står tilbage med 1 skide forsøg. Så bliver man utrolig stresset og frustreret.. Samtidigt er det hårdt at skulle have fri hele tiden, hvilket ikke kan lade sig gøre, og det ender med at have konsekvenser i sidste ende. Så jeg er presset.. 

I kan vel gå videre til IVF behandling efterfølgende?

Har du overvejet at søge om en paragraf 56 i forhold til jobbet?

Er du blevet udredt på sædvanlig vis inden IUI forsøgene? Altså med gennemskylning af æggeledere o.s.v.?

Anmeld

26. februar 2015

Mynthe_Mus

Det er videnskabeligt bevist at det ingen forskel gør på graviditetschancerne om man er afslappet eller nervøs/anspændt/stresset.

Og fertilitetsbehandling er ikke meget dyrt i Danmark, det er stort set gratis det første lange stykke tid.

Jeg er så uenige i dit svare. 

- Jeg har mange veninder der har PCOS, og de siger alle det samme, så snart de lagde det lidt på hylden, var der gevinst hurtigt efter. 

- Også mange der adoptere, bliver pludselig gravide af sig selv, FORDI DE SLAPPER AF. 

- Vis men artikel der siger det ikke passer? 

- Det samme er når man er stress, så er immunforsvaret lidt ned, og derfor bliver man nemmere forkølet, når der går noget rundt på arbejdespladsen osv. 

- Psyken har såååååååå meget at sige,  for meget kortisol (Frem provokeret af stress )er en dårlig tilstand. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.